• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

PK's en GELD tekort

@McKaamos wrote:@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

de x16xe heeft meestal startonderbreker in de ecu

is een gepiel met draadjes :???: mee bezig, zie onderschrift :swear

makkelijkste is een c16xe die heeft dit niet net als de 8 klapper

X16XE en C16XE zijn gelijk op de afwezigheid van een EGR en SAI na.

Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.

dashboom is niet voorbereid op startonderbreker

dat er onder plakken, okee en dan?

dat draadje moet toch ergens naartoe neem ik aan

nergens is hier een duidelijke uitleg van te vinden hoe dit aan te sluiten

dus vertel het maar ;)

@trashmetal wrote:@McKaamos wrote:@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

Startonderbreker mist idd ook, maar dat is ook wel te fixen met de originele sleutel erbij. Plak je die tegen je stuurkolom aan, problem solved.

dus vertel het maar ;)

Donor wagen en dash-boom mee nemen ;)

Of een vraagbaak/werkplaatshandboek nemen en dan kijken waar de verschillen zitten. Haynes handboek moeten ze beide in staan.

@trashmetal wrote:@McKaamos wrote:@trashmetal wrote:maar welke 1.6 gsi bedoel je eigenlijk de c16sei (8klepper) c16xe x16xe (16 klepper)

dus vertel het maar ;)

Donor wagen en dash-boom mee nemen ;)

Of een vraagbaak/werkplaatshandboek nemen en dan kijken waar de verschillen zitten. Haynes handboek moeten ze beide in staan.

Draadboom van C16XE + ECU van een stukgelopen c16xe sloepen inclusief diverse sensoren en overzetten op de X16XE of X18XE1. Is veel werk, maar loopt die ook. Kun je zelfs een X16XE of X18XE1 kopen zonder ecu en /of kabelboom.

Draadboom van C16XE + ECU van een stukgelopen c16xe sloepen inclusief diverse sensoren en overzetten op de X16XE of X18XE1. Is veel werk, maar loopt die ook. Kun je zelfs een X16XE of X18XE1 kopen zonder ecu en /of kabelboom.

X16XEL fase-II, Z16XE, X18XE1, Z18XE hebben andere bevestiging voor de in en uitlaat spruitstukken..

gaat niet werken zonder aanpassen..

Bij mij in de Combo komt het Complete X18XE1 gebeuren incl originele X18XE1 Computer, draadboom etc etc...

Heb er wel een Vrijgegeven Computer bij, kan ik mijn eigen startblokkering op inleren..

Willem

X16XEL fase-II, Z16XE, X18XE1, Z18XE hebben andere bevestiging voor de in en uitlaat spruitstukken..

gaat niet werken zonder aanpassen..

Bij mij in de Combo komt het Complete X18XE1 gebeuren incl originele X18XE1 Computer, draadboom etc etc...

Heb er wel een Vrijgegeven Computer bij, kan ik mijn eigen startblokkering op inleren..

Willem

Ik heb zelf een lexmaul op een Z16XE onderste inlaatdeel is van een C16XE dus op een Z16XE en X16XEL zou het moeten passen.

De zafira van mijn ouders is een Z18XE heeft zelfde inlaat als mijn Z16XE dus die is uitwisselbaar. Mapsensor is enige verschil en dat is aan tepassen. Spruitstuk van de Z16XE en Z18XE bestaat uit twee delen. Als je het deel wat op de kop zit gemonteerd niet hebt lijkt het alsof het helemaal anders is maar dat is niet zo.

Ik heb zelf een lexmaul op een Z16XE onderste inlaatdeel is van een C16XE dus op een Z16XE en X16XEL zou het moeten passen.

De zafira van mijn ouders is een Z18XE heeft zelfde inlaat als mijn Z16XE dus die is uitwisselbaar. Mapsensor is enige verschil en dat is aan tepassen. Spruitstuk van de Z16XE en Z18XE bestaat uit twee delen. Als je het deel wat op de kop zit gemonteerd niet hebt lijkt het alsof het helemaal anders is maar dat is niet zo.

Zal het nog eens bekijken, dat geeft wel mogenlijk heden......

Ik heb het even zitten bekijken, uitlaat is zowiezo anders, zal het inlaat van de 1800 eens los halen, en die van een X16XE er op plakken...

Willem

Zal het nog eens bekijken, dat geeft wel mogenlijk heden......

Ik heb het even zitten bekijken, uitlaat is zowiezo anders, zal het inlaat van de 1800 eens los halen, en die van een X16XE er op plakken...

Willem

Wim denk dat het niet helemaal klopt, heb even gekeken, tussen de inlaat en het blok zit bij de Z18XE en de Z16XE wat anders

maar de inlaat zelf is weer gelijk. De kop is dan anders en hierop zit soort van verloop. Uitlaatspruitstuk heeft volgensmij ook overeenkomsten, maar niet helemaal.

Als ik de koppen van de twee blokken goed heb bekeken ga ik er even vanuit dat deze wel uitwisselbaar zijn. Wat natuurlijk ook weer mogelijkheden geeft.

Wim denk dat het niet helemaal klopt, heb even gekeken, tussen de inlaat en het blok zit bij de Z18XE en de Z16XE wat anders

maar de inlaat zelf is weer gelijk. De kop is dan anders en hierop zit soort van verloop. Uitlaatspruitstuk heeft volgensmij ook overeenkomsten, maar niet helemaal.

Als ik de koppen van de twee blokken goed heb bekeken ga ik er even vanuit dat deze wel uitwisselbaar zijn. Wat natuurlijk ook weer mogelijkheden geeft.

Ga geen kop wisselen....

Uitlaat meuk is uitwisselbaar tussen de Z16XE en Z18XE, ze gebruiken dezelfde kat's.. (in spruitstuk...

Maar die verschilt zowiezo flink van de X16XE motor...

je zit met een EGR doorlaat etc etc... die de X16XE niet heeft op het spruitstuk, de X18XE1 / Z18XE heeft weer geen Secundaire luchtpomp, die de X16XE weer wel heeft..

Willem

Ga geen kop wisselen....

Uitlaat meuk is uitwisselbaar tussen de Z16XE en Z18XE, ze gebruiken dezelfde kat's.. (in spruitstuk...

Maar die verschilt zowiezo flink van de X16XE motor...

je zit met een EGR doorlaat etc etc... die de X16XE niet heeft op het spruitstuk, de X18XE1 / Z18XE heeft weer geen Secundaire luchtpomp, die de X16XE weer wel heeft..

Willem

Oja, koppen van een X16XEL is niet uit te wisselen met die van een X16XEL-II er lopen inwendige kanalen anders, evenals blok van de X18XE1 en Z18XE, voorzien van een X16XE kop is niet mogenlijk..

Willem

Oja, koppen van een X16XEL is niet uit te wisselen met die van een X16XEL-II er lopen inwendige kanalen anders, evenals blok van de X18XE1 en Z18XE, voorzien van een X16XE kop is niet mogenlijk..

Willem

Wat ik me nu even afvraag,

betreft het hier een corsa a of corsa b. in 1993 zijn beide geleverd. Of lees ik er nu overheen??

Terug
Naar boven