• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Grandland X wat een ellende

hey daar mijn opel heeft ook kuren. Keyless entry was wel zeer goed , mijn auto stond telkens open als het regent.

nog een probleem: mijn gaat spontaan open ,reeds 4 maal gebeurd bij het uitrijden van mijn garage ,kofferdeksel volledig beschadigd en ruitenwisser kapot. Ik heb hem laten uitlezen in de garage en ze vinden geen foutmelding. Mijn auto was bij de eerste keer 2 maanden oud,nu ondertussen 2 jaar en nog geen oplossing gevonden of toch: elektrische koffer bediening uitgeschakeld.
Full option is wel niets meer.

Mijn vervangwagen heeft niet alle opties als die van mij. Ik kan nu al wel zeggen dat bij de vervangwagen de start-stop perfect werkt evenals de automatische wiswasfunctie.

Gisteren lid geworden van dit forum om te kijken of GLX gebruikers last hebben van roestende wielnaven. Niet direct gevonden maar wel dit topic. Niet zo best al deze problemen. Zelf een GLX in gebruik sinds 11-2018, afgelopen week 3e onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Enigste problemen tot nu; koppelingscilinder vervangen (garantie) i.v.m. lekkage geconstateerd bij 2e onderhoudsbeurt en nu dus roestende wielnaven. Is nu door dealer opgelost, netjes opnieuw geconserveerd. Herken wel wat andere zaken in dit forum zoals krakende armleuning van rechter portier.

[quote quote=18390990]Gisteren lid geworden van dit forum om te kijken of GLX gebruikers last hebben van roestende wielnaven. Niet direct gevonden maar wel dit topic. Niet zo best al deze problemen. Zelf een GLX in gebruik sinds 11-2018, afgelopen week 3e onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Enigste problemen tot nu; koppelingscilinder vervangen (garantie) i.v.m. lekkage geconstateerd bij 2e onderhoudsbeurt en nu dus roestende wielnaven. Is nu door dealer opgelost, netjes opnieuw geconserveerd. Herken wel wat andere zaken in dit forum zoals krakende armleuning van rechter portier.[/quote]

Welkom op het forum GrandAstra. Mocht je het leuk vinden, wil je dan een foto van jouw GLX met ons delen in dit topic onderdeel?

groeten

Jan

Ja vanmiddag de auto opgehaald was ook iets met het stuur of zo maar heel raar de chef van de werkplaats is er niet meer en komt ook niet meer terug . De velg is er ook nog niet die moet nog komen en wat de motorkap betreft daar ga ik a.s. dinsdag mee naar een spuiterij en wil weten wat hun van de lak vinden . Met Opel Nederland ook nog niet veel opgeschoten werken tegenwoordig allemaal vanuit huis dus wordt vervolgd . groet diana

Houd er rekening mee dat alle in Europa geproduceerde auto's tegenwoordig slechte lak hebben. Allemaal van wegen geweldige milieu eïssen.
Daar hebben de meeste Aziatische merken geen last van.

Hoi Hans Opel Nederland heeft zojuist contact opgenomen en mag naar een andere garage toe , dus ga nog kijken welke Opel Garage klantvriendelijk is , ben totaal niet tevreden over Orange Motors Rotterdam Zuid krijg zo het gevoel dat ze mij een zeikerd vinden maar als je auto 2500 km heeft gelopen en 30.000 euro heeft gekost moet de auto wel in orde zijn . Ik mag a.s. woensdag naar een spuiterij die gaan een rapport opmaken over de motorkap als hun bevinding is dat de motorkap opnieuw gespoten moet worden dan gaat Opel de auto opnieuw spuiten. Wat betreft de velg en stootlijst die zijn nog in bestelling , vanwege corona gaat het lang duren. Misschien kan iemand mij op dit forum vertellen welke Opel Garage ze de beste vinden , in iedergeval omgeving Rotterdam en omstreken .

Beste Hans , Berkel is ook Orange , de garage in Berkel is een klein bedrijf want anders hadden ze de auto niet retour Rotterdam Zuid gestuurd , ik was wel tevreden over Berkel maar ga eerst eens kijken wat betreft reviews bij een dealer die niet bij Orange is aangesloten . Denk aan van Mill in Dordrecht maar dat weet ik nog niet zeker heb nog de tijd want moet eerst a.s. woensdag de auto laten zien bij de spuiterij. Met vriendelijke groet Diana

Jammer dat sommige GLX rijders zo veel problemen hebben.

