• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B te hoge CO waarde

Opnieuw me CO waarde gemeten, niets veranderd.. 0,5 stationair en met toeren 0,8.. Wat raden jullie aan? Toch de lambda vervangen of is het iets anders?

Doe hem dan nog maar een keer overnieuw, CO meten altijd met goed warme motor eerst even goed warm rijden alvorens te gaan meten.

Sowieso is het 0,5 stationair en 0,8 met gas hoog.. Ik denk niet dat het met warm rijden er beter op word. Maargoed, ik zal het alsnog gaan proberen. Wie weet.. Jullie horen van me.

Als een motor koud is heb je nooit geen goed co. Dus zo meten...

Nog te hoog...dan de lambda wisselen. ...

Hoe vaak ben je nu heen en weer gereden?....

Nou, hij was niet koud natuurlijk.. Gewoon 90/95 graden op de gradenmeter.. Maar dat zegt niets.. Dan is de olie nooit "goed" warm...

als deze een enkele draads lambda heeft hoef je niet perce een bosch te pakken.

een goedkope van 40 euro werkt dan ook zeer goed.

bij de meerdraderige sensoren is het soms aanklooien als je een immi pakt. Dit heb ik met een enkel draads nooit meegemaakt.

Oke, dat is goed nieuws.. Die is 36 euro van bolk... Bestel ik gelijk 4 bougies vam ngk.. Kan ik dat ook uitsluiten

Die van bolk krijg je waarschijnlijk een NTK...

Bolk staat voor goedkopere delen die hun veel inkopen.

Heb een tijdje terug remblokken "bolk besteld...kreeg ik ATE...das dus gewoon goed.

Kan zijn....dat weet je nooit bij bolk artikelen..

Je krijgt gewoon iets wat ze goedkoop ingekocht hebben van een onbekender merk vaak.

vaak nog vrij goed spul ook.

Even een update:

Tijdens het vervangen van me bougies kwam ik erachter dat er olie en vet omheen zat. Foute boel.

Nu, eventjes verder.. Een nieuw kleppendekselpakkingset gekocht van Elring en een lambda van MTE Thomson.

Deze allemaal vervangen, en tijdens het vervangen van de kdp, bleek idd dat er olie in het midden lag, en niet zo'n klein beetje ook. Nu vandaag maar eens herkeuren denk ik zomaar.. En dat laat ik weten! :)

Net opnieuw gemeten, eerst goed warm gereden.. Weer niet goed, nu 0, 4... Mag 0,3 zijn volgens de garagist..

Hun zijn ook het boekje zoek, dus ik laat m morgen keuren bij een ander bedrijf. Ik laat het jullie weten!

Hmm, krijg je hem er ook niet doorheen met flink trappen? Toen kwam die van mij wel onder de co waarde.

Terug
Naar boven