• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en

in de loop der tijd heb ik weer wat leuke onderdeeltjes verzameld. Vandaag heb ik 560 km gereden op wat goodies op te halen.

-reservere setje gsi assen

-4-1 spruitstuk (die al onder een corsa heeft gezeten)

-reserve c20xe compleet met bak, aanbouwdelen en sfi vervanger.

-verder had ik al eerder een lichter vliegwiel 3,5 kg op de kop getikt.

DSC_7084.jpg

DSC_7085.jpg

DSC_7086.jpg

DSC_7087.jpg

nog een nieuwe goody

DSC_7083.jpg

DSC_7082.jpg

DSC_7081.jpg

gisteren 28 juli 2009 was het zover, mijn 4-1 spruitstuk werd samen met mijn bastuck gemonteerd...

Een dag van te voren had ik het spruitstuk al ingewikkeld met hitteband.

Toch een klein verslag.

Om 10.00 arriveerde ik in Wuustwezel om bij Jürgen (alias Dér Püffmaister)

Nadat we het oude spruitstuk en uilaat hebben verwijderd konden we gaan passen.

Gelukkig hoefde we alleen maar de stabilisatorstang te verwijderen.

FILE0027EXIF.jpg

Na wat slijpen aan het spruitstuk ging het 4-1 spruitstuk er aardig makkelijk in. Omdat de opening voor de lambdasensor verkeerd zat moest er gecustomised worden.

FILE0020EXIF.jpg

FILE0035EXIF.jpg

FILE0034EXIF.jpg

FILE0036EXIF.jpg

FILE0037EXIF.jpg

Jurgen sleep het besvestigings ook uit de oude spruit stuk. Omdat de corsa vol met bochten en draaien zat en de dure bastuck hier niet voor was voorbereid, besloot Jurgen om de leistung iets meer op te voeren en direcht de groep aan het spruitstuk te lassen.

Met ingenieuze bochtjes werd de uitlaat precies onder de corsa geplaatst.

FILE0028EXIF.jpg

FILE0029EXIF.jpg

FILE0030EXIF.jpg

FILE0032EXIF.jpg

om 15.30 waren we klaar. Het resulataat een percies op maat gemaakt 4-1 spruitstuk met groep A in 1 lijn.

Het monment supreme was daar het starten. Het geluid was zoals verwacht niet echt zacht. Door de vochtige hitteband was er veel rook en een geur van ge BBQ de ananas.

FILE0038EXIF.jpg

Na even warm lopen was ff test rijden. Het resultaat vond ik duidelijk te merken. Hij pakt veel feller op rond de 3000-5000 toeren. Bij 5000-6500 toeren, krijg je echt een stoot in je rug.

Gelukkig valt het geluid enigsinds mee als ik 120 in zijn 5 rijd.

tijdens het proefrijden had ik gelijk want ik wilde net het gas open trekken toen de politie er aan kwam.

verder zit ik stevig te denken om een vrijprogrameerbaar systheem aan te schaffen.

Het systeem waar ik mijn oog op heb laten vallen is het Vems systheem aangeboden door deze heren:

Vorige week ben ik eens polshoogte gaan nemen bij het bedrijf om zo te kijken hoe de Vems werkt.

ik ben danig onder de indruk van de mogelijkheden.

Er zijn een aantal grote voordelen:

* je meer kan afstellen dan met een chip op maat.

* je hebt zelf inzicht en kan evt zelf dingen wijzigen

* het kan op elke c20xe worden aangesloten, dus als je een andere wagen hebt kan je hem meenemen.

* Het is dus niet per setup gebonden wat bij een chip wel is.

daarin tegen is het zeker niet goedkoop... dus ff afwegen. Want ik was eigenlijk alleen van plan om dit jaar te leren sprinten.... :P

Mooi je moet die koppelingsplaat eerst op dat vliegwiel monteren met de drukgroep,en dan kijken hoe ver de drukgroep ingedrukt word.

Komt nogal nauw met die kevlar platen!!

Ja en vooral uitkijken met politie met die c20xe

@ Geert misschien dat ik nog ga voor een complete sachs set en daarmee direct het vliegwiel laat balanceren.

@ SW ik denk dat bitburg de volgende is...

Zo'n geveerde 6 puck plaat is nog goed te rijden hoor. ik heb zelf dan een ongeveerde en dat is met wegrijden dan af en toe iets heftiger maar nog te doen...

Kijk toch of je de motorrubbers volgiet met PU want anders is de kans erg groot dat je uitlaat binnenkort scheurt daar er geen flexibel stuk tussen gezet is.

Verder erg leuk bezig hoor!!!

Even een flinke update, ik zag dat ik dit topic iets had laten verstoffen...:angel

Het flexibele stuk is idd gekomen en netjes gemonteerd.king:

Mijn maatje corne had nog een aantal injectoren over van een Z20LEH.

De injectoren zijn 470 ccm, integenstelling tot de 240 ccm die ik nu heb.

Op deze manier kan ik op 3 bar 240 pk met etanol rijden. :D

Maar of we op ethanol gaan rijden weet ik nog niet... :lol:

VXRINJ.jpg

In oktober was het zover in nijmegen werd mij Vems geprogrameerd, een vrijprogrameerbaar systeem.

DSC_7425.jpg

4 oktober gemeten met de allernieuwste dynobank. Er is geen weerstand, dus een duidelijke meting. De assenworden namelijk in een soort inzetstukken gezet, dus geen rollerbank.