Ik heb wel het idee dat het over het algemeen wel mee valt. Dat zie je vaak als een forum vrij rustig is zoals dit Opel forum. Ik heb bijvoorbeeld 2 keer een Nissan Qashqai gehad en de eerst na 1 jaar al ingeruild in de hoop dat de kinderziektes eruit waren maar met beide auto's 8 keer met grote problemen in de garage gestaan. Het Qashqai forum is dan ook veel actiever omdat gewoon bijna iedereen met problemen rond rijd. Daar zie je elke dag veel ellende voorbij komen. Het is niet of maar wanneer je stil valt. Veel rijders met problemen zoeken een forum op om hulp te vragen. Ik had bij de Qashqai de garantie verlengd en dat heeft mij nog veel geld gescheeld omdat hij in het anders net buiten de garantie kapot was gegaan. Ik zou dat jullie dus zeker aanraden.

Hier hebben degene met een rot GLX natuurlijk niks aan want ik weet na mijn ellende met Nissan hoe jullie je voelen. De klantenservice van Nissan is net zo beroerd. Mijn GLX heeft gelukkig 0 problemen na 1 jaar. :happy02:

Beste Ronald voorheen een Nissan Qashqai gehad 8 jaar met veel plezier gereden de Nissan was voorzien van panorama dak etc , nooit problemen gehad , heb ook lang aan een nieuwe gedacht maar na een proefrit vond ik de stoelen niet lekker zitten en van de Opel Grandland X wel daarbij wilde ik weer eens iets anders maar spijt heb ik nu wel want met de Nissan had ik nooit problemen

Zo zie je maar dat iedereen met elk merk ándere ervaring heeft. Ik zou nooit meer een Nissan Qashqai kiezen. Wel lees ik sinds dat moment eerst de forums zodat ik een beter beeld heb over wat me te wachten staat. Dan had ik de Nissan Qashqai (Tekna) achteraf nooit gekozen, Zou eigenlijk voor dat geld niet nodig moeten zijn.

Er is er één die nooit rustig is... HansGLX. Hij heeft overal een mening over zelfs al heeft ie geen caravan, trekhaak, dakrails etc. Hij heeft zelfs geen GLX meer. Succes Hans op het Volvo forum!

Ik ben bij degene die na 30 jaar opel is overgeschakeld. Ik ben overgestapt naar BMW X1, heb nu 3000 km gedaan, wat een verademing, geen gekraak meer langs alle kanten, veel betere automaat en een gemiddeld verbruik nu van 6,3 liter benzine. Ben blij dat ik de overstap heb gemaakt

Je mag altijd een mening hebben maar of het iets bijdraagt hier is een tweede. Ik denk dat het soms beter is om je klep te houden en anderen te laten reageren als ze het topic zelf aan de hand hebben gehad. Dan mag je wel 48 j op de weg hebben gezeten maar dan heb je niet per definitie overal meer verstand van en ervaring mee. Bescheidenheid is ook een deugd Hans of moet ik nu ook Hansje gaan zeggen? Nogal kinderachtig eigenlijk... Doe er je voordeel mee op het Volvo forum

We zullen even ontopic blijven over de GLX

Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten en het verbaasd mij dat er toch bij verschillende GLX rijders zo veel mankementen zijn. Hoe is het dan in de fabriek gesteld met de eindcontrole ? Heel slecht denk ik want daar kunnen ze toch al veel uithalen toch.

Maar goed als ze er niets mee doen is het een ander verhaal. Kijk maar op forums van andere merken overal zijn klachten. Ik heb alle merken gereden in de 40 jaar dat ik auto rijdt en ik kom steeds op opel uit. Voor mij vond ik de Zafira die ik hiervoor had nog iets fijner rijden dan de GLX, maar dat was een dikke diesel :applause02:

Ik heb tot nu toe geen ellende en super tevreden :good:

hoop dat je rechtsbijstand niet mee onder een hoedje speld met de garage, dit heb Ik ook mee gemaakt en dan sta je er allen voor, goede raad neemt een Advocaat die je vertrouwd die moeten zij ook betalen, sterkte

Terug
Naar boven