• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten

hoi efe een vraag is een opel rekord sedan e1 het zelfde als de rekord station e 1 ? had het vandaag bekeken maar zit tog wel veel werk aan mischien maar een andere deur rechts gr baboe

hoi alles staat klaar om het nieuwe binnenscherm af te lassen morgevroeg alleschermen passen mooi gelukkig alle ouwezooi er uit geslepen viel allemaal reuze mee

hoi efe een vraag zijn de veerpoten van een rekord e2 gelijk aan een e1 of zit er nog verschil in gr baboe

veerpoten zijn hetzelfde , juist zit de stabilisator bevestinging op een andere plaats

t schijnt dat de veerpoten van een e2 ook gebruikt worden voor de bestaande verlagingsveren

al zit er in de veren zelf van de e1 en e2 geen verschil denk ik

doe zo verder goe bezig

grtz

had ook begrepen dat het van een opel senator a1 de veerpoten passen+ de achteras en de remmen moet ook nog aangepast worden iemand mischien bekend om de remmen aan te passen gr baboe

moet ook deze week beslissen over de kleur ivm met motor de motorruimte te spuiten maar hep werkelijk nog geen idee wil geen zwart of oranje geel rood mischien jullie goede ideen breel los aub gr baboe

Heb mijn motorruimte eerst geverfd met antislip botenlak, en daarna in de kleuk van de auto gezet.

Ziet nu zo uit:

Maar waarom zou de poten van een A1 niet passen en van een commodore wel? Zijn bij mijn weten de zelfde poten.

as gaat ook wel lukken, na een weekend laswerk :jerry

Maar idd, een starre as kun je niet zomaar vervangen voor een swing as.

Hoewel ik er wel over aan het twijfelen ben of je de schijfremmen van de A1 niet met wat kleine aanpassingen op de commodore as kan krijgen :hmmz

Wel goed onthouden dat een sedan achteras niet onder een station past. Dan zul je de veerschotels moeten verlassen.

Of gelijk eentje van een commodore caravan zien te scoren, maar das niet de makkelijkste opgaaf.

hoi ik zou nog graag wat info willen over het remsysteem van de rekord moet wel verbetert worden dan de orginele nou had ik begrepen dat het van een Volvo 240 de remklauwen zitten dubble zuigers in passen met de geventileerde schijven van een rekord 2.2 had ook begrepen dat ze van een honda zouden passen maar hoe zit het met de hoofdrem cilinder en de cilinder waar de olie in gaat zou ik die ook moeten vervangen voor andere ? zou graag wat info willen gr baboe

hoi kleine update deze week schermen helemaal afgelast alles gepast past allemaal prima nog beetje plamuren schuren in de motorruimte wordt wel erg fris in de garage ga van de week maar es op zoek warmluchtkanon op petroluem of gas vam de week nog efe remklauwen gescoort van een 2.2 en schijven maar remklauwen moet ik nog efe reviseren efe een revisie set proberen te vinden als ze die nog hebben maar 1 zuiger zal al gelijk muurvast met lucht geprobeert met lucht spuit 8 bar maar geen beweging mischien nog tips ? maandag efe stralen en ze zijn weer als nieuw gr baboe

wie ken mij vertellen wat voor maat ik moet hebben van de remslangen hep de remklauwen van een rekord 2.2 eventueel waar te bestellen gr baboe

Terug
Naar boven