• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel combo 1.4 96

@BlackDevil wrote:Willem,

Heb je een speciale ontheffing voor de Hella Rotafix op je dak, of mag je die gewoon voeren?

Best een Dikke (dure) zwaailamp,,

je zal nooit raden wat ik er voor betaald heb haha.... oja, dat was incl de mickey mouse oren

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

10tje op de sloop, komen van een ANWB Polo af..

Willem

@wilcowww wrote:

als er hier nog mensen zijn die leuke dingen voor de combo te koop hebben hoor ik het graag ! ( velgen, uitlaten, stuur, mooie tellerbak noem maar op ;) ) dan hoor ik het graag !

Ik ben aan het kijken voor een vervangen voor deze Combo, en zit in overweging deze Combo uit elkaar te trekken, omdat zo verkopen gewoon Veel minder oplevert.

Op mijn Combo zit bijvoorbeeld Origineel al:

- Stuurbekrachtiging

- Centrale Deurvergrendeling met Safelock

- Stoelhoogte verstelling

- 2x Aribag

- Getint glas incl zonneband

- Meegespoten voorbumper

- Dashboard kast lampje

- Voor Veerpoten Corsa-GSi (zelfde Codering op de Veren en Veerpoten als een GSi, vandaar zo lekker laag op de neus)

- Dikke Stabilisator op de vooras, gelijk aan een GSi

Ik heb erbij gezet:

- Cruise Control uit een Opel Omega

- Regelbare interval ruitenwissers uit een Opel Omega

- Leeslampjes uit een Vectra-B (Voledig voorbekabeld in mijn Combo

- Stoelen Astra-GSi (kan je zo op jouw Frames monteren, alleen wel linker stoel rechts en andersom).

- Subwoofert met verstekerker, welke door stekkers zo los te nemen is

- Lichtmetalen velgen 15inch, Opel astra-GSi

- Voorremmen Opel Astra-1.8 16V en 2.0 modellen / Vectra-A 2.0 modellen

Motorblok

- Ik ben van de trage zuipende 1.4 8klepper overgestapt op een 1.6 16V 109pk C16XE

- Later een X16XE in gezet met mantzelbox erop, en lexmaul spagetti, Grootste fout ooit, had lekker die C16XE erin moeten houden.....

En Nu:

- Ben ik helemaal klaar met het apparaat, hij is wel Super betrouwbaar trouwens, niet kapot te krijgen!!! nadat 2x de koppakking eruit heb gelegen, en een keer de distri is gesprongen bij deze motor, is deze nu ineens niet meer Kapot te krijgen, wat ik ook doe haha.....

Willem

@wim-v6 wrote:Ik heb m er gewoon opgezet, en je mag hem erop hebben, Offiicieel mag ie dan niet aangesloten zijn, tenzij ontheffing uiteraard.

Mijne zit gewoon aangesloten, ik gebruik m alleen wanneer ik eens op een gevaarlijk punt sta, en dan doet ook niemand er moeilijk over...

maar kijk eens rond op de weg, ongeveer 40% van de Vrachtwagens is voorzien van Zwaailampen terwijl deze echt niet nodig zijn voor het werk dat ze doen.

Op onze 2 trekkers zitten ook zwaailampen, deze Scheppen vaak wat meer aandacht bij achteruitrijden, steken en draaien met deze grote voertuigen in de kleine stadse straatjes..

Willem

OK Wim, dank voor de uitleg. Inderdaad, het straatbeeld is vol met zwaailampen. En dan hebben de moderne vrachtwagens en trekkers er vaak ook nog 2. Voor zo'n zwaailamp betaal je normaal over de 100 eurie's. Netjes als je hem voor een tientje hebt gekregen inclusief de knippers.

@wim-v6, oke, dat is mooi man! laat je het ff weten als je hem daadwerkelijk uitelkaar trekt ?.

heeft iemand een idee wat de K= waarde mag afwijken van de huidige naar de ''nieuwe'' km teller ?

hoe zit dat ''dakje'' ( het bekende roestgevalletje ;) ) eigenlijk vast ? van binnen uit met schroeven etc? of.. ? want die moet er natuurlijk ook af als die een make over krijgt :P

Regelbare interval kan je veel makkelijker doen.

Prik gewoon een nummer 99 relais van een VW Golf in je Opel.

Die kan je instellen met de bestaande pook. keertje wissen zonder de wisser aan te zetten, en dan de wisser aan zetten. De tijd tussen duwtje en aan zetten wordt je intervaltijd.

Moet je alleen wel even de hendel zonder boordcomputer zien te vinden, daar heb ik er nog maar 2 van gezien tijdens al mijn sloopritjes! Vind het wel fijn in gebruik zo'n wieltje dus daar zou ik voor gaan inderdaad.

@ Wilco:

Ja ik heb een iets hogere K-waarde gekozen, omdat de teller dan zuiverder word.

