• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

pk`s gsi ?

@waltwalt500 wrote:Een corsa 1.6 gsi van bj 97 heeft echt geen 106 pk's meer hoor..vaak komen ze niet boven de 80pk uit.

maar Wellez....heel veel dingen die jij vraag zijn met 1 klik op http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te vinden :thumb

Blijf het toch vreemd vinden...

Vectra-B 2.5 V6 januari 1996 > 208.000km niks aan gedaan behalve onderhoud en reparaties motor is dus geheel origineel:

> fabrieksopgave X25XE motor vectra-B 1996

- vermogen: 170pk bij 5800 toeren

- Koppel: 230Nm bij 3200 toeren

- 0-100: 8,5 seconden

- Topsnelheid: 230km/u

> Gemeten vermogen bij:

- leeftijd: 14 jaar

- km stand 170.000km +

- NIEUWE Dyno vermogens bank, vers geijkt

- Vermogen: 185pk bij 5750 toeren

- Koppel: 235Nm bij 3100 toeren

- 0-100: 7,9 (gemiddelde van 6 sprints) met pofi apparatuur gemeten.

- top: 255km/u GPS - 252km/u (niet heuvel af, toen ging ie nog harder namelijk)

ben niet heel veel vermogen verloren geloof ik, in 14 jaar en meer dan 170.000km, er is alleen maar bij gekomen, dat is denk het vermogen wat Waltwalt nog steeds kwijt is bij zijn motor???

binnekort kan ie het komen ophalen :jerry :jerry

Toch vreemd dan, als zo veel vermogen verloren zou gaan, dat de gemiddelde corsa GSi van 1993 t/m 2000 meestal nog wel goed zijn voor een top van 195km/u of meer, en nette acceleratie waarden neer zetten, hoe gaar de motor ook is (deze zijn tenslotte koning olieverbruik!!)

Willem

@waltwalt500 wrote:Een corsa 1.6 gsi van bj 97 heeft echt geen 106 pk's meer hoor..vaak komen ze niet boven de 80pk uit.

maar Wellez....heel veel dingen die jij vraag zijn met 1 klik op http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te vinden :thumb

Blijf het toch vreemd vinden...

Vectra-B 2.5 V6 januari 1996 > 208.000km niks aan gedaan behalve onderhoud en reparaties motor is dus geheel origineel:

> fabrieksopgave X25XE motor vectra-B 1996

- vermogen: 170pk bij 5800 toeren

- Koppel: 230Nm bij 3200 toeren

- 0-100: 8,5 seconden

- Topsnelheid: 230km/u

> Gemeten vermogen bij:

- leeftijd: 14 jaar

- km stand 170.000km +

- NIEUWE Dyno vermogens bank, vers geijkt

- Vermogen: 185pk bij 5750 toeren

- Koppel: 235Nm bij 3100 toeren

- 0-100: 7,9 (gemiddelde van 6 sprints) met pofi apparatuur gemeten.

- top: 255km/u GPS - 252km/u (niet heuvel af, toen ging ie nog harder namelijk)

ben niet heel veel vermogen verloren geloof ik, in 14 jaar en meer dan 170.000km, er is alleen maar bij gekomen, dat is denk het vermogen wat Waltwalt nog steeds kwijt is bij zijn motor???

binnekort kan ie het komen ophalen :jerry :jerry

Toch vreemd dan, als zo veel vermogen verloren zou gaan, dat de gemiddelde corsa GSi van 1993 t/m 2000 meestal nog wel goed zijn voor een top van 195km/u of meer, en nette acceleratie waarden neer zetten, hoe gaar de motor ook is (deze zijn tenslotte koning olieverbruik!!)

Willem

@corsaboy wrote:@wim, ja tis een apart verhaal maar ik maak erg geen woorden aan vuil dat gedram van die gast....

Daarom mijn hele verhaal, het komt uiteindelijk naar de PK's die hij kwijt is, ik heb er een paar over, misshcien wil hij die wel hebben haha..

was meer bedoeld als leuk geintje (al zijn alle waarden geheel Juist in mijn verhaal), als dat het educatief was bedoeld haha....

maargoed..

genoeg gel*ld

Willem

@corsaboy wrote:@wim, ja tis een apart verhaal maar ik maak erg geen woorden aan vuil dat gedram van die gast....

Daarom mijn hele verhaal, het komt uiteindelijk naar de PK's die hij kwijt is, ik heb er een paar over, misshcien wil hij die wel hebben haha..

was meer bedoeld als leuk geintje (al zijn alle waarden geheel Juist in mijn verhaal), als dat het educatief was bedoeld haha....

maargoed..

genoeg gel*ld

Willem

wat een homo's hier allemaal zeg!..niet te geloven!!

corsaboy(klinkt als een flikkernaam) jij bent toch wel de ergste.. :puke

echt niet te geloven die gasten hier op de site :puke met hun budget corsagevalletjes :jerry

@Wim..van jou had ik toch wel wat meer verwacht..bahbah :puke

wat een homo's hier allemaal zeg!..niet te geloven!!

echt niet te geloven die gasten hier op de site :puke met hun budget corsagevalletjes :jerry

hoe bedoel je meer verwacht, wat kan ik meer melden op een totaal niet kloppende stelling??? en nee, ik ben geen Chagarijnige ouwe zak die altijd geiriteerd kijkend en brommend en denkend bezig ben voertuig problemen op te lossen (degenen die mij kennen van meetings of persoonlijk weten wel hoe ik ben, in de meeste gevallen ligt het Nivo tijdens sleutelen diep onder 0, en hebben we HEEL veel lol.

je mag best wel wat kunnen verdragen hoor, niet overal tegenin gaan heeft geen zin, zeker niet als al meerdere malen het TEGENDEEL is bewezen

had laatst nog een discussie over vermogens verlies door leeftijd of kilometers.

uitendelijk zijn we er samen (meerdere voertuig technici) dat vermogens verlies eerder te wijten is aan ONDERHOUD en OMGANG te maken heeft dan met het normale slijtage proces van de motor.

