Ik ga in op het hetgeen dat iemand hier op het forum post over zijn poetsmethode die het beste zal zijn. Ga geen adviezen geven als je niet weet waar je het over hebt. Dat je later het argument aandraagt 'beroepspoetser' te zijn zegt genoeg.
Ik moet de garagist hier ook uitleggen hoe die een startprobleem van een c20xe stap voor stap moet benaderen. Net als dat ik bij de brommerboer vroeger moest vertellen dat de rode drukveer met 2 grams rollen niet de gewenste oplossing is voor dipjes of vermogensverliezen.... Ieder zijn methode, maar kom niet aan met bullshit en houdt dat lekker voor jezelf.
en waarschijnlijk poetste ik al auto's voordat jij kon lopen maar goed vaak heb je baas boven baas . Dat je ouder bent dan mij moet je helemaal trots op zijn. Maar of dat in je voordeel werkt... Je kunt ook blijven hangen in jaren '90 of '80 methoden die zo gedateerd zijn als MSDOS. Er zijn betere alternatieven, en vooral betere methoden, dan die van jou en je blikje commandant met terpentine. Het is schandalig dat dergelijke methoden nog geaccepteerd worden in het circuit.
En wat tontje betreft. Elke lak is anders. Aan de hand van foto's kun je geen standpunt nemen dat de middelen het doel heiligen.
En dit
gewoon een blik commandant halen de rode . werkt die niet dan gooi je er iets terpentine bij ff roeren en dan weer poetsen ! daarna uitpoetsen en dan gewone was eroverheen !
Kom op... :angel Ik zie meneer al staan. Eerst wassen met dreft en de keukenspons. Vervolgens linea recta de oude handdoek met commandant de lak op knallen en uitpoetsen met de 'schone kant' van de handdoek. Vervolgens een vers flesje turtle wax en BAM!
Nee.. Sorry. Als je al een behulpzaam bericht wilt posten doe je dit onderbouwd. En dan doe je dit niet zoals bovenstaande quote. Stel je voor dat er mensen zijn die het advies daadwerkelijk opvolgen :shock:
Laatste, omdat je me de tent uitgelokt heb.
bij ouwe lak werkt dat prima ! moet je natuurlijk niet op die tegenwoordige lak doen !!!!![
Waar basseer je deze aanname op. Of is dat het de kwaliteit van een echte, goede beroepspoetser? De aanname dat elke oude lak hetzelfde is en elke nieuwe lak ook. Alleen oud is oud en nieuw is nieuw? Ik nodig je van harte uit voor een detail wedstrijd! Leuk voor volgend jaar op sevenum. Pakken we de auto van iemand die gek op zijn auto is maar geen kennis van detailen heeft. Pak jij de ene kant en ik de andere kant. Dan ben ik benieuwd wat de uitkomst is!
Mscalibrav6
Niet doen. Niet zeggen dat een auto van 10/15/20 of 60 jaar oud niet kan glimmen. Ik heb diverse mensen geassisteerd bij oldtimers, en ze waren allemaal geschrokken van het resultaat. Deze foto is van een 20 jaar oude corsa. Die altijd goed met de (schuur)spons, turtle wax en commandant onderhoud is. Staat met uitzondering van de achterklep en bumper in de originele lak. En nee, dit is niet bereikt met commandant en ook niet in 1 weekend en is later nog strakker geworden...