Ik heb nog wel het een en ander veranderd aan de Combo hoor:

Dubbele achterlichten en Remlichten bijvoorbeeld:

achterlicht:

mistlichtaangepastcombo-B001.jpg

Remlicht:

mistlichtaangepastcombo-B003.jpg

Mistachterlicht:

mistlichtaangepastcombo-B002.jpg

en Ijverig met tellerlampjes geweest:

milesperhour003.jpg

wat andere voorremmerij erop:

geerwegupgrades001.jpg

Voorruitje met Zonneband erin:

DraadboomCCennieuwevoorruit002.jpg

@ Carpento:

- Oinbouwen Cruise in Corsa-B is een how To van

- Leeslampje in de combo:

Kadett-GSi lampje:

DraadboomCCennieuwevoorruit003.jpg

geerwegupgrades052-1.jpg

Wilem

Omega-B heeft richtbare leeslampjes, vectra-b volgens mij ook. Dit zijn leeslampjes uit oudere luxere modellen :)

Je hebt in principe alleen een contact-stroom draad extra nodig, omdat de leeslampjes op contact alleen horen te werken.

Dit lampje komt uit de Kadett-GSi / Vectra-A / Senator / Record D etc etc.

Die van mijn vectra-B is vrijwel gelijk (Compleet plexiglas dus) maar dan glad met smoke kleurtje), zo ook die nu in de combo zit.

het lampje werkt net even anders als Carpento omschrijft, namelijk:

+ 12V zit CONSTANT op het lampje.

- word geschakeld door lichtschakelaar of Deur kontakt.

bij mij lagen deze draden er al om m aan te sluiten, maar dat komt denk ik omdat er bij mij ook standaard electrische ramen en Centrale deurvergrendeling in zit.

@ Aapje: Leeslampunits Vectra-B

> Geleverd in de Vectra-B is:

1995 t/m 1997: Smoke volledig plexiglas lampje, glad aan de buitenzijde (vind ik persoonlijk de mooiste)

1997 t/m 1999: richtbare lampjes ala Omega-B

1999 t/m 2002: Bol lampje (zo ook Astra-OPC en latere omega's B, Deze zijn er ook met Microfoon voor de on-board telefoon

Willem

LEt goed op, Werkt ook bij de Corsa-B van bj 2000 hetzelfde.

Als je meet op bijde draden meet je geen spanning inderdaad.

meet je met binnenlicht UIT aan de rode draad en aan een Constante massa, dan meet je gewoon 12Volt.

Rode draad bij opel is Constant + namelijk

Grijs is de draad van de Deurcontacten en Binnelicht schakelaar..

Dit binnenlicht word dus NEGATIEF geschakeld, net als al zijn leeftijd genoten van OPEL..

Willem

haha..

Aj als je spanning meet op bijde draden word er zodra een van deze 2 onderbroken word door een schakelaar de spanning automatisch 0 volt, ook als de - wegvalt dus..

meet maar eens op de rode draad met het lampje uit, en de zwarte op een Constante massa..

Leeslampjes hebben de volgende aansluitingen (getal is din code):

> Rood = Constant + (30)

> Grijs = Deurcontact / aan uit schakelaar binnenlicht (D) (dacht ik hoor)

> Zwart = Geschakelde + (15) = geschakeld over contact

> Bruin = Massa - (31)

Willem

Gutentag ! na een poosje niks van mij te hebben laten horen laat ik me maar eens even horen !, ik heb inmiddels mooie tellerbak binnen, ( met toerenteller ! ) moet alleen het glasje nog ff overzetten :) alleen kan op dit moment ff niks met de combo omdat hij tijdelijk nog ff weer in gebruik is genomen in verband met het overlijden van onze andere auto :( :fy1 tevens heb ik mooie luchthoorns aangeschaft :) nu zat ik te denken, gewoon de kabel van de toeterknop op de ene +op het relai en de andere plus die op het relai moet gewoon een kabel ergens uit de zekeringkast trekken ? zodat er alleen stroom opstaat bij contact ? ik wou de luchthoorns mooi schuin naar benden toe aan het dakje zetten zal dit wat lijken ? tevens kun je hem instellen op 2 tonen of 1 toon, iemand van jullie ervaring met extra knopjes in het dashboard maken ? zoja waar ? zodat het mooi lijkt of niet opvalt ?

ik had wat mooie fotos geschoten van de patient in kwestie alleen is mijn telefoon overleden, ik zal morgen ff een paar fotos schieten met camera ook van de tellertjes die erin komen :)

ik zat ook nog te denken, als ik straks alles netjes gespoten heb, het dakje weer mooi heb , moet ik die met bevestigen ook afkitten aan de onder kant ? ( want ik zat te denken om daarin zegmaar de versterker enzo te zetten ? of wil dit niet ? ( blijft dat te vochtig ? ) ook met eventuele vocht vreter erbij in dat kastje zegmaar ?

Terug
Naar boven