DSC_7427.jpg

DSC_7428.jpg

Het blijkt wel dat de Botman bank zijn naam eer aan doet wat ik had hier met mijn setup 165 pk, waar ik bij mr. Botman er 181 had! :shock:

Maar goed, dat neem ik voorlief.

Met de Vems Pnp wordt gaan eigenlijk al je deuren van de comp open en kan dus alles afgesteld worden.

DSC_7433.jpg

Verder is een wide lambda sensor ingezet.

DSC_7430.jpg

En natuurlijk mijn injectoren. Door het systeem heeft het de mogelijkheid om iets van 10x sneller bezine te spuiten als mijn standaart comp. Dan spreken we over een tiende miliseconde.. :)

Na het afstellen, waarbij ook launchcontrol werd geinstaleerd inc shiftlight, bleek dat de wagen al aardig goed was afgesteld. :lol: Door het afstellen zijn we op 173,5 echte pk's gekomen met een koppel van 216, waar het bij mr Botman 222 nm was.

Waarom deze dure investering? Ik wil in de toekomst TB's en misschien nog wat andere dingen. Door zelf te programeren (niet door mij maar door iemand die dit kan) kan ik altijd met een perfecte afstelling rijden.

Ik moet zeggen dat ik het wel merk de wagen loopt veel spoeleren en is feller.

Een aantal weken geleden...

Tijdens mijn laatste sleutelles gingen we de trommelremmen schoonmaken, op zich niks geks. Op de weg terug viel de mijn auto in eens uit. Gelukkig was het niet te ver vanhuis en kon ik mijn corsa net de straat in duwen. Toen probeerde ik hem nog eens te starten en voila hij deed het weer. Ik de auto netjes weggezet en een paar weken geleden dacht ik, ik ga even cruisen. Maar de corsa startte niet. Waarschijnlijk is de dynamo kapot. Zaterdagochtend is de volgende klusles en gaan we het (hopelijk) verhelpen.

Ook leuk nieuws want ik mag eindelijk zeggen dat ik op één ding na een TB'set heb.

Het is een 45mm TB's van Kronenburg.

Daar hield het niet op, want ik moest ook nog een gashendel.

-een goede BDR met drukmeter.. geen knakending dit keer.

-en een veeeel te dure Gaskleppositie sensor.

Het enige wat ik nog moet kopen is een inlaatspruitstukje. Die ga ik volgende week kopen. Inmiddels heb ik al een mail na DP engenering gestuurd voor het afstellen van de TB's.

Mijn lexmaul ga ik verkopen per ongeveer februari/maart.

Friso helpt me mee met de opbouw, hij heeft zelf ook een corsa a met TB's.

Plaat je bij het praatje.

dsc_7826_medium_192.jpg

Heel erg goed bezig!! Dave en Pieter van DP Engineering kunnen dat wel!

Zijn geschikte gasten en zijn jaren terug ook gewoon begonnen in een (heel) klein schuurtje met een peug (das dan wel weer jammer) 205 GTI

origineel gepost door carboncorsa

en een veeeel te dure Gaskleppositie sensor.:P

wel heeel belangrijk:P ik weet;)

ik denk dat ik te veel heb betaald, maar das mijn ongeduldheid.

@corsaracer, ik heb je zowel gebeld en gemaild.. idd druk, maar goed. Het zal wel komen denk ik.

Vandaag hebben we met klusles de corsa onderhanden genomen. Omdat het nog al sneeuwerig was werd hij opgepict met met de autoambulance.

In eerste instantie dachten we dat de dynamo kapot was, maar naar wat meten bleek het probleem bij de brandstofpomp te liggen. De stekkertjes bleken los te zitten. Dus stekkertjes vast en starten... Na nog een keer proberen startte hij weer niet. We moesten even zoeken naar de juiste relais. (Met dank aan Freek) Dit bleek niet helemaal jofel te zijn. Als je er een tik op gaf deed hij het soms wel of niet. Dus er is een nieuwe relais besteld en tevens een spanning zoeker! :)

De auto moest wel weer even goed warm lopen, de kleppen waren even aan het tikken, maar dat was naar een klein ritje weer verholpen. :)

Omdat de auto al bijna gekeurd moet worden, hebben we even wat puntejes doorgenomen. Zoals de Co waarde. Deze moet 0,5% zijn, maar ik val met 5,2% iets buiten de waarde. Kortom zsm naar DP om het even bij te laten stellen.

:P :D

De corsa is inmiddels goed APK goedgekeurd, mede dankzij freek wors

Omdat ik vandaag een dagje vrij had, na een had besloten om mijn corsa naar de RDW te brengen. Na langwachten mocht ik eindelijk! Omdat ik me toch nog een beetje zorgen maakte om mijn co waarde besloot ik de motor lekker te laten lopen. Helaas viel hij uit en bleef op contact staan.. met gevolg dat de RDW keurmeester mij met een jumpstarter moest bijstaan. Laughing

De keuring ging goed! Biertje het was echt een eitje, hij meette de co waarde, testte de remmen en keek naar de uitlaat en of de lampen goed stonden afgesteld. Tot slot zei hij, rij maar door..

Toen heb ik hem direct op een andere kleur laten zetten en over een paar dagen krijg ik de papieren thuis!

img00121_20100129_1110_1024x768_209.jpg

Terug
Naar boven