• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Adam GESPOT

Lijkt wel weer Nl probleem dat we de ADAM niet veel zien, de productie cijfers van de ADAM laten een heel ander beeld zien

Op het parkeerterrein van Cloetta Roosendaal staat regelmatig een gele Adam met die gele 'vinnen' in de velgen.

Gaaf dingetje om te zien hoor!

Ik had er laatst een mee als leenauto tijdens een onderhoudsbeurt.

vgn443.jpg

Geinige auto's, rijden best fijn.

Ik snap wel waarom ze niet zo veel worden verkocht.

Ze zijn behoorlijk prijzig voor zo'n klein autootje. Een Ford Ka, Fiat 500 of Toyota Aygo zijn qua formaat vergelijkbaar maar stukken goedkoper.

Als je dan klein en ''premium'' wilt rijden is een Audi A1 prachtig.

De Adam valt daar net tussen. Net geen klein goedkoop autootje zoals een Ka, 500 of Aygo en net geen high end klein autootje zoals een A1.

Begin ze nu iets vaker te zien zag er van de week 3 in de parkeergarage bij het ziekenhuis, misschien ook wel de doelgroep, verpleging functie's in een ziekenhuis zijn toch vaak jongere.

Ik moet zeggen dat ik het niet echt een geslaagd model vind van Opel.

De auto vind ik op zichzelf wel geslaagd, maar valt prijstechnisch overal net buiten de boot.

En toen Opel constateerde dat er vrij weinig mannen een Adam kochten kwamen ze met de Rocks op de proppen gekoppeld aan een commercial met een MAN (met grote baard enzo). Dit kwam op mij een beetje over als een wanhopige poging om de Adam alsnog bij een breder publiek te laten slagen.

Ik snap niet precies welke doelgroep Opel met de Adam probeert te bereiken..

Het is echt wel een leuk karretje om te zien en om in te rijden, maar ze zijn gewoon te duur om succesvol te worden.

Denk dat het voor Opel zelf wel mee valt doet ongeveer het zelfde als de Meriva en de Zafira, in productie aantallen.

Terug
Naar boven