• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pc probleem opgelost

jep alles gaat draaien je hoord hem zelf blazen ofzo lampje onder de aan druk knop knipperd ook zoals hij normaal ook deed.

Probeer je PC even op te starten van een CD rom met een

installatie versie van XP. Wel effe in de bios"vertellen"dat ie ookvan de CD rom moet booten.

Dat herken je meestal aan het button "boot sequence".

Als ie dit wel doet, dan denk ik zelf dat je problemen met de bootsector of je opstart bestanden is iets gewijzigd.

Succes.

Jos:)

[rquote=1858116&tid=141817&author=kadettje-89]help ik heb een vraagje.mn pc van mn vriendin start steeds opnieuw op.ik druk de pc aan win xp logo in beeld dan bureaublad met zeer weinig erop en dan na 1 min soms verschillend in minuten schakeld hij hem uit en weer aan.wat kan dit zijn.en kan ik mijn schijf weer ff opschonen.[/rquote]

Probeer je PC even op te starten van een CD rom met een

installatie versie van XP. Wel effe in de bios"vertellen"dat ie ookvan de CD rom moet booten.

Dat herken je meestal aan het button "boot sequence".

Als ie dit wel doet, dan denk ik zelf dat je problemen met de bootsector of je opstart bestanden is iets gewijzigd.

Succes.

Jos:)

[rquote=1858116&tid=141817&author=kadettje-89]help ik heb een vraagje.mn pc van mn vriendin start steeds opnieuw op.ik druk de pc aan win xp logo in beeld dan bureaublad met zeer weinig erop en dan na 1 min soms verschillend in minuten schakeld hij hem uit en weer aan.wat kan dit zijn.en kan ik mijn schijf weer ff opschonen.[/rquote]

Even downloaden, uitpakken en de ISO naar CD branden met de bijgeleverde tools.

Is een bootcd met veel functies, booten van deze CD, kies voor mini-XP en als je daarin zit en het werkt allemaal kan je vanuit een dosbox een scandisk op jouw c-schijf uitvoeren maar dat kan in mini-XP ook een andere driveletter zijn.

Even downloaden, uitpakken en de ISO naar CD branden met de bijgeleverde tools.

Is een bootcd met veel functies, booten van deze CD, kies voor mini-XP en als je daarin zit en het werkt allemaal kan je vanuit een dosbox een scandisk op jouw c-schijf uitvoeren maar dat kan in mini-XP ook een andere driveletter zijn.

maar hij vertelde dat hij ,totaal geen beeld kreeg ,dus ook geen bios boot seqence dus kan die ook niet booten

van cd zonder beeld.

maar hij vertelde dat hij ,totaal geen beeld kreeg ,dus ook geen bios boot seqence dus kan die ook niet booten

van cd zonder beeld.

blijft moeilijk dan om te onderzoeken,wat je ook kan proberen is een andere VGA kaart erin stoppen en dan

kijken of je wel weer beeld krijgt ?

blijft moeilijk dan om te onderzoeken,wat je ook kan proberen is een andere VGA kaart erin stoppen en dan

kijken of je wel weer beeld krijgt ?

warmte probleem

had ik ook met mijn mini tower

gewoon alles eens goed uitblazen met een compressor

ook de voeding!!!!

als je hiermee te laat bent kost je dat een nieuwe voeding (ook uit ervaring:P)

warmte probleem

had ik ook met mijn mini tower

gewoon alles eens goed uitblazen met een compressor

ook de voeding!!!!

als je hiermee te laat bent kost je dat een nieuwe voeding (ook uit ervaring:P)

is het niet er is iets met zijn VGA kaart onboard vga wel te verstaan ,lijkt mij dat er niks kapot is,maar dat zijn

shared geheugen voor video uit staat of dat zijn geheugen er uit ligt ,hij krijgt totaal geen beeld dus ook

geen Bios opstart beeld of VGA voor Bios opstart beeld,maar schoon maken kan nooit kwaad Idd ,is voor de genen

die erin moet werken ook een stuk fijner,spreek ook uit ervaring als pc verkoper uit verleden.

is het niet er is iets met zijn VGA kaart onboard vga wel te verstaan ,lijkt mij dat er niks kapot is,maar dat zijn

shared geheugen voor video uit staat of dat zijn geheugen er uit ligt ,hij krijgt totaal geen beeld dus ook

geen Bios opstart beeld of VGA voor Bios opstart beeld,maar schoon maken kan nooit kwaad Idd ,is voor de genen

die erin moet werken ook een stuk fijner,spreek ook uit ervaring als pc verkoper uit verleden.

Trek de behuizing eens open, check eens of de Elco's nog goed zijn

Klinkt namelijk als een klassiek "geplofte elco" probleem.

Eclo's zijn die aluminium tonnetjes, meestal omwikkeld met een laagje groen, zwart of blauw plastic. Bovenop zie je een aantal las-naden zitten.

Die las-naden kunnen barsten en dan komt er bruin-gele prut uit (beetje oor-smeer kleurtje). Dat is elektrolyt, en als dat er uit is werkt de Elco niet meer, wat catastrofale effecten heeft op de werking van de computer. Meestal begint het bij rare verschijnselen als eens per maand spontaan opnieuw starten, wat over een periode erger wordt, tot je PC helemaal niet meer start.

Trek de behuizing eens open, check eens of de Elco's nog goed zijn

Klinkt namelijk als een klassiek "geplofte elco" probleem.

Eclo's zijn die aluminium tonnetjes, meestal omwikkeld met een laagje groen, zwart of blauw plastic. Bovenop zie je een aantal las-naden zitten.

Die las-naden kunnen barsten en dan komt er bruin-gele prut uit (beetje oor-smeer kleurtje). Dat is elektrolyt, en als dat er uit is werkt de Elco niet meer, wat catastrofale effecten heeft op de werking van de computer. Meestal begint het bij rare verschijnselen als eens per maand spontaan opnieuw starten, wat over een periode erger wordt, tot je PC helemaal niet meer start.

klopt Elco's zijn vrij gevoelig voor ouderdom en constante belasting vooral in het overclocken van CPU's,

maar bij hem draait alles nog behalve zijn VGA die vrijwel geen stroom trekt plus dat die onboard VGA is,

Als het de stroom toevoer zou zijn de voeding of Elco's zou de PC compleet Dood moeten zijn wat niet in zijn geval

is.

P.s kadettje-89 hoor je piepjes uit de PC komen als je hem opstart ?

Terug
Naar boven