• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra J geintroduceerd in Nederland !!

Denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel.

Tussen wit en zwart zitten een hoop tinten.

Wat ik wil aangeven dat je nu uitersten noemt, als; een 1.6 Vectra C MET optie's of een OPC.

In de Astra in deze klasse is dat verlichtingssyteem (icm. xenon) een innovatief iets bij mijn weten, dus een zgn. 'selling-argument', MIJ (persoonlijk) lijkt me dat interessant op een auto te hebben, ten einde dit evt. (zeker met deze donkere maanden) mooi te kunnen promoten.

En ik denk dat issue's veiligheid, zuinigheid, etc. verkopen.

Eenzelfde verkoop issues aandragen voor een brandstofverslindend race en pk machine als een OPC is lastiger ja, dus denk dat die vergelijking indeze niet helemaal op gaat zoals je 'm stelde.

Wat ik bedoel er zitten een hoop innovaties op. Toon ze, op een auto, kunnen mensen het proberen, voelen, proeven ervaren, BELEVEN.. JUIST in deze tijden erg belangrijk denk ik.

Denk zelf dat je met een fysiek product je het moet hebben van hoe het in de praktijk eruit ziet en/of functioneert. Je kan nog zulke mooie folders maken, maar daar verkoop je het niet vanaf. Het helpt misschien wel, maar mensen willen het toch eerst zien en proberen.

Ik bedoelde meer de OPC als 'extreem' voorbeeld.

Maar een volle Astra J á 34.000 euro met xenon, vette velgen, navigatie en die verkeersbordenlezer wat niemand neemt en vol lederen bekleding. Een klant die deze opties besteld heeft altijd specifieke wensen als het gaat om de kleur. Of er zitten opties op waar hij niks om geeft en besteld een nieuwe.

Ben wel met je eens hoor dat 1 luxe exemplaar moet hebben staan, vind zelf ook dat xenon echt niet mag ontbreken bij 1 (demo) auto. maar ik denk dat veel dealers iets terughoudender zijn geworden. Ik ken ook een dealer die een Insignia 4 deurs had staan vanaf de intro met die verkeersbordenlezer, die 20 inch wielen van de reclame, AFL en nog wat toeters en bellen. Maar die raakten ze ook niet aan de straatstenen kwijt. En dat kost een dealer erg veel geld. Iets wat ze in deze tijden echt niet meer kunnen lijden. En het is wel leuk dat je deze opties bij verkoopt; de marge voor de dealer is echt heel erg weinig.

het is alleen wel lekker als de auto weer terug komt als inruiler als er beetje leuke dingen op zit.

ja oke dat is de andere kant van het verhaal idd.

Vaak worden dat soort 'complete' auto's zowiezo niet (makkelijk meer) zakelijk verkocht of voor de lease. Bijv. door aspect bij telling.

Maar velgen kunnen natuurlijk relatief makkelijk nog gewisseld worden.

ja oke dat is de andere kant van het verhaal idd.

Vaak worden dat soort 'complete' auto's zowiezo niet (makkelijk meer) zakelijk verkocht of voor de lease. Bijv. door aspect bij telling.

Maar velgen kunnen natuurlijk relatief makkelijk nog gewisseld worden.

Bij ons houden ze wel van extra futures op de lease bakken, dat is dan weer niet voor ons chauffeurs, we moeten het doen met een Kaal uitgevoerde benz van 10 jaar oud!!!!

Willem

Bij ons houden ze wel van extra futures op de lease bakken, dat is dan weer niet voor ons chauffeurs, we moeten het doen met een Kaal uitgevoerde benz van 10 jaar oud!!!!

Willem

Dat maakt niet uit, als ze af fabriek geleverd zijn dan moet je daar wel bijtelling over betalen. Ookal rij je zelf naderhand op stalen velgjes.

Denk ook dat de keuze gemaakt is om niet zoveel 'dikke' astra H 5 deurs neer te zetten, omdat de gemiddelde Astra H rijder tussen de 50 en 70 jaar is (!) en de huidige astra H 5 deurs maar heel weinig dikke uitvoeringen tussen zitten. Ik denk ook dat van de huidige astra H rijders het merendeel gewoon voor de normale 1.6 16V gaat enjoy zonder al te rare dingen.

Die dikke versies zijn met name de (relatief jongere) leaserijders van vreemde merken die overstappen.

Dat maakt niet uit, als ze af fabriek geleverd zijn dan moet je daar wel bijtelling over betalen. Ookal rij je zelf naderhand op stalen velgjes.

Denk ook dat de keuze gemaakt is om niet zoveel 'dikke' astra H 5 deurs neer te zetten, omdat de gemiddelde Astra H rijder tussen de 50 en 70 jaar is (!) en de huidige astra H 5 deurs maar heel weinig dikke uitvoeringen tussen zitten. Ik denk ook dat van de huidige astra H rijders het merendeel gewoon voor de normale 1.6 16V gaat enjoy zonder al te rare dingen.

Die dikke versies zijn met name de (relatief jongere) leaserijders van vreemde merken die overstappen.

Ik heb zelf een Zafira B nieuw particulier gekocht, en ik vond het toch leuk dat ik zelf de optie's kon aankruisen, en de bestelling kon plaatsen !!!

Eigenlijk heb ik alles aan gekruist behalve het panoramisch dak, en dan vol spanning afwachten wanneer die geleverd werd.

