• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Ampera GESPOT

ik heb er al denk ik een stuk of 600 gezien, rond den haag, leiden en alphen a/d rhijn.

was voor zon promotie geloof ik

ik heb er al denk ik een stuk of 600 gezien, rond den haag, leiden en alphen a/d rhijn.

was voor zon promotie geloof ik

Ik vind het kontje immens lekker :wub , vanvoor heeft ie precies zo prut uit zijn koplampen komen :D maar interieur ook machtig mooi :wors

Als je een elektrische wagen in V6 modus vind, wil ik die wel eens horen :jerry

Grtz Seth

Ik vind het kontje immens lekker :wub , vanvoor heeft ie precies zo prut uit zijn koplampen komen :D maar interieur ook machtig mooi :wors

Als je een elektrische wagen in V6 modus vind, wil ik die wel eens horen :jerry

Grtz Seth

@Jeroen0172

Ik ben benieuwd hoe de auto qua rijden is bevallen.

Ik heb inmiddels drie keer kunnen rijden in de Ampera, maar helaas steeds korte stukje en nog geen snelweg kilometers. Op die korte stukjes beviel het prima. Voldoende kracht om behoorlijk vlot vooruit te komen, ik denk dat hij tot zo'n 60 km/u neer zo snel is als mijn Mondeo 2.5T met 220 pk-tjes. Daarna merk je dat het vermogen toch een beetje afneemt. Dat was overigens wel in de volledig elektrische modus. In een test van de Volt (zelfde techniek) stonden acceleratie cijfers voor de verschillende settings. BIj hogere snelheden zitten daar behoorlijke verschillen in. Het blijkt dat de Volt (dus ook de Ampera) in combinatie met de benzine motor meer kracht levert bij hoge snelheden.

Ik ben heel benieuwd hoe deze wagen gaat bevallen in het dagelijks gebruik. Nog 3 maandjes wachten, dan weet ik het...

@Jeroen0172

Ik ben benieuwd hoe de auto qua rijden is bevallen.

Ik heb inmiddels drie keer kunnen rijden in de Ampera, maar helaas steeds korte stukje en nog geen snelweg kilometers. Op die korte stukjes beviel het prima. Voldoende kracht om behoorlijk vlot vooruit te komen, ik denk dat hij tot zo'n 60 km/u neer zo snel is als mijn Mondeo 2.5T met 220 pk-tjes. Daarna merk je dat het vermogen toch een beetje afneemt. Dat was overigens wel in de volledig elektrische modus. In een test van de Volt (zelfde techniek) stonden acceleratie cijfers voor de verschillende settings. BIj hogere snelheden zitten daar behoorlijke verschillen in. Het blijkt dat de Volt (dus ook de Ampera) in combinatie met de benzine motor meer kracht levert bij hoge snelheden.

Ik ben heel benieuwd hoe deze wagen gaat bevallen in het dagelijks gebruik. Nog 3 maandjes wachten, dan weet ik het...

291220112759.jpg

Ik heb er al meerdere zien rijden, maar alleen met dealerplaten of die Duitsers met GG..

Zijn ze nog niet te leveren ofzo??

Gr Colin

291220112759.jpg

Ik heb er al meerdere zien rijden, maar alleen met dealerplaten of die Duitsers met GG..

Zijn ze nog niet te leveren ofzo??

Gr Colin

nu wel.

zondag heb ik namelijk 1 zien rijden met de gele NL-platen, van auto broekhuis.

was net voorbij Apeldoorn op de snelweg.

nu wel.

zondag heb ik namelijk 1 zien rijden met de gele NL-platen, van auto broekhuis.

was net voorbij Apeldoorn op de snelweg.

Rijdt heerlijk, het lijkt wel of je zweeft. Met radio uit, hoor je alleen de wind en de banden. Vering is prima.

Hij ligt laag en vindt daarom drempels niet leuk. Maar die drempels vindt mijn Manta ook niet leuk.

Ik vind hem verder mooi van binnen, erg futuristisch met allemaal lampjes. Dat vind mijn kinderen wel cool :D

Rijdt heerlijk, het lijkt wel of je zweeft. Met radio uit, hoor je alleen de wind en de banden. Vering is prima.

Hij ligt laag en vindt daarom drempels niet leuk. Maar die drempels vindt mijn Manta ook niet leuk.

Ik vind hem verder mooi van binnen, erg futuristisch met allemaal lampjes. Dat vind mijn kinderen wel cool :D

Een platgereden ampera gespot bij een handelaartje in schadeauto's in zevenhuizen (Z-H) (toevallig de gene van een topic hierboven?? Schade lijkt verdacht gelijk)

Willem

Terug
Naar boven