• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op hol geslagen diesel stoppen

Toch lijkt het net of ze in dit filmpje of ze hem gewoon uitzetten.

Of de olie is toevallig misschien net op...

" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan er helaas weinig aan doen als je motor op hol slaat. Wat wim zegt gewoon laten gaan en wachten totdat ie zelf stopt.

Je heb mazzel als je hem uit krijgt maar meestal is het afgelopen. En op het moment dat je het merkt ben je heel vaak te laat.

Heb het zelf vorig jaar meegemaakt met een scania vrachtwagen was er diesel in het carter gekomen waardoor het oliepeil veel te hoog stond. Heb hem gelukkig uit gekregen maar was al te laat het resultaat was 6 vreters en een kappotte turbo en een paar dagen werk.

Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!

Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry

Nee ! NEE ! dat was een grapje ;)

@1985 wrote:Ik ben toch aan een nieuwe lease toe!

Kunnen we dit ook een handje helpen? :jerry

Ja hoor, een motorolievoeding of dieselvoeding naar het inlaat maken

===========================================================================================

Hij kan inderdaad Wel stoppen met de koppeling, maar dat kan ook fout gaan, dan heb je meer schade..

De Dieselmotor is meestal al beschadigd, ook al is ie niet over zijn toeren geweest!!!!

Door het kantelen van de zuigers. slijten de Cilinderwanden en zuigerveren direct overmatig af.

Ze hebben ooit een golf-IV met een kapotte turbo gehad hier op het werk (17.000km / fabrieksfout in de turbo) Deze is in de 6e gang (op de snelweg) gestopt door de auto af te remmen, na de reparatie wel een olieverbruik van 1 liter op 1000km, daarvoor hebben we bij 10.000km 1 liter hoeven vullen..

Willem

misschien een hele domme vraag, kan dit alleen bij diesels met turbo?

mijn pa in het verleden een transit van 97 van het werk, splinternieuw gekregen. en tot 2 keer toe de motor op hol geslagen. als ik me vaag kan herinneren waren ze ergens een klepje vergeten. nadat deze geplaatst is nooit geen ellende weer gehad. ding was trouwens niet vooruit te branden, en een klere herrie dat die bussen maken pfff

als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.

het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..

Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D

Willem

@wim-v6 wrote:als je mijn Posts gelezen hebt, kan dit ook bij Gewone diesels.

het kan ook worden veroorzaakt door een TE VEEL aan olie in het Carter, Diesel in het Carter (kapotte dieselpomp Volkswagen 2.0TDi motoren bijvoorbeeld), onjuiste werking Carterventilatie..

Voor deze heb je geen Turbo nodig, maar een Turbo helpt m wel lekker om m nog verrotter te krijgen :D

Willem

sorry had er overheen gelezen :sleeping :sleeping

Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.

Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.

Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.

Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.

Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.

Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.

Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.

Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.

wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .

Mvg Frederik

@bluedevil wrote:Ik heb dit gisteren meegemaakt en is allesbehalve een lachertje als je net op dat moment op de autostrade zit in 5 de versnelling op het 2 de vak aan +- 120 km per uur.

Wat ik gedaan heb en de enige oplossing was zo snel mogelijk naar de pechstrook afremmen met voet van het ontkoppelingspedaal en handrem erbij want de wagen trekt je gewoon door de remmen heen aan die snelheid.

Wetende dat de wagen dus vorige week nog binnen ging bij de od (zeker geen vod meer voor mij nu) voor motorstoring.

Uitleg toen ja meneer niks aan de hand lampje is zomaar beginnen branden was waarschijnlijk een klein slecht contactje.

Wagen 4 jaar oud Zafira B met nog geen 70000 km op de teller en enorm veel problemen al van het begin.

Bij mij was dus nadat de wagen stillag een groot oliespoor achter de wagen te zien brandweer en politie mogen verwittigen om de troep op te ruimen met dus een dikke factuur die nog zal volgen.

Heb dus opel assistance en om eerlijk te zijn is dit echt een lachertje als je in de problemen komt van 14 u 30 tot uiteindelijk 19 u moeten bellen om uiteindelijk thuis te kunnen raken met vervangwagen.

Opel assistance liet dus een herstelwagentje komen om een op hol geslagen motor te herstellen op de snelweg terwijl dit duidelijk was medegedeeld dat geen herstel mogelijk was.

wij hadden dus 2 kindjes in de wagen van 5 en 2 jaar samen met ons dus veiligheid allesbehalve op dat moment en geen hulp van waar die echt moest komen weggetakeld via het FAST project op de E17 ook terug met dikke factuur die ik weiger te betalen gezien dit geheel de fout is van opel assistance .

Mvg Frederik

Godallemachtig, wat naar voor jullie.

Al wat van de schrik bekomen ?

Rik :)

@astraTD wrote:@trashmetal wrote:Goede reden om benzine te blijven rijden :D

Voor sommige mensen te duur.

Of voor sommige mensen voordeliger bijv. mensen die veel km maken dan ga ik geen benzine rijden

Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.

Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.

Ik zou verder in paniek raken haha.

( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )

@astraTD wrote:Lpg om de 300 400km bij de pomp staan.

Verder ik wil het nooit mee maken dat de motor op hol zou slaan.

Ik zou verder in paniek raken haha.

( als op autobahn zou gebeuren, heb je wel een hogere top :agent )

Daarom is diesel so cool :agent

Terug
Naar boven