• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pk`s gsi ?

hahahaha, ik kon het niet laten!!

Wall-E part 2, comming in a theatre near you..

wall-ecopy.jpg

Sorry Bastiaan :D

oke jongen omdat dit mijn vraag is ben ik er uitgkeomen

in het fabriek 106.

en verliest naarmate rijstijl pks... of na 100.000 km ongeveer:D

en ja andy het ging om de jouwe :d

doe allemaal nu wat water bij de wijn en opgelost :d nog 1 vraag of topic

ik wil dus een autotje die eventueel wat sneller zou gaan is er iets te laten doen inplaats van een nieuwe auto te kope :d te doen aan de motor? iets prijselijks?

oke jongen omdat dit mijn vraag is ben ik er uitgkeomen

in het fabriek 106.

en verliest naarmate rijstijl pks... of na 100.000 km ongeveer:D

en ja andy het ging om de jouwe :d

doe allemaal nu wat water bij de wijn en opgelost :d nog 1 vraag of topic

ik wil dus een autotje die eventueel wat sneller zou gaan is er iets te laten doen inplaats van een nieuwe auto te kope :d te doen aan de motor? iets prijselijks?

Tuning kost altijd geld.

Opeltjes zijn normaliter niet echt astmatisch, dus een filtertje en een uitlaatje merk je weinig/niks van (behalve meer lawaai)

Verder, je hebt een 1.2 16v toch? Daar zijn niet of nauwelijks tuning onderdelen voor te krijgen. Daar mag je echt minstens een 1.4 16v X14XE of beter voor hebben. Die heeft namelijk veel uitwisselbare delen met de GSi uitvoering (X16XE blok).

B.v. een Mantzel of Lexmaul inlaatsysteem. Of natuurlijk een kopietje van Crooke.

Of je verhuist naar nederland, waar het gewoon toegestaan is om een ander motorblok in je auto te hijsen.

Druk je er een 2.0i 8v (C20NE) of 2.0i 16v (C20XE, X20XEV) in, en dan heb je ook lekker wat power er in liggen.

@richardschaeks: In je profielfoto, die Corsa... In de motorkap zit een luchthapper. Is dat een los te krijgen inbouwdeel? Ziet er wel vet uit eigenlijk :)

Tuning kost altijd geld.

Opeltjes zijn normaliter niet echt astmatisch, dus een filtertje en een uitlaatje merk je weinig/niks van (behalve meer lawaai)

Verder, je hebt een 1.2 16v toch? Daar zijn niet of nauwelijks tuning onderdelen voor te krijgen. Daar mag je echt minstens een 1.4 16v X14XE of beter voor hebben. Die heeft namelijk veel uitwisselbare delen met de GSi uitvoering (X16XE blok).

B.v. een Mantzel of Lexmaul inlaatsysteem. Of natuurlijk een kopietje van Crooke.

Of je verhuist naar nederland, waar het gewoon toegestaan is om een ander motorblok in je auto te hijsen.

Druk je er een 2.0i 8v (C20NE) of 2.0i 16v (C20XE, X20XEV) in, en dan heb je ook lekker wat power er in liggen.

@richardschaeks: In je profielfoto, die Corsa... In de motorkap zit een luchthapper. Is dat een los te krijgen inbouwdeel? Ziet er wel vet uit eigenlijk :)

@waltwalt500 wrote:en nu loop ik wel weg..heb geen zin in dat gezwets van jou opscheppertje hahaha..

groetsels

Als ik die lijst van auto's zie die jij gereden hebt, dan valt het wel mee qua pk-kanonnen of moet het zijn kW kanonnen tegenwoordig.... ;)

Daarnaast is het volgens mij nog altijd zo dat 1kW = 1,36 PK. king:

Owh en zelfs Corsaracer heeft meer vermogende auto's gereden dan jouw lijstje op geteld bij elkaar!

Ondertussen bestel ik even een broodje online bij Bakker Bart, geweldig dit topic. Heb al tijden niet meer zo gelachen :jerry

@waltwalt500 wrote:en nu loop ik wel weg..heb geen zin in dat gezwets van jou opscheppertje hahaha..

groetsels

Als ik die lijst van auto's zie die jij gereden hebt, dan valt het wel mee qua pk-kanonnen of moet het zijn kW kanonnen tegenwoordig.... ;)

Daarnaast is het volgens mij nog altijd zo dat 1kW = 1,36 PK. king:

Owh en zelfs Corsaracer heeft meer vermogende auto's gereden dan jouw lijstje op geteld bij elkaar!

