• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opjagen als je coupe hebt?

Ging over de Reactie Van Walt......Die maakte echt weer zo'n Nutteloze opmerking, beetje het idee van Jaloerzie, Onze Auto's (bijvoorbeeld de jouwe, die van Baas-j, en die van Mij, Kunnen Erg hard, en kunnen dat lang volhouden, het lijkt wel of Walt daar een beetje moeite mee heeft...

>> Lang HARD rijden:

Als je het wel geprobeert hebt, kan je het wel...

Als je het niet kan redden (persoonlijk), weet je niet of ie het Volhoud...

Ik kan wel lang mijn Cnoncentratie Houden, zeker met Lekker doorrijden, dat houd me vaak wakken op langere ritten.

Meestal als ik van DLD, NL inrijdt, heb ik kort erna moeite om geconcentreerd te blijven... ivm vermoeidheid..

Willem

Ooh haha nou heb zijn reacties niet gezien, ik ga altijd automatisch naar laatste reactie excuses allen. Hard rijden is altijd leuk houd mij ook wakker maar ja ik krijg na een paar uur rijden last van mijn rug persoonlijke redenen. Moet afentoe rekken en strekken :sleeping

Jah, hard rijden is leuk, maar de situatie moet het wel toelaten. Om elke keer door te stampen naar de 160 om 500m verderop weer in de ankers te moeten schiet niet op en je wint er niks mee maar met een lege weg waar je een lang eind 180 190 kan rijden win je echt veel. In Duitsland leg je zo bijv. s'nachts gigantische afstanden af in relatief korte tijd. Grens met Polen is als het meezit minder dan 6 uur en centrum Berlijn minder dan 5 puur omdat je je tempo erop kan houden.

Jupzz jem oet het ook niet doen als het druk, is, maar S'nachts kan je hele grote stappen zetten, als je het maar veilig (relatief natuurlijk, 250km/u is eenmaal een flinke snelheid) houd.

Willem

Veiligheid gaat altijd voor, snelheden boven de 200 altijd met goeie banden. Ik heb meegemaakt dat een familie lid met 220 crashte in de vangrail door een lekke voorband. Situatie was dramatisch, maar wel goed afgelopen gelukkig. Klapband omdat het goedkope a merk banden waren :sleeping

Lekker hoor, effe voor Weinig iets van Rotalla bandjes eronder ofzo, en dan lekker proberen mee te rijden in DLD

Willem

Idd drm ben ik tegen goedkope banden, heb nu twee Dunlop SP Sport Fast response 91W tot 270km/u aan de voorkant, moet ze alleen nog bij de oosterburen testen, doe ik toch altijd alleen, met mensen naast me kom ik nooit over de 150 ~ 160 (Veiligheid waarborgen). Vooral als mijn vriendin naast me zit die is nogal bang als ik 180 ~ 200 rijd :thumbdown

@Baas J. wrote:Precies wat botsie zegt... Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D

Helemaal mee eens!

Ze moeten in nederland gewoon wat wegen vrijgeven waar je lekker kan knallen s'nachts

@wim-v6 wrote:@waltwalt500 wrote:@Baas J. wrote:Precies wat botsie zegt... Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D

en dan zegt je motortje plofff..en dan staan we met zijn alle in de file door jou :jerry

Dat motortje van die koektrommel van je misschien..

Er zijn ook mensen op het forum die een GOEDE motor in hun auto hebben liggen.

De mijne kan er in iedergeval tegen om rustig een Kilometer of 300 achter elkaar Zo veel mogenlijk voluit te rijden (245 / 250km/u)

Willem

Haha, zelfs ik haal met mijn z16xe (beetje gekieteld) en f18wr+ bak van een diesel. 250 zonder enige pijn aan het motortje.

Rijdt maar eens van Botrrop naar bunde en Terug over de Autobahn 31 in Duitsland, kijken of jouw auto nog loopt als je dat gevloerd.

Mijne red dat wel ja... Dat heeft ze al vaak zat bewezen...

@ Haasje17, Dan moet jij een Oliekoeler geplaatst hebben, deze motoren hebben een te kort aan Oliekoeling omdat er GEEN oliekoeling opzit, en lopen bij Lang voluit kapot, ik weet er meerdere waarbij dat gebeurt is, Merk en type olie is een weinig van invloed hierop..