Mijn V6 heeft nu nog steeds netjes 15bar max +/- = 0,5 bar compressie op alle cilinders (motor met X als compressie code moet tussen de 13 en 15bar compressie hebben met een max verschil van max 1 bar.

zolang de Compressie nog goed is, en alle doorlaten in de motor, inlaat en uitlaat goed schoon zijn, en de smering voeldoende is, de klepwerking goed is, dan zal een motor niet minder vermogen leveren, zelfs niet bij km standen van 400.000km.

Willem

hoe bedoel je meer verwacht, wat kan ik meer melden op een totaal niet kloppende stelling??? en nee, ik ben geen Chagarijnige ouwe zak die altijd geiriteerd kijkend en brommend en denkend bezig ben voertuig problemen op te lossen (degenen die mij kennen van meetings of persoonlijk weten wel hoe ik ben, in de meeste gevallen ligt het Nivo tijdens sleutelen diep onder 0, en hebben we HEEL veel lol.

je mag best wel wat kunnen verdragen hoor, niet overal tegenin gaan heeft geen zin, zeker niet als al meerdere malen het TEGENDEEL is bewezen

had laatst nog een discussie over vermogens verlies door leeftijd of kilometers.

uitendelijk zijn we er samen (meerdere voertuig technici) dat vermogens verlies eerder te wijten is aan ONDERHOUD en OMGANG te maken heeft dan met het normale slijtage proces van de motor.

Mijn V6 heeft nu nog steeds netjes 15bar max +/- = 0,5 bar compressie op alle cilinders (motor met X als compressie code moet tussen de 13 en 15bar compressie hebben met een max verschil van max 1 bar.

zolang de Compressie nog goed is, en alle doorlaten in de motor, inlaat en uitlaat goed schoon zijn, en de smering voeldoende is, de klepwerking goed is, dan zal een motor niet minder vermogen leveren, zelfs niet bij km standen van 400.000km.

Willem

@waltwalt500 wrote:wat een homo's hier allemaal zeg!..niet te geloven!!

Doe je zelf is verwijderen ofzo.....

Wat een mafkees ben jij zeg :sleeping

@waltwalt500 wrote:wat een homo's hier allemaal zeg!..niet te geloven!!

Doe je zelf is verwijderen ofzo.....

Wat een mafkees ben jij zeg :sleeping

Wat hebben de homo"s hier nu mee te maken? Gedraag je een beetje ipv iemand te beledigen met zijn naam. :thumbdown

lol,wist niet dat marcel op mannen viel. :jerry

nu weet ik waarom hij die "budget" compressor corsa heeft gebouwd.

om sneller bij de mannen te zijn als de andere homo's. whahahahahaha :D

oh mijn god,waar gaat het over.volgens mij zit hier een gefrustreerd manneke van 12 jaar achter een pc die helemaal chagrijnig is,omdat ie nog niet in een auto mag rijden.

even rapporteren bij de moderators.verwijderen die hap.

als je niks goeds te melden hebt,en je niet kunt gedragen op een openbaar forum,mag je van mij gebanned worden.

Wat hebben de homo"s hier nu mee te maken? Gedraag je een beetje ipv iemand te beledigen met zijn naam. :thumbdown

Je kunt hem wel verwijderen maar dan maakt hij gewoon een nieuwe gebruikersnaam aan.

Dit is volgens mij iemand die op ruzie maken kickt, als je zijn oude berichten leest probeert hij het steeds uit te lokken.

Hij zal thuis wel niks mogen :D

@wimv6; dat is toevallig, de eerste keer dat mn astra op de rollenbank ging had die ook 170pk (125kw voor walt) moeten hebben,

het bleek echter dat hij na 6 jaar 185pk had (136kw) toen laten chippen naar 235pk (173kw)

ondertussen heeft hij nieuwe olie, bougies en silicone slangen gekregen dus hoe ouder mn auto wordt hoe meer PK hij krijgt.

wat wil ik hier mee zeggen en om ff on-topic te blijven,

heeft de Corsa GSI optijd zijn beurtjes gehad dan heeft hij misschien wel meer dan 106pk,

lol,wist niet dat marcel op mannen viel. :jerry

nu weet ik waarom hij die "budget" compressor corsa heeft gebouwd.

om sneller bij de mannen te zijn als de andere homo's. whahahahahaha :D

oh mijn god,waar gaat het over.volgens mij zit hier een gefrustreerd manneke van 12 jaar achter een pc die helemaal chagrijnig is,omdat ie nog niet in een auto mag rijden.

even rapporteren bij de moderators.verwijderen die hap.

als je niks goeds te melden hebt,en je niet kunt gedragen op een openbaar forum,mag je van mij gebanned worden.

Terug
Naar boven