• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel diesel...goed of net als vroeger.....

nou, ik heb intussen een d kadett met 1.7D.

moet zeggen, loopt helemaal zo gek niet!

egr is aldicht en afgedopt, en een open filter zat eral op.

(diesels willen veel lucht begreep ik, dus zal toch wel goed zijn)

trekt allemaal best vlot door, maar mijn top komt toch maar op 140 uit. (op de gps)

ag, voorlopig doet ie het...

wat is er zoveel anders aan een isuzu?

uitlaat zit aan andere kant? (vind ik eigenlijk niet zo heel spannend..)

kabelboompje zal ook het werk neit zijn...

motorstuenen misschien?

een 1.7 dtl is toch zoon 16 kleppert ding, met zwarte kleppedeksel?

ik heb zoon ding wat meer op een ohc lijkt.

een 17d of a17d

ag, voorlopig doet ie het...

wat is er zoveel anders aan een isuzu?

uitlaat zit aan andere kant? (vind ik eigenlijk niet zo heel spannend..)

kabelboompje zal ook het werk neit zijn...

motorstuenen misschien?

een 1.7 dtl is toch zoon 16 kleppert ding, met zwarte kleppedeksel?

ik heb zoon ding wat meer op een ohc lijkt.

een 17d of a17d

zoon dtl ziet er wel een stuk moderner uit.

toch wel benieuwd naar de isuzu's.

alleen lastig met die bak, steekassen en fusee stukken.

wel jammer. hij moet et maar ff volhouden tot me c kadettje klaar is.

dan maar eens kijken of er een snellere diesel in kan...

voorlopig zie ik daar geen probleem in, blokje start en loopt zo netjes.

zoon dtl ziet er wel een stuk moderner uit.

toch wel benieuwd naar de isuzu's.

alleen lastig met die bak, steekassen en fusee stukken.

wel jammer. hij moet et maar ff volhouden tot me c kadettje klaar is.

dan maar eens kijken of er een snellere diesel in kan...

voorlopig zie ik daar geen probleem in, blokje start en loopt zo netjes.

heeft iemand een stroomschema van een astra f x17dt uit 98? misschien is die van een vectra a ook goed, geen idee...

die op de opeltje site staat komt niet overeen met die van mij...

meeste haynes boeken staat de diesel ook niet in...

zou wel heen fijn zijn... dan kan ik binnekort namelijk met de d kadett met isuzu diesel gaan rond crossen :)

heeft iemand een stroomschema van een astra f x17dt uit 98? misschien is die van een vectra a ook goed, geen idee...

die op de opeltje site staat komt niet overeen met die van mij...

meeste haynes boeken staat de diesel ook niet in...

zou wel heen fijn zijn... dan kan ik binnekort namelijk met de d kadett met isuzu diesel gaan rond crossen :)

[rquote=1888020&tid=143481&author=wijnands82]heb zelf een vec uit 2000 2.0 dth

is net de 380.000 gepasseerd en nog geen problemen gehad (afkloppen)

ik zou zeg doen[/rquote]

Och, als we het over kilometerstanden gaan hebben, ken ik er ook wel eentje :P

6 ton op de Vec B 2.0 DTL van m'n pa.

Toen ging het ding eindelijk eens stuk en toen waren de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde (500 euro waarde tegen 2000+ reparatie, dieselpomp kaput).

Inmiddels geexporteerd en maakt waarschijnlijk een Pool of andere oost-europeaan blij, want die wagen was verder nog hardstikke netjes.

Nu rijd m'n pa ruim anderhalf jaar in een Astra G 2.2DTR. Net over de ton bij aanschaf en inmiddels al op de 235K beland.

Eveneens weer nauwelijks kosten aan gehad tot op heden.

[rquote=1888020&tid=143481&author=wijnands82]heb zelf een vec uit 2000 2.0 dth

is net de 380.000 gepasseerd en nog geen problemen gehad (afkloppen)

ik zou zeg doen[/rquote]

Och, als we het over kilometerstanden gaan hebben, ken ik er ook wel eentje :P

6 ton op de Vec B 2.0 DTL van m'n pa.

Toen ging het ding eindelijk eens stuk en toen waren de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde (500 euro waarde tegen 2000+ reparatie, dieselpomp kaput).

Inmiddels geexporteerd en maakt waarschijnlijk een Pool of andere oost-europeaan blij, want die wagen was verder nog hardstikke netjes.