Willem

Mm toch niet echt, heb wel een olietempmeter en nog niet boven de 100 graden gehad. Oja ik rijd met castrol 10w60. Heb aan een oliekoeler zitten denken, maar zolang dez eniet boven de 100 graden uitkomt is dat niet echt nodig.

@Haasje17 wrote:@wim-v6 wrote:@waltwalt500 wrote:@Baas J. wrote:Precies wat botsie zegt... Ik rij liever gemiddeld 180 of 190. En als je zin hebt geef je nog iets meer gas :D

en dan zegt je motortje plofff..en dan staan we met zijn alle in de file door jou :jerry

Dat motortje van die koektrommel van je misschien..

Er zijn ook mensen op het forum die een GOEDE motor in hun auto hebben liggen.

De mijne kan er in iedergeval tegen om rustig een Kilometer of 300 achter elkaar Zo veel mogenlijk voluit te rijden (245 / 250km/u)

Willem

Haha, zelfs ik haal met mijn z16xe (beetje gekieteld) en f18wr+ bak van een diesel. 250 zonder enige pijn aan het motortje.

Rijdt maar eens van Botrrop naar bunde en Terug over de Autobahn 31 in Duitsland, kijken of jouw auto nog loopt als je dat gevloerd.

Wat interesseerd mij het allemaal dat harde rijden..die tijd heb ik al lang achter me gelaten hahaha

Al rijd me auto 100 en niet harder..dan nog blijf ik lachen :jerry

Weet je wat het mooie is van deze topic..de ene roept(zwetst) nog harder dan de ander hoe hard zijn auto kan rijden...wauwwww haha

Doe maar normaal,doe je gek genoeg ;)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En wij alleen doen dan weer hetzelfde..

Misschien is het niet helemaal zo slecht allemaal.

Het is juist een aanwinst dat iemand eens anders denkt en niet allemaal met onze neuzen dezelfde richting in kijken.

Kan ook wel kloppen, maar dat je daarbij een anders moet afzeiken vind ik persoonlijk wat minder...

Willem

@wim-v6 wrote:Kan ook wel kloppen, maar dat je daarbij een anders moet afzeiken vind ik persoonlijk wat minder...

Willem

wilklem ..je zeikt zelf ook af hoor ;)

of heb je dat niet in de gaten?

ik met me koektrommeltje bv..noem maar een voorbeeld :vertag

in feite ben je zelf geen haar beter

Het aantal mongolen op de weg neemt schrikbarend toe.

Als mensen elkaar wat meer ruimte zouden geven dan waren de files binnen 14 dagen opgelost.

Ik probeer mij als een heer in het verkeer te gedragen , maar als iemand meent dat hij een hufter mag zijn dan pas ik mijn gedrag ook ff aan.

Veel mensen ondergaan een persoonsverandering zodra ze achter het stuur stappen.

Het " ik uber alles syndroom ".

Lachen is wel dat als ze eenmaal naast me rijden en ze zien me , dat het dan vaak snel afgelopen is met het syndroom.

Zie mij maar als een Sons of Anarchy type van 120 kilo.

Vooroordelen hebben ook hun voordelen.....

:jerry

@Rovers wrote:Hee lezerss,

Moet verhaal ff kwijt en vraag me af of jullie er ook last van hebben.

Ik heb meer dan een maand mijn nieuwe coupe, sinds ik erin rij word ik vaak opgejaagd door andere bestuurders? Ze gaan soms mij inhalen en voor mij afremmen tot ik bijna bovenop knal, of steken middelvinger op als ik voorbij rij (op snelweg) zonder te weten waarom? Ik had 2 redenen, het ligt aan de dobbelstenen die ik heb hangen in auto, heb ik ze op achterbank gelegd, of omdat bestuurder net voormij is gaan tussenvoegen terwijl eig niet kan. maar ik word dannog opgejaagd! Bumperkleven, toeteren, lampen knipperen, dat allemaal zonder te weten, mijn coupe is orgineel, geen knallend uitlaat eronder of bestickering of verlaagd, helemaal niks.. Weten jullie misschien waarom? Ik had dat anders nooit toen ik in Astra sport hatchback rood reed!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wil geen ongelukken mee maken/hebben. Vind het zonde van mijn auto en van mijn leven als ernstig ongeval kan zijn.

Normaal gesproken trek ik me niks van andere bestuurders aan maar omdat het zovaak gebeurd vraag ikme af..

Haal die :swear lichtkrant dan ook van je hoedenplank !

Terug
Naar boven