• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op hol geslagen diesel stoppen

kapot is het al na de 1e keer goed over de 6000 toeren...

we hadden een NIEUW blok staan van de SEAT gekregen op School..

Deze was voor de 1500km beurt geweest, hadden ze voor de pauze 5,5liter erin geklettert, en na de pauze ook nog eens 5,5 liter..

die was ook op hol gegaan. daar heb ik de kop vanaf getrokken, de cilinderwanden waren gewoon Blauw,e n spiegelglad..

die van de passat heb ik ook mogen kijken, die had flinke groeven in de wanden...

Willem

jup, liefst een Astra-H caravan, en dan moet ie Euro-4 zijn ivm Umweltoznes in duitsland...

Of een Z17DTH (ohne RussFilter!!) of een andere diesel (Mit RussFilter)..

Liever geen 1.3wikkie wakkie motor...

Willem

Yes, gisteravond naar het vuurwerk hier in Maastricht. Heb ik voor het eerst in blote ogen mogen mee maken, hoe een arme stakker naast zijn bmw 5-serie rond 2000, lag te schreeuwen dat die een k*t auto had, en niet wist wat die moest doen om de wagen stop te zetten.

Maar man man, wat een kabaal was dat en een rook wolk. Auto is naar enkele minuten van zelf gestopt.

@astraTD wrote:Yes, gisteravond naar het vuurwerk hier in Maastricht. Heb ik voor het eerst in blote ogen mogen mee maken, hoe een arme stakker naast zijn bmw 5-serie rond 2000, lag te schreeuwen dat die een k*t auto had, en niet wist wat die moest doen om de wagen stop te zetten.

Maar man man, wat een kabaal was dat en een rook wolk. Auto is naar enkele minuten van zelf gestopt.

Dat zijn ook de Echte!!!!

BMW's 2.0, 2.5 en 3.0 diesels van 1996 t/m 2004, die gaan HEEL vaak op HOL!!

en zeker de 2.5 en 3.0 klinken lekker!! :wub :wub

Willem

Haha ag ja jammer het zal idd snel gaan king: tja een 2.5 en 3 liter klinkt lekker, vooral op 6000 toeren :jerry

@iquick wrote:Haha ag ja jammer het zal idd snel gaan king: tja een 2.5 en 3 liter klinkt lekker, vooral op 6000 toeren :jerry

Denk eerder aan 8000 a 9000 toeren...

willem

@wim-v6 wrote:@iquick wrote:Haha ag ja jammer het zal idd snel gaan king: tja een 2.5 en 3 liter klinkt lekker, vooral op 6000 toeren :jerry

willem

Ooh dat klinkt die nog lekkerder idd dat wel :jerry Alleen de teller gaat niet verder dan 6000 toeren he :wors

Kan je geen ongelijk geven Wim, ben om me heen aant kijken voor Corsaatje D met 1,7. 125pk en 1 op 21 king: kan slechter denk ik.

@iquick wrote:@wim-v6 wrote:@iquick wrote:Haha ag ja jammer het zal idd snel gaan king: tja een 2.5 en 3 liter klinkt lekker, vooral op 6000 toeren :jerry

willem

Ooh dat klinkt die nog lekkerder idd dat wel :jerry Alleen de teller gaat niet verder dan 6000 toeren he :wors

De wijzer gaat wel door hoor moet je effe met een witte stift op je tellerglas 7, 8, 9, bij schrijven :jerry

kan er ook over meespreken week ervoor motorstoringkje gehad was niks aan de hand volgens de Nvod. Was met een Zafira B 1.9 cdti

Een van zen gasten effe de motorolie bekeken (is moeilijk te bepalen bij een 1.9 cdti want het peilstokje draait alle kanten op.)

Dus vekeerde meting doet die een beetje olie bij +- 1 L

Wij een weekje niet echt ver gemoeten met de wagen max 10 km geen probleem motor kwam niet echt warm.

Tot we op een dag naa een babyborrel gingen gaan van nichtje van ons was ongeveer 70 km aan een stuk rijden dus wij opweg zolang de motor niet op temperatuur kwam geen probleem plots zitten we aaan de 80 graden begint de wagen te versenellen van 120 direct stijgend naar 160 toerentalmeter direct de hoogte in witte rook allom dus snel de pechstrook op in 5 de laten steken remmen toe en handrem op na +- 500 meter stond die stil.Je krijgt het dus niet alleen staand voor

Ik wist voldoende de garage ook maar het bewijzen das een andere zaak werd ik vlak in de neus geduwt wij hebben enkel de storing verholpen en het oliepeil bijgevuld naar de peilstok hebben dus niks mee te maken moet jij maar bewijzen dat wij er teveel olie in hebben gekapt en niet jijzelf :fy1 auto dus buiten en zeker in de eerste jaren geen nepopel meer de nieuwe zijn niet te vertrouwen veel teveel onderdelen uit andere wagens die de prijzen zouden moeten drukken. (motor is niet meer van opel zelf en dan heb je het vlaggen) wagen had nog maar 70000km op zijn teller en was 4 jaar oud telkens bij de Nvod op verversing geweest volgens het boekje en telkens voor dat die eigenlijk moest. Maar eens de wagen verkocht is en uit garantie kan je fluiten naar enige redelijkheid bij die mannen.

Terug
Naar boven