• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Open Lucht Filters

@TechNAB76 wrote:Super bedankt allemaal voor de informatie. Sja... zo zie je maar weer dat die gegevens die fabrikanten vertellen niet waar kunnen zijn. Erg erg jammer. Ik dacht echt dat je met een grotere lucht happer ook een beter resultaat zou krijgen. 't komt er dus eigenlijk op neer, bij een Corsa zoals de mijne dan, dat het meer een cosmetische item is.

Audiovisueel item :P ja :P

Maar bekijk het zo. Als je een trechter op een pijp zet, is het tuitje van de trechter de beperkende factor.

Zelfde met een filter. Grotere bak (filter) er op maakt het tuitje (het verdere traject incl inlaatpoort in de kop van de motor) niet groter.

@McKaamos wrote:Nee, een Open Lucht Filter (aka sportfilter) is vette onzin voor een normale motor.)

Sportuchtfilter daarvallen ook de paneelfilters en complete systemen, zoals Green Twister, Dbilas Flowmaster onder!!

Je generaliseert het nu wel heel erg richting de Kelken / Conus systemen, vind ik. :hmmz

@McKaamos wrote:Anyway, wat merk betreft: K&N is de groot heerser in de kelkvormige filters. Op een goede tweede plaatst staat Raid-HP.

Ik zou zeggen Green filters is ook een hele grote.

@McKaamos wrote:Er is wel beter, maar dat kost je meteen het dubbele van een K&N (denk aan een BMC Carbon Dynamic Airfilter, met prijskaartjes van minimaal 175 euro)

Dat klopt, denk ook aan Dbilas Flowmaster sets.

Maar er zijn ook universele alternatieven daarop, en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd:

http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp

carbon-fibre-cold-air-induction-kit-[4]-94-p.jpg

Als er mensen zijn die interesse hebben, dan kunnen we wel korting regelen bij TX Autosport.

@McKaamos wrote:Nee, een Open Lucht Filter (aka sportfilter) is vette onzin voor een normale motor.)

Sportuchtfilter daarvallen ook de paneelfilters en complete systemen, zoals Green Twister, Dbilas Flowmaster onder!!

Je generaliseert het nu wel heel erg richting de Kelken / Conus systemen, vind ik. :hmmz

@McKaamos wrote:Anyway, wat merk betreft: K&N is de groot heerser in de kelkvormige filters. Op een goede tweede plaatst staat Raid-HP.

Ik zou zeggen Green filters is ook een hele grote.

@McKaamos wrote:Er is wel beter, maar dat kost je meteen het dubbele van een K&N (denk aan een BMC Carbon Dynamic Airfilter, met prijskaartjes van minimaal 175 euro)

Dat klopt, denk ook aan Dbilas Flowmaster sets.

Maar er zijn ook universele alternatieven daarop, en die zijn een stuk vriendelijker geprijsd:

http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp

carbon-fibre-cold-air-induction-kit-[4]-94-p.jpg

Als er mensen zijn die interesse hebben, dan kunnen we wel korting regelen bij TX Autosport.

schijnt dat een auto er ook wel wat meer dorst van krijgt.. tenminste dat heb ik mij wel eens laten vertellen.

schijnt dat een auto er ook wel wat meer dorst van krijgt.. tenminste dat heb ik mij wel eens laten vertellen.

@McKaamos wrote:je niks extra krijgt en eventueel nog vermogen er op verliest.

Het enige wat je wel krijgt, is geluid. En dat moet dan ook het enige zijn waar je zo'n ding voor wil hebben.

Voor de performance kan je beter ergens anders gaan zoeken.

euhm dit is echt niet waar bij me corsa a c14se maakte een opel luchtfilter zelfs heel veel uit aangezien deze origineel ook maar door een gatje van 4 cm doorsnee zijn lucht moet halen.

en met de opel luchtfilter had ie een gat van 6-7 cm en hij kreeg koude lucht hadk wel voorgezorgd

maar uiteindelijk ging hij hierdoor toch een stuk beter lopen hoor

@McKaamos wrote:je niks extra krijgt en eventueel nog vermogen er op verliest.

Het enige wat je wel krijgt, is geluid. En dat moet dan ook het enige zijn waar je zo'n ding voor wil hebben.

