• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel en roest anno nu

@Juffer1 wrote:Aan de Astra H rijders die geen roest hebben zou ik willen vragen om de motorkap eens open te maken en daar die zwarte plastic doppen waarmee je schrokbrekers vast zitten eens los te maken.. ik durf namelijk wel te roepen dat daar mega roest onder zit.

Waarom ik dat zeg ? Op het Duitse Astra forum heeft 72% daar al vergevorderde roestvorming en slecht 3% helemaal niks.

Er zijn al verhalen bekend waarbij de schrokbreker compleet door de veerschotel heen is komen zetten en waarbij er zelfs schade is ontstaan aan de motorkap. Opel Duitsland geeft aan dat er niks aan de hand is. Inmiddels zijn er enkele leden die Opel aansprakelijk proberen te stellen en het gooien op en productiefout.

Dichter bij huis hoor ik van veel ATC clubleden dat zij er ook last van hebben, tot op heden heb ik nog geen enkele Nederlandse Astra H gezien die het zelfs niet heeft.

Klopt dit HAD de astra van mijn broer ook.

de schotels vervangen bij het vervangen van de schokdempers.

Die doppen een enkeltje prullen bak gegeven.

En het geen wat nu open ligt verzopen in de ML.

Straks voor de winter weer de boel vol laten lopen. hoop dat het nu niet meer terug komt.

Het stomme is, je denkt dat de schokdemper stang waar de moer over heen zit ook helemaal rot is.

Maar als de moer er af is is er geen spatje roest te vinden.

Dus als opel even vraagt aan de sachs wat voor staal ze gebruiken voor de zuiger. :)

@Goossens Bjorn wrote:Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

FOUT !!

Ik neem bij ELKE wasbeurt de binnenkant van de wielkasten mee.

JUIST daar ben ik zeer precies aan het schoonmaken.

Het helpt alleen niet :cry :cry

Rik :cry

@KadAstra-EF wrote:@Goossens Bjorn wrote:Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

FOUT !!

Heb je gelijk in Rik..

Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..

Roest komt van de binnenkant tussen de 2plaatdelen door.

afgelopen week op school een astra G uit Hongarije wielkasten net 2 kroketten.. Maar heb al meerdere G's gezien met rotten wielkasten.

@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:@Goossens Bjorn wrote:Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

FOUT !!

Heb je gelijk in Rik..

Elke wasbeurt hooguit 2x permaand spuit ik de wielkasten altijd schoon.. Helpt bij mij ook niet..

Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !

Dan maar hopen dat het klaar is.

Blijft een zwak punt, die wielkasten........

Rik :(

bij mij is het opstande randje er uitgeslepen en afgelast

daarna met een lamellenschijf glad gemaakt

in de menie, zwarte lak en daarna nog zwarte tectyl

binnenkant uitgeschuurd met de hand en schoongemaakt

daarna met grondverf en tectyl ingespoten

geen half werk dacht ik zo king:

@KadAstra-EF wrote:@astraTD wrote:@KadAstra-EF wrote:@Goossens Bjorn wrote:Rotte wielranden daar zorg je puur zelf voor vind ik! Als je je bij elke wasbeurt een keertje je wielkasten schoon spuit, dan heb je geen zand en natte modder die blijft steken en waardoor er roest kan ontstaan

FOUT !!

Heb je gelijk in Rik..

Elk jaar zeer goed tectyl ertussen jagen !

Dan maar hopen dat het klaar is.

Blijft een zwak punt, die wielkasten........

Rik :(

Als het wilt roesten roest het toch.. DTL is ook helemaal beschermd maar krijgt toch kleine 1mm blaartjes.. zoiets hou je toch niet tegen.

bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

@tigra_tuning wrote:bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup

Rik :)

@KadAstra-EF wrote:@tigra_tuning wrote:bij mijn tigra a van 1996 is er vanachter achter de bumper een gat en mijn achterbrug is ook door aan het roesten maar die licht al klaar om te vervangen ^^

Goed dat je hem opknapt :thumbup :thumbup

Rik :)

idd maar ik kan niet anders kheb er al veel geld in gestoken dus kan ik heb tog moeilijk wegdoen maar in iedergeval hier zijn wat roest foto's :p

photoze.jpg

photo1yaj.jpg

img0383lv.jpg

img0384mc.jpg

Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.

Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h

@KadAstra-EF wrote:Toch moet Opel zich doodschamen !

Anno 2012 moet het toch wel beter zijn als begin jaren 80 toch ?

Rik :swear

Onze fjes zijn het minst roest gevoellig van Opel.

Wel wel eens een astra H zien als die rond de 15jaar oud is hoe die er bij staan.

Mercedes mag zich ook doodschamen hoor..

@Spacejam wrote:Mijn astra h roest wel! Al is het een stukje van 3x2cm onderop de bestuurdersdeur, in de tijd dat ik hem nu heb (3jaar) is het niet groter geworden dus ik laat het gewoon zo, de lak zit er ook nog goed op maar ik zie wel blaasjes. Het is nog de originele lak daar dus ook geen eerdere schade ofzo. Eigenlijk zit er garantie op het roesten maar iedereen weet hoe opel is met de garantie, je kan er net zo goed vanuit gaan dat je geen garantie hebt.

Oja de veerpoten zijn ook verroest aan de voorzijde maar dat heeft (helaas) iedere astra h

Klinkt gek komt door steen slag.

Mijn astra uit '94 is na afgelopen winter ineens vreemd snel gaan roesten bij de wielbak achter :hmmz

Ik was er altijd zo trots op dat er geen roest aan zat maar helaas zal ik dit probleem VOOR komende winter moeten oplossen anders zijn we nog verder van huis!

2411lyq.jpg

en dit is op het dak, tegen de voorruit aan

5dnh2h.jpg

gaat me weer centen kosten :(

Dit kan zeker niet meer worden gefixt zonder complete nieuwe stukken erin te zetten?

ik heb geen idee hoe dit opgelost moet worden, dus ze kunnen mij van alles wijsmaken incl de prijs :p

Terug
Naar boven