• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opjagen als je coupe hebt?

@Baas J. wrote:Wat niet ritsen? Donder m r zo voor...ruimte maken zal je.... rij je tegen mn achterkant dan hebben we een heel ander gesprek :)

Net zoals mij dus :jerry

@Baas J. wrote:Wat niet ritsen? Donder m r zo voor...ruimte maken zal je.... rij je tegen mn achterkant dan hebben we een heel ander gesprek :)

Maar jij bent toch veels te snel om tegen je achterkant aan te rijden??? ;)

Gister nog een *piep* voor me gehad rijd een auto 70km/ op de 80 weg voor ons (een vriendin van me reed die niet in durfde te halen) . Komt er z'n turbo rotonde aan, gaat hij daar effe zo hard als het kan overheen liggen rijden zodat wij niet in konde halen en daarna weer 70 ligge rijden.

:swear

@Basgsi wrote:maar ligt dat nou aan hem of aan je vriendin die blijkbaar extra rijlessen nodig heeft? :jerry

Nee eerder aan de auto die ze rijd, niet voorruit te branden. :jerry

81supporter! Ik heb niks op mijn hoedeplank liggen? Hij is kaal. Ik had dobbelstenen op achterbank neergelegd en nu staat da stenen in garage. Dannog word ik nog steeds opgejaagd. Snap het zo niet meer..

Door dat neem ik ook maatregelen zoals beetje remmen of op laatste moment ff laten schrikken met afslaan enzo. Degene die achterop knalt blijft hoe dan ook schuldige, vergat je knipperlicht aan te doen? Krijg je daar alleen bon voor. Maar achterop knallen wijst uit op bumperkleven.

Haasje17, zal van de week eens foto maken. Aan achterkant helemaal niks op te merken voor mij, misschien voor jullie wel?

De bumperklevers zijn meestal die pikken met wurgtouw om hun nek hebben:P die weten niet hoe ze moeten rijden, ze rijden en telefoneren of eten ook nog daarbij? Freaks en meestal zijn da lease bakken of de jeugd die sneller wil rijden dan ik omdat ze denken dat ze mij kunnen bijhouden. Irritante is als ze mij willen uitlokken. Ik negeer wel vaker maar op gegeven moment begin je ook beu te worden. Ik rij zowieso elke weekend op snelweg overal naartoe. Ik rij meestal richting: Hoofddorp, Rotterdam, Amsterdam. En weles naar Putten en Nijmegen en af en toe richting Venlo.

Als ze blijven kleven ga ik maar achterkant eens een soort bullbar maken met buizen die eruit steken, wanneer ik rem schuiven die uitstekende buizen halve meter naar achteren. Dus als ze te dicht op zitten hebben ze mooi hun auto aan gort.. Misschien een goed optie?

Rovers, maak je niet zo druk. Vroeger maakte ik me ook druk om bumperklevers en gebruikte m'n remmen. Maar nu doe ik d'r geen moeite meer voor. Ze snappen je toch niet. Als ik zin heb doe ik het spelletje mee en blijf ik aan z'n voorbumper hangen door 110 links naast vrachtwagens te rijden en vol gas op de rechterbaan. Ze komen d'r nooit langs. Na een paar keer geven ze altijd op en houden wel afstand, maar volgens mij alleen omdat ze erkennen dat hun auto niet snel genoeg is.

Wat een discussie over het ritsen. Ik kan het niet laten om jullie op de gulden middenweg te wijzen.

Ja, het is verstandig om de linkerbaan tot het einde te gebruiken zodat er meer auto's op dezelfde weg passen en het risten vloeiend gebeurd. Dan hoeft elke auto ook maar voor één auto ruimte te maken.

Nee, dit hoef je niet met een hoge snelheid te doen.

Als je met een klein snelheidsverschil inhaalt gaan de mensen op de rechterbaan zich niet zo ergeren en kun je toch lekker doorrijden en een paar auto's extra inhalen. Daarnaast kun je ook lachen om de opgefokte bestuurder achter je die graag 100 wil blijven rijden.

@ Rovers: ik maak wel eens een how to van mijn installatie.

Ik heb een knopje gekoppeld aan mijn olie reservoir.

Als er een bumperklever achter mij hangt druk ik op het knopje waarna er olie uit mijn uitlaatpijp spuit en de bumperklever

begint te slippen. Moet je eens zien op de autostrade! geweldig!

Dan heb je mijn spijker installatie nog niet gezien die trouwens automatisch geactiveerd wordt zodra ik mijn NOS knop indruk.

Kwestie van de eerste te zijn.

Dan moet je het Louwman museum eens bezoeken in Nederland. Ben er regelmatig geweest toen ze nog in Raamsdonksveer zaten (zijn nu verhuist naar Den Haag). Daar hebben ze namelijk één van de Aston Martin DB5's die werden gebruikt voor de eerste twee James Bondfilms, inclusief alle 'gadgets'.

Nou! in ieder geval in 3 paginas geleerd hoe belangrijk ritsen is! :P :jerry

Dat coupe verhaal is afgelopen ondertussen?? :)

Ik los het altijd even op met de kickdown... :D Want een jonge kale gozer als ik in een 500SEC wordt standaard opgejaagd door elke huisvader in weer zo'n 3 liter diesel station.

Lekker even genieten van de brullende v8 tot ze weg zijn en dan weer gewoon naar rechts. Komen ze later opeens weer voorbij en zie je nog net hoe ie een preek krijgt van mams naast hem. terwijl ze naar mij wijst hoe goed rechts ik rij.... :p

Aks je zo vaak op de weg zit moet je zorgen dat anderen de stress ervan hebben ;) king:

@rick, lijkt me een super idee! Of bij The Gallery ofzo, ook erg leuk. Of in het voormalige Hessingpand....(kan nog wel even doorgaan met leuke locaties) :D

RISL hahaha fantasieen moet je toch hebben? Als je dat niet hebt kan je je auto ook niet opleuken?:P hahaha zoiets maak ik heus niet maar wat

kwuyts zegt klinkt ook lang niet slecht XD haha,

Ik denk dat ik dan preken van pa krijg: waarom koop je zoveel spijkers wat is dat voor onzin blabla....

RickR91 altijd!!!! Hahaha ik laat ut maar overheen komen en ik doe wa ik wil.

Enne dat museum een goed optie om met alle opels heen te gaan en op parkeerterrein museum van te maken?:P een dag openlucht musea

Terug
Naar boven