• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Phase 1 tuning Z20LET, EDS of M-TECH???

bono

Post weinig
Hoi, hoi,

Ik ben van plan mijn Zafira-A OPC een phase 1 tuning te laten ondergaan.

Zijn er mensen, vast wel, die dit hebben gedaan bij EDS of M-TECH en wat zijn jullie ervaringen met deze bedrijven, zowel positief als negatief?!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen een keus te maken. :hmmz

Alvast bedankt! :thumbup

Greetz, Bono.

:afro

Ik zou de chip sowieso op maat laten maken dus niet vooraf gemaakt zoals: M-Pech.

gewoon rijden met laptop eraan en de chip schrijven zodat je alles perfect kan afstellen.

ken een aantal mensen die het bij schimd autosport hebben gedaan en zeer tevreden zijn is dus op maat gemaakt (binnenkort ook rollerbank ). hier de web site http://www.schmidtautosport.nl/

Mijn c20let word daar ook ge chipt binnenkort als die af is.

kijk goed uit op het gebied van chip tuning er zijn heel wat beuners die dit (niet goed) doen (met alle gevolgen van dien)

IPF bij EDS bestellen.

Kost bijna net zoveel als het laten doen bij al die genoemde tuners.

Voordeel daarvan is dat je het altijd terug kan zetten en je krijgt tot en met Phase 3 map erbij.

Ik zou ook voor EDS gaan :thumbup

Het was de bedoeling dat ik al langs was geweest bij EDS om mijn Zafira OPC te laten chippen maar helaas..............

Geen tijd en de fmic moet er nog op.

Maar zodra die erop zit en ik heb tijd ga ik zeker naar EDS

Ok dan,

Na al jullie reacties te hebben gelezen, hartelijk dank daarvoor :thumbup, heb ik besloten om met EDS in zee te gaan waar ik vandaag dus ook een afspraak mee heb gemaakt.

Ze stonden me netjes te woord en namen alle tijd om vragen te beantwoorden.

Aangezien de phase 1 tuning nu in de aanbieding was, normaal 399 euro en nu voor 299 euro samen met een knop om de tuning in of uit te schakelen, was mijn keus snel gemaakt.

Gelijk dan ook maar de voorkat laten vervangen door een voorkatvervanger, dat moet dus goedkomen. :wors

Greetz, Bono.

Zijn er trouwens mensen die een phase 1 tuning hebben laten uitvoeren bij EDS en wat is jullie ervaring na deze tuning?

Hoe houd de auto/versnellingsbak/koppeling zich na de tuning? :hmmz

Graag jullie ervaringen!!

Mvg, Bono.

Zal toch wel daarop berekend zijn?

Ik zelf denk dat de motor "geknepen" is en dmv een chipje haal je de "oude" pk's weer tevoorschijn. :thumbup

origineel gepost door Jerk

Zal toch wel daarop berekend zijn?

Ik zelf denk dat de motor "geknepen" is en dmv een chipje haal je de "oude" pk's weer tevoorschijn. :thumbup

jep zoiets in die richting

auto's worden aan alle kanten geknepen om aan een bepaald emissie eis te voldoen :swear zowel hardware matig als software.

dus je blok loopt strax gewoon een stuk lekkerder en sneller.

Precies... de mijne heeft een EVO260 chip van V-Max, en er is echt geen enkel nadeel... de auto voelt nu aan, zoals hij eigenlijk uit de fabriek had moeten komen...

En emissie, tja... alle lease-rijders rijden tegenwoordig met een groen label, dus dat compenseert ;-)

origineel gepost door TurboBjorn

Precies... de mijne heeft een EVO260 chip van V-Max, en er is echt geen enkel nadeel... de auto voelt nu aan, zoals hij eigenlijk uit de fabriek had moeten komen...

En emissie, tja... alle lease-rijders rijden tegenwoordig met een groen label, dus dat compenseert ;-)

precies laat de lease @%#^ maar lekker met een groen label rijden haha:D

de echte pkaatjus leveren wij wel op de weg;)

Bij m-tech hebben ze allemaal dezelfde chips.

Mij is verteld dat een op maat geschreven chip beter is omdat elke motor anders is.

Bij EDS zetten ze je auto echt op de rollenbank en passen ze die chip aan de hand van je auto aan.

Dus echt maatwerk

origineel gepost door kipracing

chip op maat is idd altijd beter.elk blok is weer anders door bv luchtfilter legekat uitlaat enz

kloptking: mtech zegt ook dat ie 170pk levert die chip maar klopt geen ruk van hooguit 5tot 10pk winst:swear

origineel gepost door kipracing

chip op maat is idd altijd beter.elk blok is weer anders door bv luchtfilter legekat uitlaat enz

kloptking: mtech zegt ook dat ie 170pk levert die chip maar klopt geen ruk van hooguit 5tot 10pk winst:swear

Terug
Naar boven