• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel zafira kopen, tips zijn heel erg welkom!

hahaha

dan sluit ik me er ook bij aan !!

inderdaad ik praat tegen een vrouw ( mannen hebben weinig in te brengen :jerry )

:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors

@kloos wrote:hmm dutch...daar moeten we ook opletten..nog nooit opgelet..gaan van goed vertrouwen altijd uit :???: niet meer doen dus...thnx voor de tip volgende keer let ik daar ook op...

marijn; sja nummer 1 en 2 vind ik qua kleur ook mooier...en ben dat eeuwige zilvere kleur wel eens zat..maar goed bij de laatste die ik laat zien staat idd wel een trekhaak bij..en die hebben we bij de skoda fabia er apart op moeten laten zetten (toen niet opgelet) en koste ons nog een aardig duitje...daarom wil ik perse een trekhaak er gelijk bij hebben..

bij de 1e foto komen we tot 10.200 en minder niet, maar geen garantie en van voren bij de bumper zit echt een grote beschadiging..echt lelijk..die moet van mij gemaakt worden en dit wil hij niet in de prijs mee laten doen, ja of meer betalen :???: dat zie ik echt niet zitten...

de 2e foto hebben we nog niet gezien..is een jaartje jonger, maar vraagt hetzelfde als die van 2008 zwarte op de 1e foto...vraag me af of dat wel reeel is en of we daar wel lager dan 10 uit kunnen komen :hmmz :hmmz misschien maandag maar eens bellen dan...

je kunt altijd bellen en kijken en goed overal opletten

geef even een voorbeeld

mijn astra g koste (2750 euro )

moest er 175 kilomter voor rijden

op de foto's z8 hij er :thumb uit

tot ik inderdaad aankwam...

schrokbrekers waren niet helemaal goed ( maakte niet uit omdat ik mijn wil verlagen )

motorkap hadden ze zelf gespoten met een spuitbusje natuurlijk erg lelijk gedaan

ik vertelde tegen de dealer hallo laat je me hiervoor helemaal komen ??????

kon kiezen of ik nam de auto voor 2000 euro mee zonder dat er wat aan werd gedaan of ik betaalde 2500 euro

en werd alles gemaakt ( motorkap en schrokbrekers en de aircopomp )

ik had gezegt geef je 2000 euro euro word je pomp en de motorkap gemaakt

hij ging hij mee in zee

motorkap netjes gespoten en mooi gedaan

aitcopomp deed het goed tot naar 3 weken ( nu blijkt er ergens een lekje in te zitten )

helaas voor mij maar kreeg hem wel voor minder mee dus aitco pomp komt vanzelf wel weer

en we wonen in nl dus nog niet echt nodig

Hoi Kloos,

Om het nog wat moeilijker te maken de eerste foto is een gefacelifte zafira B :D

Ik denk dat je die wel voor 10.000 bijleggen plus de trekhaak kunt krijgen als je het hard speelt, denk alleen niet dat hij de schade voor je maakt voor die prijs.

Je kan ook nog even een week of wat rond kijken het is moeilijk king: maar er komen er nog wel meer te koop.

Ik heb zelf 8 mnden geleden een zafira uit 2007 aangeschaft heb er een stuk of 5 afgebeld maar kreeg te weinig inruil/te veel bijbetalen.

Maar na 3 weken was er toch 1 die binnen het budget paste en niet onbelangrijk met 30.000 km minder op de teller.

wat ik zelf een fijne zoeksite vind is http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb je gelijk bijna alle auto`s die te koop staan in heel Nederland van meerdere site`s op 1 site bij elkaar

De gefacelifte B is het makkelijkste te herkennen aan de achterlichten: rood met witte vlakken ipv helemaal rood.

Facelift ziet er altijd leuker uit nou ja soms, je moet het zien als een soort make up in vrouwentaal dan.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Maar willen jullie per se een zafira uit 2008?

Als je eens kijkt voor een zafira uit 2007 met rond de 50.000 km is de vraag prijs al snel 1.000 euro minder en kan je misschien scherper onderhandelen over inruil en trekhaak...............

En trouwens de skoda fabia`s (met de specificaties die jullie hebben)staan tussen de 5 en 6.000 euro te koop dus daar moet je makkelijk 500 tot 1.000 euro (rond de 4.000 euro zou ik zeggen) meer inruil voor kunnen krijgen :D

ah op die manier...mijn man blijft het nog steeds wel een leuke auto vinden die zwarte, maar goed ik onderhandel niet als het geen nut heeft bij die man. Die man gaf aan dat onze auto geimporteerd is en daardoor waarschijnlijk zwaar beschadigd is geweest...flauwekul, want het was idd een particulier die hem gekocht heeft, maar eerst in duitsland woonde en toen aan de grens in Nederland is gaan wonen en zodoende heeft geimporteerd.

