• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel manta a schade : update 18-5 terug van spuiter

dreamix

Post weinig
Ongelukje gehad met de manta op de snelweg.

Eerst links de vangrail geraakt , daarna een vrachtwagenwiel, en toen achter de vrachtwagen door geslipt over de vluchtstrook tegen de andere vangrail aan.

Maar schade is nog te doen. Hij loopt ook nog gewoon.Nadat expert langs is geweest gewoon zo mee naar huis gereden vanaf de garage.

Vandaag de spatborden en bumper en lampen eruit gehaald.

En een andere neus gehaald.

Spatborden heb ik nog liggen, en de motorkap is onbeschadigd. Hij hing wel in de vanger voor in de neus de beugel los moeten slijpen om hem open te krijgen.

Maar ben eigenlijk op zoek naar foto's van a manta neuswissel ben ff de weg kwijt hoe ik dit het beste kan doen.

Paar foto's zijn dan wel handig.

IMG_0561.jpg

IMG_0560.jpg

IMG_0559.jpg

Zo heb ik de motorkap los gemaakt.

motorkaplos.jpg

Andere neus...

neus.jpg

neus2.jpg

De spatborden, heb nog 2 andere spatborden staan die achteraan wat slechter zijn, dan maak ik er 2 goeie van.

spatborden.jpg

Fabory....heb ik regelmatig voor m'n werk mee te maken....nog nooit zo'n waardeloze leverancier meegemaakt.

Vandaag nog voor seegerringen gebeld, ze wisten niet in welk materiaal ze dat konden leveren....als je vraagt om Dacrometbouten (speciale behandeling) krijg je te horen dat ze dat niet meer doen omdat de behandeling kankerverwekkend is. Tegelijkertijd vertellen ze je dat ze een vervanger hebt, maar aangezien die maar in een paar soorten te verkrijgen was en dat de rest tegen meerprijs verkrijgbaar was (bijna €100 extra per 100 bouten).

Of dat je bouten 12.9 of RVS bestelt en gewoon thermisch verzinkt 8.8 krijgt, met de mededeling dat dat de vervanger is, aangezien de andere dat moment niet leverbaar was uit voorraad...

Je kan beter langs een groothandel gaan zoals (in West-Brabant) Akkermans, of Biesheuvel Schreinemacher (omgeving Tilburg). Ik weet niet waar je vandaan komt, maar even verder kijken dan Fabory kan geen kwaad.

Fabory....heb ik regelmatig voor m'n werk mee te maken....nog nooit zo'n waardeloze leverancier meegemaakt.

Vandaag nog voor seegerringen gebeld, ze wisten niet in welk materiaal ze dat konden leveren....als je vraagt om Dacrometbouten (speciale behandeling) krijg je te horen dat ze dat niet meer doen omdat de behandeling kankerverwekkend is. Tegelijkertijd vertellen ze je dat ze een vervanger hebt, maar aangezien die maar in een paar soorten te verkrijgen was en dat de rest tegen meerprijs verkrijgbaar was (bijna €100 extra per 100 bouten).

Of dat je bouten 12.9 of RVS bestelt en gewoon thermisch verzinkt 8.8 krijgt, met de mededeling dat dat de vervanger is, aangezien de andere dat moment niet leverbaar was uit voorraad...

Je kan beter langs een groothandel gaan zoals (in West-Brabant) Akkermans, of Biesheuvel Schreinemacher (omgeving Tilburg). Ik weet niet waar je vandaan komt, maar even verder kijken dan Fabory kan geen kwaad.

Zo te zien al een paar weken geleden gebeurd in de sneeuw?

[rquote=1848874&tid=141090&author=dreamix]Nadat expert langs is geweest gewoon zo mee naar huis gereden vanaf de garage.[/rquote]Dus je hebt hiervoor verzekerd? Geluk bij een ongeluk...

Succes met het herstel!

Zo te zien al een paar weken geleden gebeurd in de sneeuw?

[rquote=1848874&tid=141090&author=dreamix]Nadat expert langs is geweest gewoon zo mee naar huis gereden vanaf de garage.[/rquote]Dus je hebt hiervoor verzekerd? Geluk bij een ongeluk...

Succes met het herstel!

suc6 met het herstel en blij lekker posten hier over je vorderingen steken anderen zoals ik weer wat van op

suc6 met het herstel en blij lekker posten hier over je vorderingen steken anderen zoals ik weer wat van op

Succes met je herstel, was een mooie manta zo te zien!

Als hij weer klaar is zal hij dat ook wel weer worden.

succes ermee!!

Succes met je herstel, was een mooie manta zo te zien!

Als hij weer klaar is zal hij dat ook wel weer worden.

succes ermee!!

Zo hea :O das jammer van de manta, maar het begin van het herstel is er alweer :D

Blijf dit topic wel volgen!!

Succes met herstel man ;)

Zo hea :O das jammer van de manta, maar het begin van het herstel is er alweer :D

Blijf dit topic wel volgen!!

Succes met herstel man ;)

So Chris,

zie dit nu pas. Viel me al op dat ik de Manta al een aantal dagen niet had zien staan. Hoe gaat het trouwens met de GT. Staat die al bijna in de spuitplamuur?

So Chris,

zie dit nu pas. Viel me al op dat ik de Manta al een aantal dagen niet had zien staan. Hoe gaat het trouwens met de GT. Staat die al bijna in de spuitplamuur?

Kleine update , zo staat de manta erbij.

En hij was gelukkig allrisk ja.

IMG_0887.jpg

IMG_0888.jpg

IMG_0889.jpg

Neusje blank maken.

IMG_0890.jpg

IMG_0891.jpg

Grondlakje erop.

IMG_0892.jpg

IMG_0893.jpg

Neusje is al bijna klaar, maar ik wil de rest ook nog blank maken.(probeer em deze week klaar te krijgen)

Zaterdag gaat de oude neus eraf.

Kleine update , zo staat de manta erbij.

En hij was gelukkig allrisk ja.

IMG_0887.jpg

IMG_0888.jpg

IMG_0889.jpg

Neusje blank maken.

IMG_0890.jpg

IMG_0891.jpg

Grondlakje erop.

IMG_0892.jpg

IMG_0893.jpg

Neusje is al bijna klaar, maar ik wil de rest ook nog blank maken.(probeer em deze week klaar te krijgen)

Zaterdag gaat de oude neus eraf.

Terug
Naar boven