Voor de performance kan je beter ergens anders gaan zoeken.

euhm dit is echt niet waar bij me corsa a c14se maakte een opel luchtfilter zelfs heel veel uit aangezien deze origineel ook maar door een gatje van 4 cm doorsnee zijn lucht moet halen.

en met de opel luchtfilter had ie een gat van 6-7 cm en hij kreeg koude lucht hadk wel voorgezorgd

maar uiteindelijk ging hij hierdoor toch een stuk beter lopen hoor

dat ie beter gaat lopen zit meestal tussen de oren,

kelk werkt pas als ie compleet is afgeschermd van de warme motorruimte

dat ie beter gaat lopen zit meestal tussen de oren,

kelk werkt pas als ie compleet is afgeschermd van de warme motorruimte

Mijn blok verbruikt inderdaad iets meer (paar tiende liter per 100 km).

Blok loopt veel rustiger (niet tussen de oren ;) ), het is echt duidelijk te horen en zien. Stationair staat de wagen niet meer te schudden en te pruttelen en klimmen in toeren gaat veel vloeiender. Was eerst met horten en stoten.

Wie het niet gelooft, die mag komen luisteren en dan het originele spul terugbouwen en weer luisteren. Warme lucht...ja, er zal iets van warme lucht worden aangezogen, maar het merendeel is koel omdat er genoeg buizen naar toe liggen. Standaard zit er bij K&M 1 buis bij. Heb er nog twee liggen en het filter naar een andere plek gezet, zo ver mogelijk weg bij het blok en uitlaat.

Mijn blok verbruikt inderdaad iets meer (paar tiende liter per 100 km).

Blok loopt veel rustiger (niet tussen de oren ;) ), het is echt duidelijk te horen en zien. Stationair staat de wagen niet meer te schudden en te pruttelen en klimmen in toeren gaat veel vloeiender. Was eerst met horten en stoten.

Wie het niet gelooft, die mag komen luisteren en dan het originele spul terugbouwen en weer luisteren. Warme lucht...ja, er zal iets van warme lucht worden aangezogen, maar het merendeel is koel omdat er genoeg buizen naar toe liggen. Standaard zit er bij K&M 1 buis bij. Heb er nog twee liggen en het filter naar een andere plek gezet, zo ver mogelijk weg bij het blok en uitlaat.

@RISL wrote:Mijn blok verbruikt inderdaad iets meer (paar tiende liter per 100 km).

lijkt me sterk dat het horten en stoten door je filter komt anders zouden immers alle x18xe's dat doen

en dat is zeker niet het geval

vriend van me heeft ook een x18xe in vectra b uit bj 2000 meer dan 3 ton voor zn ballen

poeppie origineel, en kan bij stationair een euro op zn kleppendeksel leggen zonder dat ie dr af valt

bovendien kun je de x18xe niet vergelijken met een x14xe of x16xe

anders dan de motorcode doet vermoeden lijken ze absoluut niet op elkaar

en het open filter werkt dus bij jou wel omdat een 1.8 of 2.0 grotere poorten heeft en dus meer kan verwerken

Mvg Mario

@RISL wrote:Mijn blok verbruikt inderdaad iets meer (paar tiende liter per 100 km).

lijkt me sterk dat het horten en stoten door je filter komt anders zouden immers alle x18xe's dat doen

en dat is zeker niet het geval

vriend van me heeft ook een x18xe in vectra b uit bj 2000 meer dan 3 ton voor zn ballen

poeppie origineel, en kan bij stationair een euro op zn kleppendeksel leggen zonder dat ie dr af valt

bovendien kun je de x18xe niet vergelijken met een x14xe of x16xe

anders dan de motorcode doet vermoeden lijken ze absoluut niet op elkaar

en het open filter werkt dus bij jou wel omdat een 1.8 of 2.0 grotere poorten heeft en dus meer kan verwerken

Mvg Mario

ik heb er ooit 1 op mijn c20xe gehad. NOOIT MEER

paar problemen:

schokken.

uitvallen tijdens schakelen

loom optrekken

echt een ramp, alles terug gezet naar origineel: weg problemen

accu had ik btw losgehad om de zaak te resetten.

op een c18xe heb ik er ook 1 gehad, geen problemen. super geluid. maar niet sneller ofzo

ik heb er ooit 1 op mijn c20xe gehad. NOOIT MEER

paar problemen:

schokken.

loom optrekken

op een c18xe heb ik er ook 1 gehad, geen problemen. super geluid. maar niet sneller ofzo

@Oenatje wrote:ik heb er ooit 1 op mijn c20xe gehad. NOOIT MEER

paar problemen:

schokken.

loom optrekken

En de verdere setup origineel?

Ik had een c20xe met k&n 57i kit, m-tech sfi vervanger, spaghetti spruitstuk in een astra gsi

en dat ging als de brandweer :D de wielbakken ook :???:

het beste is gewoon bij ongetunede motor origineel filtertje te houden of hoogstens een ander inlegfilter :thumb

Terug
Naar boven