• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

Zo vandaag weer eens wat gedaan :lol:

De hele dag druk geweest met DE veerpoot aan 1 kant waar alles wat na 20 jaar los moet ook echt tegenzat en muur vastzat :shock:

heb nu 1 veerpoot voorzien van custom made ingekorte in hardheid verstelbare koni´s brembo remschijven, OMP 8cm verlaging´s veren en Ferodo race remblokken.

De andere kant komt de volgende keer

de centrale moer voor het verwijderen van de demper uit de veerpoot wou maar niet los:vertag

Niet met wd40, griptang, moordenaar, grote pijpentang en voorhamer.

Omdat ik special made ingekorte koni's wou monteren en je daar al een nieuwe centrale afdekmoer bij kreeg had ik het volgende idee:o

las gewoon een stuk staal aan de borgring en met 1 klap van de hamer kwam de bormoer los:jerry

dus als je hem echt niet loskrijgt kan je dit dus proberen (later weer losslijpen em je merkt er verder niks meer van net of je in de kadett's leven dat hij in jou bezit is een paar keer die moer weer los moet hebben:angel

afbld1998fh0.jpg

afbld2010kk9.jpg

Nog wat andere foto´s voor het geheel:

8cm verlaging vs origineel

afbld1999ll1.jpg

Opel/GM remblokken vs Ferodo racing rs2500 remblokken

afbld2000qz4.jpg

afbld2001xx8.jpg

afbld2002mj9.jpg

foto van etiket doosje: For racing use only:

afbld2006bc2.jpg

Het geheel:

afbld2007xb0.jpg

afbld2008py7.jpg

Nee hoeft niet.:vertag

Is ook niet verstandig want koni beveelt je aan om de veerpoot iets te vullen met antivries (heb ik niet gedaan btw rijd er toch niet mee in hartje winter:jerry)

En als je een gat zou boren zou er water naarbinnenkomen:vertag

Koni gaf wel aan dat er verschillende soorten 2l poten gemaakt zijn.

Ik moest eerst precies passen door de borgmoer er weer op te draaien of er misschien iets van de onderste knobbel op de koni demper er af moest

En moest idd wel een heel klein gedeelte wegflexen.:vertag

je hoeft geen gat te boren gaat gewoon net zoals origineel met een scroefdop aan de bovenkant.

Zal morgen als ik er aan toe komn wel even een foto van de scroefdop en handleiding maken die ik van koni kreeg:vertag

Gister met dre en ingie verder gegaan met het monteren van de veerpoot.

Tevens remleiding vervangen door een gevlochtenremleiding.

uhhhm ja als dat maar goed gaat :vertag :hmmz:o

afbld2011kx0.jpg

afbld2015ck7.jpg

dre zat ook vast :jerry

afbld2012qt4.jpg

De veerpoot weer gemonteerd

afbld2016rj1.jpg

gevlochten remleiding zichtbaar :angel

afbld2018yq5.jpg

En toen bij het zakken zat de auto muurvast op de krik :jerry

kleine krik eronder grote krik er onder uit en toen zat de auto vast op de kleine krik hahahahahhaha toen hebben dre en ik de auto opgetilt en ingie de krik eronder weggetrokken :hmmz

Gaat nog leuk worden als ik wat moet vervangen ahhahhaahhahahaha:jerry

totaalplaatje :o :wub

afbld2020iq3.jpg

aankomend weekend de andere kant :!:

ziet er fackin sjiek uit kerel! vind dat een van de mooiste plaatjes waar je het remsysteem remschijf vering en dempers ziet.. en helemaal als het :wuballemaal nieuw rood en glimd:agent

KOop maar alvast een brug vriend of graaf een kuil waar je hem overheen kunt rijden:jerry

Lijkt me vervelend om hier een krik onder te krijgen:jerry

Mooiiiee auto.

Hoe zit dat trouwens? want Skirts zijn polyester? en Carroserie is metaal gaat dit niet werken op ten duur of behandel je dit?

Denk niet dat het door de warmte gaat scheuren maar ben wel bang dat dit niet echt goed gaat met hoge drempels:vertag:o maar zie wel anders heb ik weer wat te doen :vertag:hmmz:cry

Ik wil wel de sideskirts opvullen met pur dus dan zou het wat steviger moeten zijn.:angel

En ja een smeerput zou nu handig zijn:jerry

zo vandaag de andere kant gedaan :vertag:P

Dat ging een stuk sneller alleen zijn we vandaag met meerdere auto's bezig geweest :jerry

De remmen hebben we nog niet gemonteerd omdat 1 van de remblok pennen gebroken was (andere helft nergens te vinden)

Wat blijkt nu als ik de foto's terugkijk :angel de bovenste was dus al kapot :hmmz heeft altijd ook goed gewerkt zo dus zou goed moeten gaan maar kan beter denk ik maandag even bij de dealer kijken :vertag

afbld2028nh8.jpg

veerpoot nummer twee :wub

afbld2029xe2.jpg

morgen verder:D

Oorlog bij appie in de shop:jerry

th_oorlogbijappie.jpg

Alleen balen dat de draagarmbout aan de bestuurderskant niet los wou (De achterste waar je alleen met een steeklsleutel bij kan zat zo vastgeroest als wat) en ik het kopje er dan maar van afgeslepen had, met de bedoeling om de bout dan door de draagarm te slaan.

Alleen is de bout door de warmte versmolten met de opvulring.

Dus dat wordt uitboren vrezen (leuk dagklusje vandaag):hmmz

even een foto van GlennGSI geleend voor het beeld:hmmz

draagarmov1.jpg

zo dan ben je een week verder voordat je de bout eruit hebt:vertag:thumbdown:swear:jerry

Iets aan de bout vastlassen heb ik geprobeert maar de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber en montage punt auto dus geen beweging.

uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard

Maar vrijdag heb ik hem eindelijk los gekregen.

hoe:

1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd

2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.

3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten

4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.

5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.

6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd. :shock:

vandaag even langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet :oops:

Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide vooraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid 😉

Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))

En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houd.

Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.

Dus heb weer best geluk :shock:

Woensdag kom alles binnen :!:

draagarmbout geprobeerd uit te boren

afbld2033jj9.jpg

draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)

afbld2034oy3.jpg

draagarm zonder draagarmrubber voor

afbld2035nm3.jpg

draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto 😉 logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg :evil:

afbld2038pc5.jpg

Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant

1 stukje roest gevonden :shock: meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.

afbld2045xp2.jpg

Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)

Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm :lol:

afbld2050yf6.jpg

zo voor de voetbal de kadett nog weer even op zijn poten gezet:wub

Moest wel eerst 6cm aan hout blokken onder de wielen leggen anders kreeg ik de krik er niet onderuit :jerry

En nu kan er zeker geen krik meer onder (moet hem eerst dan op houtblokken rijden ofzo:hmmz)

afbld2064zf4.jpg

afbld2061uc5.jpg

afbld2065ik5.jpg

origineel gepost door Opel_Astr@

Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant

1 stukje roest gevonden :shock: meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.

afbld2045xp2.jpg

Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)

Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm :lol:

afbld2050yf6.jpg

Valt nog reuze mee kwa roest daar ( vergeleken met mijn kadett :jerry ). Ga je het vanbinnen ook nog even openslijpen om het binnen in roestvrij te maken en roestvrij te houden ?

Terug
Naar boven