Ondertussen bestel ik even een broodje online bij Bakker Bart, geweldig dit topic. Heb al tijden niet meer zo gelachen :jerry

@wellez

We kunnen je zelfs in dit topic prima van advies dienen :thumb

Ik doe even drie aannames:

1. Je komt uit België waar ze moeilijk doen over tuning en andere motoren erin bouwen.

2. Je hebt een X12XE in je Corsa B.

3. Je wilt meer vermogen.

Zie ik twee opties:

1. Huidige motor tunen en elk jaar terug ombouwen naar standaard.

2. Andere Corsa of auto kopen met standaard al meer vermogen.

Optie 1 is gedaan door Mantzel / Dbilas, er is daar ergens een tijdschrift artikel over. De auto levert dan net geen 100pk (gemeten).

Aanpassingen:

Dbilas Nokkenas 232/244 graden

Dbilas Flowtec (inlaatspruitstuk)

Dbilas Flowmaster + Flowpipe (Luchtfilter systeem)

Dbilas Chiptuning

Simons of Lexmaul Groep A RVS Uitlaatsysteem

Houdt er wel rekening mee dat je ook je remsysteem en onderstel hierop moet aanpassen.

Dwz. remsysteem van een Corsa B GSi (kompleet rondom) en een goede verlagingsset / schroefset.

Eventueel kunnen ze bij Dbilas ook wel een turbokit leveren voor deze motor (op aanvraag), dan ga je gelijk naar de 150pk ongeveer.

Ook kan je nog je cilinderkop laten bewerken (flowen etc.), je blok laten opboren en grotere zuigers erin dat zal ook nog wel wat opleveren.

Zeker gezien de wet geving in België zijn de "onzichtbare" bewerkingen aan te bevelen.

Ik ken genoeg mensen die op papier een 1.3 rijden, maar inmiddels meer vermogen rijden dan de in die auto ook geleverde 1.6 (Honda Civic).

@wellez

We kunnen je zelfs in dit topic prima van advies dienen :thumb

Ik doe even drie aannames:

1. Je komt uit België waar ze moeilijk doen over tuning en andere motoren erin bouwen.

2. Je hebt een X12XE in je Corsa B.

3. Je wilt meer vermogen.

Zie ik twee opties:

1. Huidige motor tunen en elk jaar terug ombouwen naar standaard.

2. Andere Corsa of auto kopen met standaard al meer vermogen.

Optie 1 is gedaan door Mantzel / Dbilas, er is daar ergens een tijdschrift artikel over. De auto levert dan net geen 100pk (gemeten).

Aanpassingen:

Dbilas Nokkenas 232/244 graden

Dbilas Flowtec (inlaatspruitstuk)

Dbilas Flowmaster + Flowpipe (Luchtfilter systeem)

Dbilas Chiptuning

Simons of Lexmaul Groep A RVS Uitlaatsysteem

Houdt er wel rekening mee dat je ook je remsysteem en onderstel hierop moet aanpassen.

Dwz. remsysteem van een Corsa B GSi (kompleet rondom) en een goede verlagingsset / schroefset.

Eventueel kunnen ze bij Dbilas ook wel een turbokit leveren voor deze motor (op aanvraag), dan ga je gelijk naar de 150pk ongeveer.

Ook kan je nog je cilinderkop laten bewerken (flowen etc.), je blok laten opboren en grotere zuigers erin dat zal ook nog wel wat opleveren.

Zeker gezien de wet geving in België zijn de "onzichtbare" bewerkingen aan te bevelen.

Ik ken genoeg mensen die op papier een 1.3 rijden, maar inmiddels meer vermogen rijden dan de in die auto ook geleverde 1.6 (Honda Civic).

of je legt er een 3 liter v6 in :D

@McKaamos:

Motorkap is uitgerold en geen idee welke luchthapper het is :hmmz ( is gedaan zodat de motorkap ook dicht kan zeg maar die v6 neemt wat meer ruimte in beslag ;) )

Is de luchthapper van een Mini Cooper, is erg geslaagd moet ik zeggen!

Voor de rest.. meng ik me maar niet in het gesprek, gaat weer helemaal nergens over..

of je legt er een 3 liter v6 in :D

@McKaamos:

Motorkap is uitgerold en geen idee welke luchthapper het is :hmmz ( is gedaan zodat de motorkap ook dicht kan zeg maar die v6 neemt wat meer ruimte in beslag ;) )

Is de luchthapper van een Mini Cooper, is erg geslaagd moet ik zeggen!

Voor de rest.. meng ik me maar niet in het gesprek, gaat weer helemaal nergens over..

Terug
Naar boven