Nu rijd m'n pa ruim anderhalf jaar in een Astra G 2.2DTR. Net over de ton bij aanschaf en inmiddels al op de 235K beland.

Eveneens weer nauwelijks kosten aan gehad tot op heden.

[rquote=1897805&tid=143481&author=vectra208v]wow!!! 6 ton??? hoeveel motorblokjes:jerry[/rquote]

Haha, grappenmaker ;)

1 blok, zoals die uit de fabriek is komen rollen. Geen uitzonderlijke reparaties, alleen de check-up en regulier onderhoud bij elke interval :)

Dat ding heeft serieus nooit stil gestaan met pech.

M'n pa heeft er zelfs de lokale krant mee gehaald en heeft van de dealer een tripje naar de fabriek in antwerpen gekregen om de 5 ton stand te vieren :)

Edit:

Het krantenbericht: http://www.hardenberg.nu/index.php?n_id=26028&s_id=392

Kudo's, pops! :)

[rquote=1897805&tid=143481&author=vectra208v]wow!!! 6 ton??? hoeveel motorblokjes:jerry[/rquote]

Haha, grappenmaker ;)

1 blok, zoals die uit de fabriek is komen rollen. Geen uitzonderlijke reparaties, alleen de check-up en regulier onderhoud bij elke interval :)

M'n pa heeft er zelfs de lokale krant mee gehaald en heeft van de dealer een tripje naar de fabriek in antwerpen gekregen om de 5 ton stand te vieren :)

Edit:

Kudo's, pops! :)

[rquote=1897863&tid=143481&author=McKaamos][rquote=1897805&tid=143481&author=vectra208v]wow!!! 6 ton??? hoeveel motorblokjes:jerry[/rquote]

Haha, grappenmaker ;)

Edit:

Kudo's, pops! :)[/rquote]

mooi verhaaltje in de krant alleen jammer dat het filmpje niet echt werkt:P

mijn eerste auto (kadett 1.6i 5drs wit) kocht bij een sloperij met 180d op de klok en bij 300.000km was het qua carrossorie echt gebeurt...motorisch was er niks mis mee en kon die nog wel een ton mee ..maarja 700,-(gulden) uitgeven aan een auto die nog geen 100,- waard is werd een beetje te gek.

Het ligt idd ook wat ophoff zegt aan hoe gaat de bestuurder ermee om en krijgt die optijd zijn onderhoud....is heel belangrijk en kan hoge kosten voorkomen (er gaat wel eens wat kapot maarja)

maar mooi verhaal en geen woord gelogen :thumbup

[rquote=1897863&tid=143481&author=McKaamos][rquote=1897805&tid=143481&author=vectra208v]wow!!! 6 ton??? hoeveel motorblokjes:jerry[/rquote]

Haha, grappenmaker ;)

Edit:

Kudo's, pops! :)[/rquote]

mooi verhaaltje in de krant alleen jammer dat het filmpje niet echt werkt:P

mijn eerste auto (kadett 1.6i 5drs wit) kocht bij een sloperij met 180d op de klok en bij 300.000km was het qua carrossorie echt gebeurt...motorisch was er niks mis mee en kon die nog wel een ton mee ..maarja 700,-(gulden) uitgeven aan een auto die nog geen 100,- waard is werd een beetje te gek.

Het ligt idd ook wat ophoff zegt aan hoe gaat de bestuurder ermee om en krijgt die optijd zijn onderhoud....is heel belangrijk en kan hoge kosten voorkomen (er gaat wel eens wat kapot maarja)

maar mooi verhaal en geen woord gelogen :thumbup

Is geen filmpje ;) is een slide-show van 1 foto ;)

Maar verder staat of valt alles inderdaad met onderhoud :)

Ik vraag me af wat de Astra G 2.2 DTR (2004) gaat doen :) Die heeft in ruim anderhalf jaar tijd ook een ton gedraaid. Alleen een keertje gare gloeistift gehad volgens mij. Daardoor was het starten wat lastiger toen het koud werd. En ook nog een keertje een airco foutmelding, maar dat had te maken met te weinig vulling geloof ik (3 tientjes om te fixen).

Verder ook tot op heden geen problemen.

M'n pa wil trouwens nog best wel eens stevig doortrekken, maar hij rijd het ding wel altijd netjes warm voordat hij dat doet.

Terug
Naar boven