• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Pedaal door de bodem.

Dat alle 4 de wielen blokkeren is goed, beter dan maar 3 of 1.

Indien je pedaal de karrosserie raakt bij het intrappen is er iets anders mis. Misschien remvloeistof te oud en verzadigd met vocht? Anders even vervangen.

Als je toch naar de garage gaat, laat je remmen even testen op de testbank als je bang bent dat het niet goed gaat.

Maar persoonlijk denk ik dat je isschien idd normaal beheerst moet remmen ipv je pedaal door de bodem te trappen :vertag

En voor de mensen die idd niet kunnen remmen heeft men ABS uitgevonden, dus wellicht een andere auto kopen? :P

Succes met het oplossen!

[rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:

ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.

Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem[/rquote]

Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)

[rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:

ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.

Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)

[rquote=1829214&tid=139294&author=arjontje][rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:

Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)[/rquote]

Bij een echte noodstop waarbij je vol in de ankers móét om er levend vanaf te komen is pompend remmen of drukvermindering geen optie. Daarom vond ik het zo gevaarlijk dat mn achterwielen ook blokkeren.

Iig bedankt voor alle hulp. Ik ga morgen sowieso naar de garage, want mijn auto lekt koelvloeistof. Gelukkig is het garantie, dus ik laat de auto daar staan en ze bekijken het maar met die auto. Lang leve de luxe leenauto's:jerry

[rquote=1829214&tid=139294&author=arjontje][rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:

Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)[/rquote]

Bij een echte noodstop waarbij je vol in de ankers móét om er levend vanaf te komen is pompend remmen of drukvermindering geen optie. Daarom vond ik het zo gevaarlijk dat mn achterwielen ook blokkeren.

Iig bedankt voor alle hulp. Ik ga morgen sowieso naar de garage, want mijn auto lekt koelvloeistof. Gelukkig is het garantie, dus ik laat de auto daar staan en ze bekijken het maar met die auto. Lang leve de luxe leenauto's:jerry

remmen door de bodem heen is niet goed hoor.

dat je overdwars komt is normaal, tis toch nat/glad en koud op de weg, als je vol in de ankers moet breekt hij toch ergens uit. of je uitlijning moet perfect zijn. maar dan nog.

remmen door de bodem heen is niet goed hoor.

dat je overdwars komt is normaal, tis toch nat/glad en koud op de weg, als je vol in de ankers moet breekt hij toch ergens uit. of je uitlijning moet perfect zijn. maar dan nog.

:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?

:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?

[rquote=1830000&tid=139294&author=max]:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?[/rquote]Uh, ja...? Dan had ik misschien nog wel extra gas bij gegeven, tot de 100-110 ofzo.

[rquote=1830000&tid=139294&author=max]:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?[/rquote]Uh, ja...? Dan had ik misschien nog wel extra gas bij gegeven, tot de 100-110 ofzo.

Geen wonder dat je een boom hebt geraakt,je kan of niet rijden of je denkt dat je een hele goede coureur bent.

Geen wonder dat je een boom hebt geraakt,je kan of niet rijden of je denkt dat je een hele goede coureur bent.

Nee ik heb geen boom geraakt, dat was een lantaarnpaal. Ik ging met 30 een bocht in (waar 50 is toegstaan, omdat ik wist dat het glad kon zijn) en toen ging de auto aan de glijd, zo boem tegen een lantaarnpaal aan.

Ga nou niet roepen van je kan niet rijden of w/e dan ook, want dat heeft er niks mee te maken. Een ongeluk of een glijdpartij zit in een klein hoekje, helaas ;)

Nee ik heb geen boom geraakt, dat was een lantaarnpaal. Ik ging met 30 een bocht in (waar 50 is toegstaan, omdat ik wist dat het glad kon zijn) en toen ging de auto aan de glijd, zo boem tegen een lantaarnpaal aan.

Ga nou niet roepen van je kan niet rijden of w/e dan ook, want dat heeft er niks mee te maken. Een ongeluk of een glijdpartij zit in een klein hoekje, helaas ;)

[rquote=1830300&tid=139294&author=14XE]Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje[/rquote]

Ja, vanaf nu geef ik idd extra gas bij oranje (als ik niet meer kan stoppen). als ik wel kan stoppen, rem ik idd. Is dat zo erg? dacht t niet

[rquote=1830302&tid=139294&author=MantasticB1]met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot "happen" , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn[/rquote]

Laten we het hopen. De auto staat vanaf gister bij de garage dus gelukkig wordt er ook naar de remmen gekeken.

Terug
Naar boven