• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

piemende remmen ??

mik83

Post weinig
hallo allemaal

ik wil me auto winter klaar gaan maken,dit dus ook ivm piepende-remmen

alleen het is voor mij best lastig om dit te constateren of het nou voor of achter is ( denk persoonlijk ) voor want achter heb ik trommels,want als ik ze hoor piepen rij ik meestal zelf namelijk

denk dat ik voor gewoon alles vernieuw,maar zit in dubio wat ik aan me trommels zal doen,iemand mis handige tips mis nieuwe schoenen,of een keer goed laten reinigen door garage ??

En even iets anders had laats berichtje ook neergezet over nieuwe gloei-bougie nou ze zitten er in,waren ook echt aan vernieuwing toe hahah eentje was helemaal op, dus is nu ook controle lampje it op daschboard

Alle mede-leden bedankt voor de tips

beste Mike

ik heb gister bij mijn dochter haar astra de voorboel vervangen dus schijfen en blokken heb dit uit duitsland weg en orgineel ATE voor nog geen 100 €.

wat ik wel doe is met een schuurschijf aan de remblokken een heel lichte schuine kant schuren aan beide zijde een soort inloop die zit bij de dikke auto,s er ook aan voorheen mijn Omege dus dat doe ik bij deze ook en ik moet zeggen ik heb eigenlijk nooit echt piep remmerij.

heb even gekeken maar ik denk dat voor jou die boel ???ook net onder de 100 € zit moet op kenteken kijken is 85€ de onderdelen en iets van 10 € opsturen bij vooruitbetaling

let op dus nieuwe schijfen en blokken .is zoals het er uit ziet de zelfde zet kosta 67,23 ex btw ,,, inkl btw en verzend kosten 88,61€ ga daar nou niet voor knoeien en klooien .

en achter los nemen schoonmaken en goed afstellen ??? opletten dat de remcillinders goed droog zijn willen wel zweten ik ga er vanuit dat we het nog steeds over die 1700 diesel G Astra hebben toch .

dus totaal plaatje is niet om te schrikken pm me maar krijg je me mail .

op een afspraak met je vriendin je auto hier neer zetten en lekker in Hoofddorp centrum nog geen 5 min lopen hier weg ,, eff winkelen (word gouw duur ) en dan je auto weer ophalen ????? op een zaterdag ochtend of zo ??????? hooguit 2 uur werk .

beste Mike

ik heb gister bij mijn dochter haar astra de voorboel vervangen dus schijfen en blokken heb dit uit duitsland weg en orgineel ATE voor nog geen 100 €.

wat ik wel doe is met een schuurschijf aan de remblokken een heel lichte schuine kant schuren aan beide zijde een soort inloop die zit bij de dikke auto,s er ook aan voorheen mijn Omege dus dat doe ik bij deze ook en ik moet zeggen ik heb eigenlijk nooit echt piep remmerij.

heb even gekeken maar ik denk dat voor jou die boel ???ook net onder de 100 € zit moet op kenteken kijken is 85€ de onderdelen en iets van 10 € opsturen bij vooruitbetaling

let op dus nieuwe schijfen en blokken .is zoals het er uit ziet de zelfde zet kosta 67,23 ex btw ,,, inkl btw en verzend kosten 88,61€ ga daar nou niet voor knoeien en klooien .

en achter los nemen schoonmaken en goed afstellen ??? opletten dat de remcillinders goed droog zijn willen wel zweten ik ga er vanuit dat we het nog steeds over die 1700 diesel G Astra hebben toch .

dus totaal plaatje is niet om te schrikken pm me maar krijg je me mail .

op een afspraak met je vriendin je auto hier neer zetten en lekker in Hoofddorp centrum nog geen 5 min lopen hier weg ,, eff winkelen (word gouw duur ) en dan je auto weer ophalen ????? op een zaterdag ochtend of zo ??????? hooguit 2 uur werk .

Ik zou de reden niet weten waarom de remmen te vervangen als ze piepen...

zolang alles goed is zou ik alles laten zitten..

Mijn remmen piepen (eerder zingen ala oude mercedessen), maar kan me er niet druk om maken, weet ik in ieder geval dat ze nog werken..

Meestal komt het toch weer terug met nieuw spul.

Trommels doen meestal niet piepen, eerder zingen of schaven.

Willem

Ik zou de reden niet weten waarom de remmen te vervangen als ze piepen...

zolang alles goed is zou ik alles laten zitten..

Mijn remmen piepen (eerder zingen ala oude mercedessen), maar kan me er niet druk om maken, weet ik in ieder geval dat ze nog werken..

Meestal komt het toch weer terug met nieuw spul.

Trommels doen meestal niet piepen, eerder zingen of schaven.

