• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B X14XE startknop installeren.

@Zakdoekje wrote:hm. oké. En wat haal ik Zo'n test lampje? Brezan ofzo?

Heutz, of iets wat met elektra te maken het. Denk zelf media markt? Je kunt ze ook in betere kwaliteit halen waar je meer mee af kan lezen ideaal als je verder gaat met gadgets of audio.

Dit bedoel ik.
c37f07da-46e9-4014-bab6-ae2631e96285.jpg

Leest hetzelfde af alleen niet met een lampje maar met cijfers. En je kunt erna nog even controleren of de stromdoorlaatbaarheid hetzelfde is als van te voren ;)

Ps. Ook vrijwel overal te krijgen heutz sowieso.

of je neemt een los lampje,zet een draad op het plus contact en een draad op de behuizing van het lampje.

dan zet je de draad van de behuizing op een massa,en die van het plus contact op de draad die je wilt meten.

werkt super,heb zo al vaak toch dingen kunnen testen bij gebrek aan een multimeter.

Ik ga liever voor de manier die fearless me net voorlegt.. Ik zal vandaag proberen wat foto's online te krijgen van me hele stuurkolom en de pook. Dan kunnen jullie me nog beter helpen. Ik wil namelijk geen bedrading slopen of de verkeerde draden pakken.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Ik heb toenet even zo'n testlampje gehaald bij de halfords. Ik kijk even of ik morgen ochtend eraan kan beginnen. Ik hou jullie op de hoogte en zal foto's posten. Tevens als het me lukt zal ik ook meteen neerzetten welke kleuren het zijn voor mensen die het in de toekomst ook van plan zijn.

Dit zijn de draden uit me contactslot.

8epugamu.jpg

Dit is het relais kastje van de startknop

qygypenu.jpg

Dit is de pookknop met startknop erin gebouwd.

u4unajet.jpg

Dat zijn de draden. Ik heb ze gemeten met het testlampje.. (waarmee ik overigens ook mee in me vinger prikte. Erg scherp! Hahaha) die dikke rode staat constante spanning op.. de kleinere rode komt pas stroom op als ik hem op de accessoires stand zet en de zwart-rode komt stroom op als ik hem wil starten.

Dus wat ik hieruit begrijp is dat de 2 groene draden van het kastje allebei met het zwart-rode draadje verbonden moeten worden en de rode met de rode.. de zwarte op de massa uiteraard.

Correct me if im wrong. Wil het wel in 1 keer goed doen namelijk :p

Groeten, Leslie.

@BlackDevil wrote:Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.

hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)

@trashmetal wrote:@BlackDevil wrote:Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.

hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)

Dubbel dus, zowel sleutel als knop. Dan zie ik het nut van een startknop niet als je toch nog een sleutel nodig hebt. Maar ieder het zijne.

jongens, gewoon het startonderbrekertje op je stuurhuis plakken.

probleem opgelost. op contact zetten is niet nodig.

volgens mij is aansluiten zonder de startonderbreker ook mogelijk.

startonderbreker is maar een schakkeltje tussen het startmechanisme. kun je de startknop niet zo solderen dat het om de startonderbreker gaat?

OPEL startonderbreker onderbreekt het motormanagement, niet de startmotor!!!!!!

@ robert_corsa: lekker makkelijk meenemen met de Chipje op het immobiliser kastje.

Willem

@Fearless wrote:en je stuurslot enzo... :jerry

stuurslot van een corsa stelt niks voor

ik zou het nooit zo monteren als robert_corsa het voorstelt

door de sleutel bij de transponder te plakken :vertag

ik snap trouwens niet hoe sommigen er bij komen dat het contact buiten werking kan worden gezet?

ten eerste al om legaal het stuurslot er af te kunnen halen :jerry

ten tweede een startknop is geen stopknop :jerry

dus moet er toch iets de stroomkring in en uitschakelen :vertag

Al dat geneuzel over die startonderbreker......

Daar heb je niets mee van doen als je een extra schakelaar plaatst :vertag

Terug
Naar boven