• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel c kadett coupe opknappen poging 2

dankje wel daan.

iedereen nog de beste wensen voor 2011!!.

ik ben opzoek naar een deurpennen demontage gereedschap.

weet iemand waar ik zoiets kan kopen? laat me iets weten.

ik ben bij de Technische Centrale voor automaterialen en gereedschap geweest maar die man zij dat hij daar niks meer voor kon krijgen, maar ik denk eerder dat hij gewoon verrekte om verder te kijken als zn neus lang was.

[rquote=1828518&tid=139004&author=mkopel][rquote=1828483&tid=139004&author=tom Kadettielac]dankje wel daan.

ik ben bij de Technische Centrale voor automaterialen en gereedschap geweest maar die man zij dat hij daar niks meer voor kon krijgen, maar ik denk eerder dat hij gewoon verrekte om verder te kijken als zn neus lang was.

[/rquote]

Heb het demontage setje zelf bij Ferwerda automaterialen gehaald.

Je moet de OP-24 (slagbeugel) en de OP-25 (trekstift) van Midlock hebben.

Even een plaatje opgezocht:

midlockslagbeugel.jpg
[/rquote]

hardstikke bedankt, ik hoop dat ik met deze gegevens aan dit gereedschap kom.

bij mijn sloop kadett heb ik de deuren wel met een hamer en drijver eruit gehaald ,maar dan beschadig je alles, maar die deuren waren toch krom dus gaf het niks.

[rquote=1828518&tid=139004&author=mkopel][rquote=1828483&tid=139004&author=tom Kadettielac]dankje wel daan.

[/rquote]

Heb het demontage setje zelf bij Ferwerda automaterialen gehaald.

Je moet de OP-24 (slagbeugel) en de OP-25 (trekstift) van Midlock hebben.

Even een plaatje opgezocht:

midlockslagbeugel.jpg
[/rquote]

hardstikke bedankt, ik hoop dat ik met deze gegevens aan dit gereedschap kom.

bij mijn sloop kadett heb ik de deuren wel met een hamer en drijver eruit gehaald ,maar dan beschadig je alles, maar die deuren waren toch krom dus gaf het niks.

mijn automatrialenzaak kon de slagbeugel niet meer aankomen ???? de stift nog wel maar dat is dan ook het belangrijkste.. zelf maar met wat ijzer geknutseld. werkt ideaal..

mijn automatrialenzaak kon de slagbeugel niet meer aankomen ???? de stift nog wel maar dat is dan ook het belangrijkste.. zelf maar met wat ijzer geknutseld. werkt ideaal..

ik heb heb hem nog van midlock alleen kun je niet meer zo makkelijk aan stiften komen:swear.

midlock maakt ze niet meer

ik heb heb hem nog van midlock alleen kun je niet meer zo makkelijk aan stiften komen:swear.

midlock maakt ze niet meer

[rquote=1830525&tid=139004&author=kadett4x4]goed bezig, maar eens over je nieuw plaatwerk.

heb je al gekeken of het fatsoenlijk past.

ze garanderen daar nog wel eens a1 kwaliteit, maar waar ze dat vandaan halen weet ik niet.

ik heb er nogal slechte ervaring mee.

anders meteen terug sturen.

groeten.[/rquote]

de wielranden zaten vrij netjes ten opzichten van de oude rand , het loopt mooi in elkaar over.

de dorpel lijkt ook vrij aardig in de buurt te komen, maar dat heb ik nog niet goed kunnen passen.

vandaag nog binnewielkuipen en a stijl verstevigings balkjes en een overzet a stijl om gedeeltelijk te gebruiken.

p0401111811.jpg

gister avond het rechter binnescherm gelast

p0301112143.jpg

p030111214301.jpg

[rquote=1830525&tid=139004&author=kadett4x4]goed bezig, maar eens over je nieuw plaatwerk.

heb je al gekeken of het fatsoenlijk past.

ze garanderen daar nog wel eens a1 kwaliteit, maar waar ze dat vandaan halen weet ik niet.

ik heb er nogal slechte ervaring mee.

anders meteen terug sturen.

groeten.[/rquote]

de wielranden zaten vrij netjes ten opzichten van de oude rand , het loopt mooi in elkaar over.

de dorpel lijkt ook vrij aardig in de buurt te komen, maar dat heb ik nog niet goed kunnen passen.

vandaag nog binnewielkuipen en a stijl verstevigings balkjes en een overzet a stijl om gedeeltelijk te gebruiken.

p0401111811.jpg

gister avond het rechter binnescherm gelast

p0301112143.jpg

p030111214301.jpg

ik hoop het, als alles goed gaat. heb de afgelopen week al niks kunnen doen ivm een griepje.

maar deze is gelukkig weer grotendeels vertrokken ,dus begin ik vanavond weer.

ik hoop het, als alles goed gaat. heb de afgelopen week al niks kunnen doen ivm een griepje.

maar deze is gelukkig weer grotendeels vertrokken ,dus begin ik vanavond weer.

p0801111936.jpg
een beetje richten

p0901111343.jpg
passen

p0901111642.jpg

p1001111845.jpg

p1001112024.jpg
front compleet roestvrij.

p1101111945.jpg

ik heb 3 schermen gepast ,2 schermen klopten helemaal niet bij de naad van de deur, 1 scherm wel, maar dat zat voor in mekaar dus heb ik van 2 schermen 1 gemaakt.

ik heb nu al het plaatwerk opgebouwd en het past perfect ,dus morgen het front vast lassen.

p1701111846.jpg
binnekant in de zinkspray.

p1701111905.jpg

p1701112232.jpg
dikke radiateur pas maken

p1701112233.jpg

p0801111936.jpg
een beetje richten

p0901111343.jpg
passen

p0901111642.jpg

p1001111845.jpg

p1001112024.jpg
front compleet roestvrij.

p1101111945.jpg

ik heb 3 schermen gepast ,2 schermen klopten helemaal niet bij de naad van de deur, 1 scherm wel, maar dat zat voor in mekaar dus heb ik van 2 schermen 1 gemaakt.

ik heb nu al het plaatwerk opgebouwd en het past perfect ,dus morgen het front vast lassen.

p1701111846.jpg
binnekant in de zinkspray.

p1701111905.jpg

p1701112232.jpg
dikke radiateur pas maken

p1701112233.jpg

naa lang zoeken heb ik toch een mooi 2.2 blokje gevonden.

nu ben ik nog opzoek naar de volgende delen:

-manta/ascona B automaat tussenas.

-1600 kadett achteras

waarschijnlijk dat ik nog meer nodig heb ,maar dat laat ik nog wel weten.

mocht er toevallig iemand zijn die nog iets heeft liggen die het weg doet,hoor ik het graag.

mvg tom

Terug
Naar boven