• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel_astr@'s german style kadett project

die stang wil k er ook nog onder

maar de bouten van een nexia zijn toch t zelfde

misschien evt bij een deawoo dealer of onder nexia zoeken

Dat denk ik wel jah maar je zou zelfs eventueel de bouten kunnen nemen van een kadett D (Kadett D en E delen dezelfde draagarm zit geen verschil in) alleen weet ik niet of de bouten even lang zijn:vertag

Het beste is wel nieuwe te bestellen en ze te vervangen omdat deze niet roesten ahahahahahha

Vandaag de remslangen aan de achterkant vervangen voor gevlochten OMP's

afbld2066lc3.jpg

Tevens eens naar de uitlaat gekeken of hij nog gasdicht was nou niet echt ahahahahah:jerry:o

afbld2068yd2.jpg

weer een update na een maand:jerry

Oprijbokjes gemaakt om de krik eronder te krijgen :P

afbld2073kt1.jpg

afbld2074gk9.jpg

de nieuwe knalpiepe

afbld2076rg9.jpg

remslangklemmetjes weer netjes zwart gemaakt

afbld2077ut2.jpg

sebring groep A pasgelast voor nieuwe knalpiep.

afbld2078ju4.jpg

nieuwe bandjes voor de lenso's Toyo Proxes T1r 195/45/16

afbld2081xk7.jpg

Samen met Brie lederen panelen voor achter in de kadett gemaakt

afbld2088fm0.jpg

nieuwe mascotte voor de kadett :shock:

afbld2095mm3.jpg

Alvast begonnen met afplakken

afbld2098hw2.jpg

gaat lekker zo appie..

vande week nog ff buitenkant schuren en dan kunnen we er tegen aanking:

vant weekend de buitenkant doen kunnen ze w8ten op:kewlpics

Greetz Brie(BlackG)

Omdat gister mn telefoon leeg was geen foto's kunnen maken maar dat maak ik nu goed:jerry

Mr oizo (Flatbeat) en Mr Jummy naast elkaar:wub:P

afbld2106ev2.jpg

Vandaag special delivery from italy from OMP:o for race/rally use only. Niet zo'n pruts metaal of aluminium ding maar speciale legering.

Via Ferry Biesheuvel

afbld2099bh0.jpg

afbld2100wj4.jpg

afbld2101fm2.jpg

afbld2102ph9.jpg

En dat ziet er zo uit onder een rally kadett :jerry

kadetthl8.jpg

http://nl.youtube.com/watch?v=DzdHVf6gTjM

binnenkant afplakken:

afbld2103fx9.jpg

afbld2105te3.jpg

vandaag de binnenkant gespoten:kewlpics (de camera kan de kleur niet aan:D)

afbld2109nq9.jpg

afbld2111cl5.jpg

afbld2113ni9.jpg

afbld2114bj9.jpg

ziet er goed uit die carterplaat

maar die stang aan de onderkant is dat een beetje te merken qwa rijgedrag van de auto

verder mooi project man

Volgens diegene die rally rijden en diegene die circuit kadett'jes hebben helpt de veerpootbrug onder meer dan de veerpootbrug aan de bovenkant.:vertag

origineel gepost door Opel_Astr@

Volgens diegene die rally rijden en diegene die circuit kadett'jes hebben helpt de veerpootbrug onder meer dan de veerpootbrug aan de bovenkant.:vertag

Klopt !! De draagarmen bewegen onafhankelijk van elkaar in een links en rechtsgaande beweging zegmaar... door de stang ertussen kunnen ze niet meer onafhankelijk bewegen... ( draagarmen gaan in de rubbers heen en weer )

Als je vol weg trekt dan zijn de kadettjes heel zoekerig ( de voorkant ) dit is dus doordat de draagarmen alle kanten opgaan... Met de stang niet.

Thanx voor je antwoord op men vraag btw.. nu weet ik wat ik kan verwachten met mijn kadett. Wil ook zown stang ertussen en schroefset 85mm naar beneden met 14'' eronder dusja.. :jerry

Schijnt zelfs dat zon veerpootbrug boven op juist nadelig werkt....Hoe het precies zit kan ik niet uitleggen.

Hoorde het van een oudleraar op school, deedt veel met Rallyrijden.

Ziet er wijs uit man die dett, die carterbeschermplaat ook:wors waar wordt die op vast gebout?

Voorkant radiator balk en tussen de draagarmen:vertag maar wordt nog wel een leuk klusje:jerry

de auto vanbinnen afplakken is al een pens werk maar daarna na het spuiten alles weer netjes verwijderen is bijna dan niet nog meer werk :P

afbld2118ov0.jpg

afbld2121fa5.jpg

afbld2122rj0.jpg

Ojah dat het dashboard rood is dat is reflectie:jerry

Die carterbeschermingsplaat is die zwaar? Als ie niet zwaar is heb ik ook wel intresse in zown plaat, en anders maak ik er zelf wel 1.. moet niet te zwaar worden namelijk :P

Tjah wat is zwaar:jerry het is van 5mm dik duralumin en is ong een meter bij 66cm dus dat weegt wel iets maar lang niet zo veel:angel

Maar altijd nog veeeel minder dan staal of aluminium:vertag

als je de plaat zelf maakt glen zou ik hem niet te dun maken want anders heeft het nog geen zin.

Dan rijd je nog alles kapot of de plaat drukt alles naarboven omdat hij dan naarbinnen buigt als je iets raakt:vertag

Carterplaten zijn tussen de 4 en 7mm dik

origineel gepost door Fearless

Schijnt zelfs dat zon veerpootbrug boven op juist nadelig werkt....Hoe het precies zit kan ik niet uitleggen.

Hoorde het van een oudleraar op school, deedt veel met Rallyrijden.

voor de rally gebruiken ze die dingen niet, alleen op het circuit, op het circuit moet je auto stijf zijn en bij de rally wat minder en bij de rally lassen ze vaak een andere kooi in die van je voorpoten voor tot aan je achterste demperophanging gaat. de voorpoten worden dan volledig in de rolkooi opgenomen waardoor de stabistangfunctie wegvalt.

origineel gepost door Opel_Astr@

Tjah wat is zwaar:jerry het is van 5mm dik duralumin en is ong een meter bij 66cm dus dat weegt wel iets maar lang niet zo veel:angel

Maar altijd nog veeeel minder dan staal of aluminium:vertag

als je de plaat zelf maakt glen zou ik hem niet te dun maken want anders heeft het nog geen zin.

Dan rijd je nog alles kapot of de plaat drukt alles naarboven omdat hij dan naarbinnen buigt als je iets raakt:vertag

Carterplaten zijn tussen de 4 en 7mm dik

Hmm jah idd moet niet te dun zijn, maargoed wil nog wel een beetje luchtcirculatie hebben onder de auto ivm het koelen van de carterpan.. als al die warmte daar blijft hangen weet ik niet of dat wel zo prettig is.. Mja ik ga er nog even over brainstormen.. eerst maar ff wat aan de D kadett doen want die heeft de koppakking eruit.. :jerry

Nee toch glenn:angel

Maar heb je de dett van plasbal al:jerry kan je mooi beginnen aan de 2 liter ombouw:wub

Ojah voor de koeling je kan ook grote gaten boren als je dat fijner vind waar de caterpan zit in de carterplaat (dan las je om die gaten heen gewoon een vierkant dmv stalen staven dan is de stevigheid ook nog goed:vertag

Terug
Naar boven