• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B X14XE startknop installeren.

Zakdoekje

Post weinig
Hey mensen!

Ik heb een pookknop gekocht met een startknop erin gebouwd bij autostyle.

De pook zit erop.. alleen nu moet ik die bedrading nog aansluiten op me contactslot.

In de handleiding staat wel welk draadje waar heen moet, alleen nu weet ik niet welk draadje wat is in de auto.. Het gaat hier om Terminal 50 en 15.

Kan iemand die hier meer elektroden van heeft gegeten, dit in Jip en Janneke taal uitleggen aan mij?

Mijn dank is alvast groot.

is wel mogelijk.

dien je wel enkele dingen te doen.

sleutel in contact, (je moet hem toch op contact zien te krijgen)

starten zijn 3 draden als ik het goed heb, plus, min en contact (via startonderbreker in de sleutel)

heb wel eens ergens een schema gezien.

je zou ook je startonderbreker (in je sleutel) op je stuurhuis kunnen plakken.

dan moet je het voor mekaar zien te krijgen dat je kan starten met je knop. maar gok dat dit niet mee zal vallen.

Voor een beetje meer info aan de lezers hier

Heb een pdf bestandje van een autostyle startknop gevonden.

http://www.autostyle.nl/media/downloads/Startknop_SY_R1641_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

hierbij het schema uit dit pdf bestand,

12227031.jpg

Hoop dat iemand me even wil aanvullen met de draadkleuren van het bij de corsa

Ja zoals dit schema hier staat weet ik het ook.. Alleen inderdaad, wat corsaliefhebber zegt, de draadkleuren weet ik niet bij het contactslot gedeelte! Welke is nou voor 12V, ACC etc etc.

Startonderbreker of niet.....

Zie dit ding gewoon als een extra knop om te starten.

Dit kan op elke auto.

Het makkelijkste is om hem vanaf het contact zelf af te tappen.

1 geschakelde plus dat is dus je 15+ draad...en ander is de draad naar je startmotor. en die zitten stom toevallig natuurlijk ook achter je kappen van het dashboard.

ZO SIMPEL IS HET!

Je hoeft ze niet te knippen, zo blijft je gewone slot ook gewoon werken.

Via een contstante plus is ook mogelijk maar niet aan te raden...hou het veilig!

Je start hem dan met de knop of met de sleutel.

Je wil het ook niet anders doen want je zit ook met je stuurslot. Die sleutel moet er altijd in.

Dat weet ik. Ik hou het idd veilig. en het is idd alleen als gadget.. je moet alleen draden uit t kastje van de startknop verbinden met die van het contactslot.. Ik wil weten welke kleur deze draden hebben bij een opel corsa B model. Gaat om de draden van terminal 15 en 50.

19712.jpg

Dat is een proeflampje, als het lampje brandt heb je een stroompje op het draadje.

Ideaal voor dit soort klussen.

Al prefereer ik liever de luxere versie:

Power%20Test%20probe.jpg

Weet niet waar je weg komt, anders wil ik het wel voor je aansluiten.

Wapenveld, dat ligt totaal niet in de buurt :jerry

Maar het is heel simpel.

Je haalt je stuurkappen er af en dan zie je de stekke zitten van het contactslot.

Als je hem op contact zet zal er een draad een stroompje krijgen, dat zie je dus met je testlampje. Dan gaat ie branden. dat is je geschakelde plus.

Vervolgens ga je hem starten en zoek je dus het draadje die een stroompje krijgt als je hem start. Dat is je startdraad.

Die draden liggen ook wel op andere plekken, maar zo kun je hem wel makkelijk vinden.

Ik monteer nog wel eens een tijdelijke startknop als het contactslot aan vervanging toe is.

Terug
Naar boven