• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra G Coupe blogje.. Lowlife update!

oke netjes! ik heb zelf een verlagingsset van 40-30.. echter ben ik aan t bekijken om over te gaan naar n schroefset :jerry

enkel veren is niet relaxt man, heb zelf tijdje 40/40 veren eronder gehad maar je veerpoten gaan steeds verder inveren en daarna lekken.

@dion87.. dat is een heeeele lange discussie.. ik ken mensen die laten zien dat het idd niet super werkt,, andere mensen rijden al jaren ermee rond zonder ook maar 1 probleem te hebben.. sterker nog,, er zijn auto's die als ze een sportonderstel hebben simpelweg andere veren hebben in tegenstelling van de normale versie

onder de coupe zitten al andere veren dan onder een andere astra.

maar met kortere veren op standaard schokkers blijf je door veren als een stuiterbal na een drempel.

met me schroefset die ik er nu onder heb is het gewoon flink statisch zoals het fijn is.

andere veren is voor mij ook een NO-GO. het is leuk voor even, en alleen voor de looks.

@dion87 wrote:onder de coupe zitten al andere veren dan onder een andere astra.

maar met kortere veren op standaard schokkers blijf je door veren als een stuiterbal na een drempel.

met me schroefset die ik er nu onder heb is het gewoon flink statisch zoals het fijn is.

andere veren is voor mij ook een NO-GO. het is leuk voor even, en alleen voor de looks.

Hmm, ik rijd ook al bijna een jaar met veren alleen 40/30 nog steeds geen lekke dempers(afkloppen) ik denk dat een grote vordeel van alleen veren is dat je veel comfort overhoudt. Sport schokkers zijn een stuk stijver.

Het ligt er maar net aan hoe de staat van de dempers waren voor de verlaging

@Shane_Astra_g wrote:@dion87 wrote:onder de coupe zitten al andere veren dan onder een andere astra.

Hmm, ik rijd ook al bijna een jaar met veren alleen 40/30 nog steeds geen lekke dempers(afkloppen) ik denk dat een grote vordeel van alleen veren is dat je veel comfort overhoudt. Sport schokkers zijn een stuk stijver.

Het ligt er maar net aan hoe de staat van de dempers waren voor de verlaging

denk ook dat het ligt aan wat je wilt. al ga je voor de looks maakt het vrij weinig uit.

maar ik werd persoonlijk helemaal leip van het kantelen van me wagen in een bocht.

eerst twijfelde ik nog over een schroefset, maar nu wil ik nooit meer wat anders

Ja,

Als je echt een sportieve rijstijl hebt is een schroefset een must! Misschien volgend jaar ga ik over op schroefset, omdat ik lager wil :jerry

@ricksmits wrote:

28t8dj5.jpg

:wub Altijd strak die OPC Bumper op een coupe.

Velgen staan er super onder :wub

@dion87 wrote:enkel veren is niet relaxt man, heb zelf tijdje 40/40 veren eronder gehad maar je veerpoten gaan steeds verder inveren en daarna lekken.

tot nu toe geen last van. heb ook aleen veren eronder

maar volgend jaar komt er hier ook een schroefset onder !

een zwarte dag,, vanmorgen iets heeeeeeeeeeel stoms gedaan.. :fy1

ik zet mijn auto neer op een parkeerplaats die een klein beetje afloopt... en vergeet wss daarbij de handrem vergeten... :wtf

de auto rolt ( terwijl ik binnen ben ) een meter of 20 achteruit en schampt daarbij een bloembak van een meter of 4 lang...

vervolgens rolt die weer 20 meter door en ( volgens ooggetuige ) met een redelijke snelheid klapt die op de volgende bloembak waardoor daar een hoek los komt..

wederom rolt de auto door over de ''weg'' ( toegangs weg parkeerplaats ) en klapt met de achterwielen de stoep op en daar het zand in.. waar die tot stilstand komt door een hek ( wat er gelukkig stond ivm het bouwgat wat erachter licht ) tot stilstand.

toen ik buiten kwam was mijn auto weg.. ik in paniek want ik was bang dat die gejat was.. waarna ik zag dat die een goede 100 meter verder met zijn achteriwlen in het zand stond...

na inspectie valt de schade redelijker wijs nog mee,, gezien alleen de achterzijde en velg LA beschadigd is.. terwijl ik ook niet raar had opgekeken als de volledige linkerzijde open lag..

gelukkig is dit niet het geval.. dus komende week maar alles kaalschroeven en herstellen..

houd je van de straat zeggen ze dan :jerry

balen... maar wel gruwelijk stom van mezelf dusja

komt wel goed,, heb voor grotere schades gestaan, ben allang blij dat ik mjin achterscherm en deur niet plat heb.

en idd,, die handrem vergeet ik voorlopig niet (Y)

Even een update..

heel wat gedaan weer..

Middenconsole is nu netjes gespoten in het zwart. heel blij mee!

Wat kraakjes en piepjes opgelost die er inzaten.. was A fabriek blijkbaar want wat ik losheb gehaald was nog nooit los geweest. nu nog een paar.

Parkeersensoren achter ingebouwd.. ik kan niet wennen aan t feit dat ik niet kan inschatten hoeveel ruimte ik heb achter. voor mijn gevoel heb ik nog geen cm over en dan kan er nog een smart tussen. heb een mooi setje weten te regelen alleen het inbouwen was even moeite...

lijstje van gedemonteerde delen:

Achterbumper, achterlichten, complete bekleding kofferbak, achterbank zitvlak, achterbank leuning, ''deur''bekleding links achter, stoel links voor ( fuck wat zat die vast ) sponningplaat links, dashboard; klok, middenconsole, vak bij zekeringen, onderplaat..

was even werk maar alles is netjes weggewerkt zoals ik het ook voor klanten in zou bouwen. alleen nog nooit een opel zo ver gestript gehad. leer je weer van he. :jerry :jerry

Oh en toen ik bezig was met de PTS ook nog de voorbumper eraf gehad en een koplamp vernieuwd ivm vocht. heel irritant om aan te zien dat vocht erin!

Winterstyle!

jg6zbp.jpg

Onderdelen besteld voor tractie controle knopje.. zaterdag naar Unlimited Tuning zodat die eens op bank kan! zondag meeting..

Het houd je toch bezig zo'n auto.. king:

Terug
Naar boven