• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra 16 16v slaat af onder het rijden

eerst allemaal een rustige jaarwisseling en een goed en gezond 2014,nu weer een vraag,astra weer uitgelezen nu bobine en ecu vervangen,maar helaas astra slaat nog steeds af, het is mij nu wel opgevallen dat hij dat doet als je voor bv een rondtonde het gas los laat,en als je de auto zelf uit zet wil hij soms niet meer starten na 3 of 4 pogingen slaat hij dan wel opeens aan? statoneer toerental schomeld een beetje tussen 900 en 800

bedankt alvast

In dit soort gevallen heeft afdoppen geen zin, is gewoon defect dan en dus vervangen.

Wat je kunt doen is de stekker lostrekken let op gaat wel een lampje branden en dan kijken of het probleem nog voorkomt.

EGR zit onder de grijze kap op de motor aan de rechterkant bij de accu en dan wat naar boven. Is een soort potje met eens stekker hierop.

Tja, een ding snap ik niet waarom er lukraak van alles vervangen word. Laat een expert of garage er anders naar kijken.

En vele onderdelen welke je vervangt en niet de oorzaak zijn gewoon terugbrengen.

Zeker geen vonk, is vreemd want dat is niet de oorzaak door de egr.

klopt maar is steeds uitgelezen ,dat geen vonk kwam er gewoon bij rijdend de garage in gegaan nieuwflexibel tussen uitlaat gezet want die kapot,en toen nooit meer starten wel rond zoals je eerder kan lezen,weer uitlaten lezen ,gaf hoge lage spannig bougie.s dus bobine vervangen toen nog niks en die mag je niet terug brengen toen ecu vervangen en gelijk weer starten,ook geen mm lampje meer branden,alleen als je hem 10 keer uitzet vooral als hij warm is wil hij niet gelijk meer starten,

Alles wat niet de oorzaak is mag terug ook al is dat niet de oorzaak anders nooit meer terug naar die garage.

En eeh flexstuk is gelast waarschijnlijk is daardoor je ecu defect geraakt. (dat probleem wat je nu hebt had je vooraf ook al en is vermoedelijk egr) als flexstuk bij een garage is gerepareerd kosten van ecu bij hun neerleggen.

weet dat jij als eerste had gezegd erg klep, had ik daar maar wat mee gedaan maar ja, dus als ik de stekker er af haal slaat hij niet meer af? en zo ja kan je zo,n klep ook eerst een schoonmaken?

dank je wel meinie

Is even testje of dat dat het is. Je lampje gaat branden, maar je kunt er wel een tijdje mee rijden, als het dan niet meer voorkomt vervangen, je kunt proberen schoon te maken, maar meestal haalt dat niet uit.

bedankt haasje :thumb , verleden week egr klep schoongemaakt ,nieuwe pakking er onder en tot nu toe geen problemen meer harstikke bedankt

gr meinie

potverdorie te vroeg gejuicht ,14 dagen geen problemen,nu ga ik gister naar mijn werk geen problemen,maar toen ik weer naar huis wou weer niet starten wel netjes rondgaan maar weer niet aanslaan michien iemand nog een tip?

gr meinie

kan het zijn omdat ik de klep schoon gemaakt hebt en niet vervangen?,als zo,n klep niet goed meer werkt kan het dan zo zijn dat de auto ook niet meer wil starten?kan hem nu niet laten uitlezen staat bij mijn werk

ge meinie

Terug
Naar boven