Mijn man heeft vandaag ook ff goed gezocht op sites waar je kenteken kan invoeren en daar staat met de opties die wij hebben op onze auto, onze auto minimaal 4500 euro waard is! Dus voor 3000 euro ga ik hem zeker niet weg doen bij deze dealer! Ben wel gek...Ik wil er minimaal 4 tot 4,5 voor terug hebben...op alle sites met onze km stand en jaarbouw staan ze zeker nog tussen de 5 en 6 te koop...dus nu is mijn man ook een btje tot inkeer gekomen, dat ik zo gek nog niet zit met mijn idee van prijzen king: :D :thumb

@2.2. nee hoeft niet perse 2008, 2007 is ook al heel mooi :thumb maar ik zie nog niet echt iets in redelijk buurt van ons (ongeveer 1,5 uur rijden de max ) met weinig km stand en prijs die zachter is..dus dat is even lastig zoeken dan...

We hadden het er vandaag wel over dat we gewoon verder gaan bellen etc. en nu wij weten wat er precies met onze auto is gebeurd en wat die waard is staan we ook wat zekerder om te onderhandelen. Daarnaast gaan we over 4 weken op vakantie via cp en de vraag is nog even waar we heen gaan, maar stel we gaan naar het zuiden van het land..dan willen we zeker daar ook rondjes gaan kijken bij bepaalde bedrijven. Want ik zie online wel heel veel auto's in die omgeving te koop staan..hier in het noorden is het toch al een stuk lastiger :???:

@kloos wrote:en wat wil dat zeggen een gefacelifted auto? is dat slechter ofzo :hmmz

Als een model een paar jaar op de markt is wordt het model vaak een beetje vernieuwd. Kleine (soms iets grotere) wijzingen aan het uiterlijk, kleine technische upgrades maar in grote lijnen dezelfde auto. Het nieuwere model noemen ze dan de gefacelifte versie. Als het model echt helemaal vernieuwd wordt krijgt ie soms een nieuwe naam of er wordt een letter achter gezet.

In computertaal: versie 1.1 en 1.2, daarna 2.1 en 2.2.

In Zafira taal: in 1999 kwam de Zafira (nu Zafira A genoemd), die heeft 1 of 2x een faceliftje gekregen tot in 2005 een heel nieuwe versie uitkwam, Zafira B genoemd. Die heeft in 2008 een opfrisbeurtje gekregen.

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Zafira" onclick="window.open(this.href);return false;

@dutch; wat een duidelijke uitleg zeg! Dus een 2008 model is juist heel erg mooi!! Naja daar waren mijn man en ik sowieso gisteren al over uit :wub dus ik wil nu bijna stiekem al wel 2008 hebben, maar 2007 is ook nog wel goed genoeg denk ik....

naja ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen...ben benieuwd wanneer we de auto tegen komen die we qua prijs en alle eisen kunnen krijgen :D

Kijk anders een voor import in Duitsland of Belgie, houd er wel rekening mee dat hier nog BPM overheen komt.

Een goede site is autoscout24.de of mobile.de

Mvgr,

Marijn

2,2 die had ik ook al gezien, maar een behoorlijke afstand nog van ons huis...we houden deze wel ff in de gaten nog..maar heb vanochtend even gebeld met die foto 2 en die geeft al een beter indicatie van wat onze auto nog opleverd bij inruil...en dat is dus meer dan bij de 1e foto...toch wel gek dat hij dit telefonisch wel al zo kon zeggen en bij de ander ze zo onwijs moeilijk doen...

naja het enige nadeel van de blauwe auto is dat als je inruil hebt ze ineens 1000 euro meer als vraagprijs hebben :hmmz :hmmz vreemd...

maar goed we hebben iig een goede indicatie om mee te onderhandelen eventueel..dus als het ff mee zit gaan we woensdag even kijken... :agent

Laat de 1.6 staan. Denk ook aan het eigen gewicht van de Zafira.

Het benzine verbruik zal niet zoveel verschillen.

Laat de 2.2 staan als je die 150 pk niet nodig hebt!

Kijk naar de uitvoering, dat geeft ook het prijsverschil.

hihi supermotard...daar waren man en ik het al over eens hoor...we willen alleen een 1.8 benzine en dan uitvoering 2007 of 2008... :thumb

maar ik reageerde net op 2.2 die een berichtje had geschreven, misschien dat je daarom daarop reageert?

en idd de temptation is erg luxe...voor ons hoeft dat niet perse, maar is wel mooi natuurlijk ;) de business staat ook veel te koop en die is meer als luxe zat voor ons hihi...