Toch ben ik niet van mening dat de meeste Astra H's worden bestuurd door 50+ers, en als dat zo zou zijn dan weet ik dat die generatie juist wat meer te besteden heeft, en ook de optie lijst aankruisen, niet omdat het nodig is [de meeste astra's met pakketje zijn al rijk uitgerust] maar omdat ze dat ook financieel kunnen....

Ik heb zelf een Zafira B nieuw particulier gekocht, en ik vond het toch leuk dat ik zelf de optie's kon aankruisen, en de bestelling kon plaatsen !!!

Eigenlijk heb ik alles aan gekruist behalve het panoramisch dak, en dan vol spanning afwachten wanneer die geleverd werd.

Toch ben ik niet van mening dat de meeste Astra H's worden bestuurd door 50+ers, en als dat zo zou zijn dan weet ik dat die generatie juist wat meer te besteden heeft, en ook de optie lijst aankruisen, niet omdat het nodig is [de meeste astra's met pakketje zijn al rijk uitgerust] maar omdat ze dat ook financieel kunnen....

Ik ben ook van mening dat inderdaad de Astra-H niet zo'n Bejaarde kar is zoals AsconaC20NE zegt.

Ik zie hier toch veel Jonger publiek met deze auto's rijden.

Ja als je een Standaard model tegenkomt in champagne kleur, met die standaard wieldoppen of die structuurvelgen, dan rijdt er een bejaarde mee haha..

Ik ben zelf ook nog niet zo oud, ik ben van mening dat de Astra-H opzich wel een mooie auto is hoor. dat in elke geleverde carroserie variant.

Willem

Ik ben ook van mening dat inderdaad de Astra-H niet zo'n Bejaarde kar is zoals AsconaC20NE zegt.

Ik zie hier toch veel Jonger publiek met deze auto's rijden.

Ja als je een Standaard model tegenkomt in champagne kleur, met die standaard wieldoppen of die structuurvelgen, dan rijdt er een bejaarde mee haha..

Ik ben zelf ook nog niet zo oud, ik ben van mening dat de Astra-H opzich wel een mooie auto is hoor. dat in elke geleverde carroserie variant.

Willem

toch is het zo, Opel NL heeft zelf onderzoek gedaan naar de bestuurders van huidige astra H rijders. En die doelgroep heeft inderdaad wel wat meer te besteden; alleen doen ze dit echt niet hoor. Ik denk ook dat de meeste huidige astra H rijders overstappen op een 1.6 16V Enjoy met trekhaak

moet er wel bij zetten dat ze niet hebben gekeken naar de bestuurders van lease wagens omdat die gegevens niet bekend zijn. Alleen dat ze op naam van de zaak staan. het onderzoek ging onder particuliere eigenaren

maargoed; de eerst komende tijd zal alles wel met intro pakket worden verkocht. En die zien er al een stuk 'dikker' uit. Omdat je met een kleine bijbetaling de Astra J mooi kunt opleuken :thumbup

toch is het zo, Opel NL heeft zelf onderzoek gedaan naar de bestuurders van huidige astra H rijders. En die doelgroep heeft inderdaad wel wat meer te besteden; alleen doen ze dit echt niet hoor. Ik denk ook dat de meeste huidige astra H rijders overstappen op een 1.6 16V Enjoy met trekhaak

moet er wel bij zetten dat ze niet hebben gekeken naar de bestuurders van lease wagens omdat die gegevens niet bekend zijn. Alleen dat ze op naam van de zaak staan. het onderzoek ging onder particuliere eigenaren

maargoed; de eerst komende tijd zal alles wel met intro pakket worden verkocht. En die zien er al een stuk 'dikker' uit. Omdat je met een kleine bijbetaling de Astra J mooi kunt opleuken :thumbup

origineel gepost door AsconaC20NE

Ik denk ook dat de meeste huidige astra H rijders overstappen op een 1.6 16V Enjoy met trekhaak

ik denk dat ze juist een 1.6 turbo met trekhaak kopen.... anders kan die niet meer met de sleurhut op vakantie....

origineel gepost door AsconaC20NE

Ik denk ook dat de meeste huidige astra H rijders overstappen op een 1.6 16V Enjoy met trekhaak

ik denk dat ze juist een 1.6 turbo met trekhaak kopen.... anders kan die niet meer met de sleurhut op vakantie....

de turboloze 1.6 mag 1250 kg trekken, das voor de meesten al genoeg.

De dikke meerprijs voor de turbo variant mag je slechts 250kg meer trekken, daarnaast zit je met een 1.6 turbo gebonden aan een cosmo of sport. Al met al betaal je dan een dikke 6000 euro meer. Dat doen mensen niet.

Allicht wanneer straks de 1.4 turbo er is, dat daar veel mensen voor gaan kiezen :thumbup

de turboloze 1.6 mag 1250 kg trekken, das voor de meesten al genoeg.

De dikke meerprijs voor de turbo variant mag je slechts 250kg meer trekken, daarnaast zit je met een 1.6 turbo gebonden aan een cosmo of sport. Al met al betaal je dan een dikke 6000 euro meer. Dat doen mensen niet.

Allicht wanneer straks de 1.4 turbo er is, dat daar veel mensen voor gaan kiezen :thumbup

ik weet niet of jij onlangs het gewicht van de eerste de beste kip heb gezien, maar die koop je niet onder de 1500 kilo :sleeping

ik weet niet of jij onlangs het gewicht van de eerste de beste kip heb gezien, maar die koop je niet onder de 1500 kilo :sleeping

Terug
Naar boven