Willem

Piepende remmen betekent inderdaad dat ze het doen ;)

Als je achter je trommels eens openmaakt, zal er een hoop remstof uitvallen. Wie weet scheelt dat al wat.

Piepende remmen betekent inderdaad dat ze het doen ;)

Als je achter je trommels eens openmaakt, zal er een hoop remstof uitvallen. Wie weet scheelt dat al wat.

Ik heb achter eigenlijk nooit Veel geluid van de remmen gehad.

Ja bij de combo met vochtig weer doen ze even schaven bij de eerste paar keer remmen...

That's it.

En piepen van de Voorremmen dat hoort zeg ik altijd maar..

Ik heb het een keer niet gehad, dat piepen op de vooras, maar dat was wel met goeiekope meuk, die je binnen no-time doortrapte tot faden, en dan was het ook gelijk klaar met die zooi...

Maar de TRW OEM montage heeft bij mij altijd gepiept..

Willem

Ik heb achter eigenlijk nooit Veel geluid van de remmen gehad.

Ja bij de combo met vochtig weer doen ze even schaven bij de eerste paar keer remmen...

That's it.

En piepen van de Voorremmen dat hoort zeg ik altijd maar..

Ik heb het een keer niet gehad, dat piepen op de vooras, maar dat was wel met goeiekope meuk, die je binnen no-time doortrapte tot faden, en dan was het ook gelijk klaar met die zooi...

Maar de TRW OEM montage heeft bij mij altijd gepiept..

Willem

Ik heb ook geen piepende remmen op de Coupé, bij de Vec-C van m'n ouders doen ze bijna niet anders.

Ik heb ook geen piepende remmen op de Coupé, bij de Vec-C van m'n ouders doen ze bijna niet anders.

Vectra-C's zijn DE piepexperts van opel qua piepende remmen..

De C's op de zaak deden dat ook allemaal...

De remmen van de Astra-G / Vectra-B 5gaats modellen, zijn qua systeem voorzijde gelijk aan elkaar...

Willem

Vectra-C's zijn DE piepexperts van opel qua piepende remmen..

De C's op de zaak deden dat ook allemaal...

De remmen van de Astra-G / Vectra-B 5gaats modellen, zijn qua systeem voorzijde gelijk aan elkaar...

Willem

Piepexperts...dat klinkt leuk ;)

Kortom, piepende remmen willen niet zeggen dat ze versleten zijn en vervangen moeten worden.

Piepexperts...dat klinkt leuk ;)

Kortom, piepende remmen willen niet zeggen dat ze versleten zijn en vervangen moeten worden.

Helemaal niet..

Vaak helpt het wel, om schuine kantjes aan de blokken te maken, maar zoals eerder gemeld, ik stoor me er niet aan, wel vaken de omstanders haha.....

zeker als je dan flink aan komt stampen, en remt flink af voor een stoplicht, kunnen ze bij de Vectra-B lekker Zingen (niet piepen) (irirtant hoge toon ook), altijd leuk, al die blikken, mensen die vingers in hun oren doen haha...

of als ik voor me werk met het Container Chassis aan het rijden ben, t apparaat stamt uit 1977, en heeft 6 Flink zingende Trommels, ook altijd leuk, je gaat het er bijna om doen, om lekker vlot op een drukker kruispunt af te rijden haha..... kijken ze je allemaal Chagarijnig aan, heerlijk...

Willem

Helemaal niet..

Vaak helpt het wel, om schuine kantjes aan de blokken te maken, maar zoals eerder gemeld, ik stoor me er niet aan, wel vaken de omstanders haha.....

zeker als je dan flink aan komt stampen, en remt flink af voor een stoplicht, kunnen ze bij de Vectra-B lekker Zingen (niet piepen) (irirtant hoge toon ook), altijd leuk, al die blikken, mensen die vingers in hun oren doen haha...

of als ik voor me werk met het Container Chassis aan het rijden ben, t apparaat stamt uit 1977, en heeft 6 Flink zingende Trommels, ook altijd leuk, je gaat het er bijna om doen, om lekker vlot op een drukker kruispunt af te rijden haha..... kijken ze je allemaal Chagarijnig aan, heerlijk...

Willem

Controleer of je geen groefjes in je schijven krijgt en de slijtindicator op de blokken niet tegen de schijf komt als dit niet het geval is lekker laten zitten en lekker laten piepen.

Controleer of je geen groefjes in je schijven krijgt en de slijtindicator op de blokken niet tegen de schijf komt als dit niet het geval is lekker laten zitten en lekker laten piepen.

Maar is er een bepaalde afkeurmaat voor remschijven/blokken? Waar ze bijvoorbeeld bij de apk naar kijken?

Ik wil zelf niet vertrouwen op die slijtindicatoren aangezien ze bij mij af en toe uit de remklauw 'vallen':

DSCF0260.JPG

Terug
Naar boven