Oke, verkeerd gelezen inderdaad. Heb nog al nare ervaring met de 2.2. Ivm de caravan is een 1.8 voor ons niet genoeg. ( trekgewicht) Maar er staat genoeg te koop. Succes met zoeken.

De zafira is een hele fijne auto. Voor al de ruimte en met kinderen, alles kan mee.

Ze kunnen zo en zo telefonisch een ongeveer prijs aan je geven ze werken gewoon met "vaste"handels prijzen(dus wat hun er voor krijgen als ze de auto gelijk verkopen aan de handel)

Ze vragen 1.000 euro meer voor de auto als je inruil hebt omdat ze er liever geen auto op inruilen als ze jou 4.000 euro voor de skoda geven hebben ze een auto staan die ze weer moeten verkopen en die staat ook weer voor dat bedrag bij hun op de balans, ruil je niks in zijn hun een auto kwijt en hebben ze in 1 keer een groter bedrag...............

Die van foto 1 heeft dus waarschijnlijk geen zin in jullie auto(heeft er zelf misschien al 1 of 2 te koop staan) of heeft de zafira duur ingeruild op een andere auto(nieuwe?) waardoor hij weinig speelruimte heeft, kan meerdere redenen hebben (en de echte krijg je waarschijnlijk toch nooit te horen)

Suc6 woensdag en laat maar horen hoe het gegaan is!!

dank je supermotard...sinds we zaterdag met die zwarte zafira gereden hebben zijn we helemaal verkocht. man wil die het liefst nog steeds hebben, maar ik niet als hij niet over dr brug komt met een trekhaak en 1000 euro er af, want dan nemen we de beschadiging nog op de koop toe :???: maar goed...we gaan eerst verder kijken en onderhandelen en dan hebben we ook wat meer duidelijkheid in wat we kunnen qua marges en durven we beter te onderhandelen straks :thumb

maar ik had hier het forum al goed doorgespit en was al vaker tegengekomen dat een 2.2. best wel wat klachten had...daarnaast heb je een 2.2. helemaal niet nodig als een 1.8 voldoende is...mijn man wil minimaal 1.8 voor als we ooit wel een vouwwagen kopen..en ik vind het prima :thumb

en ja de ruimte voor de kinderen is geweldig!!! echt...bij ons in de skoda zitten ze met hun voeten in onze stoel te drukken..echt irritant..en nu getest in de zafira en ze hebben nog mega veel ruimte over voor ze tegen ons aan komen..en wat zit je ook heerlijk hoog in deze auto...

ik ben verkocht, nu alleen een goede deal kunnen vinden :wub

@2.2 16v wrote:Ze kunnen zo en zo telefonisch een ongeveer prijs aan je geven ze werken gewoon met "vaste"handels prijzen(dus wat hun er voor krijgen als ze de auto gelijk verkopen aan de handel)

Ze vragen 1.000 euro meer voor de auto als je inruil hebt omdat ze er liever geen auto op inruilen als ze jou 4.000 euro voor de skoda geven hebben ze een auto staan die ze weer moeten verkopen en die staat ook weer voor dat bedrag bij hun op de balans, ruil je niks in zijn hun een auto kwijt en hebben ze in 1 keer een groter bedrag...............

Die van foto 1 heeft dus waarschijnlijk geen zin in jullie auto(heeft er zelf misschien al 1 of 2 te koop staan) of heeft de zafira duur ingeruild op een andere auto(nieuwe?) waardoor hij weinig speelruimte heeft, kan meerdere redenen hebben (en de echte krijg je waarschijnlijk toch nooit te horen)

Suc6 woensdag en laat maar horen hoe het gegaan is!!

dank! En dat van het inruilen snap ik best hoor..maar we gaan gewoon ff kijken hoever we kunnen gaan...ik vind deze ook erg mooi qua uiterlijk kleur...alleen is deze auto een jaar ouder dan die zwarte en vraagt dus uiteindelijk met inruil 200 euro meer..dus wil er echt wel wat vanaf hebben...

en hij gaf telefonisch al aan dat we tussen 4,5 5 kunne krijgen dus dat is erg gunstig in ons geval :thumb

anyway stel dat de auto goed is...misschien dat we dan toch nog ff moeten proberen particulier te verkopen...dat zou ook wel gunstig zijn

Terug
Naar boven