• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

hey nog even en dan loopt die

bij mij heb ik dat ook gehad heb ik dit gemaakt

heb ik deze gekocht en verlast is van rvs

en verder zit het een beetje mee daar

Mwoah, moet de bak nog doen (morgen? :???: ) wacht nog steeds op carterpakking. Heb toevallig een knappe dynamosteun gevonden, weliswaar te kort, maar beter dan mijn zelfbouw ding. Ik moet de bedrading verlengen van de temp sensoren, vind voorlangs het geen gezicht.

Eigenlijk gaat het best aardig. Ben alleen naarstig op zoek naar een thermoschakelaar die tussen een slang kan. Mijn standaard leverancier kon niets betekenen, en zijn leverancier ook niet. En anders maak ik er zelf één. Stukje pijp, lasmoer erop/in lassen, en de thermoswitch erin draaien.

Ik moet wel zeggen dat de kosten omhoog schieten, en de dure delen had ik al jaren liggen. Maar goed, hij ziet er mooier uit als een nieuwe, en dat heeft ook wel wat.

al bezig met je bak??

ik heb de mijne van de week weer inelkaar gekregen.

als je iets weten moet, stuur je maar een pm ofzo :thumb :thumb

Heb nog een paar foto´s gevonden toen de auto net klaar was van het opknapper/restauratie

mocht ik nog foto's tegen komen van het opknappen/restauratie dan zet ik die ook wel hier neer

sedan014.jpg

sedan015.jpg

sedan013.jpg

sedan012.jpg

sedan011.jpg

sedan010.jpg

sedan009.jpg

IM001032.jpg

IM001030.jpg

IM001029.jpg

en hier foto's van de dag dat die naar de andere eigenaar ging

Fotos-0015.jpg

Fotos-0014.jpg

He bedankt man, altijd leuk om te zien :thumbup ik hoop eind volgende week weer te rijden, duurt allemaal veel te lang :shock:

Maar de nieuwe plannen liggen er al, nieuw vooras, kofferbak netjes maken, en dan volgend jaar het (weinige) roest weg halen en meteen een andere kleur. En als alles klaar is, eindelijk een ander achteras met sper er in.

Eerst maar zien of ik de 16v aan de praat krijg :D

aah de 16v zal vast wel aan de praat te krijgen zijn die dingen lopen bijna altijd mooi.

zit er al weer veel roest aan dan? de deur ?

en wat voorn kleur gaat die krijgen ? :D

De deuren en paravaan hoekjes. De deuren zijn niet zo'n probleem, desnoods nieuwe, paravaan op zich ook niet, maar moet dan wel gespoten worden, en dan doe ik gelijk de hele auto. De kleur vind ik erg lastig, of GTE geel ( de donkere kleur) of baby blauw. Maar dat kan nog veranderen. Een aero dak blijft ook heel erg lonken.

valt inderdaad mee maar hij is ook al weer een jaar of 6 a 7 klaar en bij ons bijna dagelijks gebruikt zowel winter al zomer en daar worden ze ook niet beter van

ben benieuwd hoe het er uit ziet met de 16v erin

Ga je de 16v en benzine ook op kenteken laten zetten? want neem aan dat er ook weer apk op moet en dat gaat niet lukken met lpg op kenteken dan moet die lopen op lpg omdat dat de hoofdbrandstof is;)

Rdw bezoek doe ik meteen, en zoals je al zei, heb geen keus. Geeft niet, verzekering technisch rij ik dan ook iets lekkerder. Ik laat 'm waarschijnlijk ook opnieuw taxeren.

Het enige wat me zorgen baart bij de rdw is de herrie, ik denk dat ik maar een soort van silencer ga maken.

Hij zit er in!!!! Hij moet er wel weer (een stukje) uit, ik heb ruimte te kort bij de kachel. Ik vermoedde dit al, maar wilde weten hoeveel ruimte er te kort was. Ik zal wat van de kachel moeten verwijderen. Een andere optie is de 16v naar voren plaatsen, maar dan moet ie 3 cm naar voren. Dit is vrij gemakkelijk op te lossen, maar ik ben bang dat de aandrijfas niet ver genoeg in de bak zit. Het komt goed, ik heb de komende week uitgetrokken om dit en de bedrading uit te vogelen.

scaled.php

scaled.php

ja iets verder niet veel 5tot10cm wat ik ook nog had gedaan is waar die nu zowat tegen aan zit is recht gemaakt met de flexs waar die plaat overlapt scheelt ook weer wat

heb ook de motor op de voorste gaten ligen jij ook ?

Wacht ff, 5 tot 10 cm? Ik hoop dat je mm bedoelt? :shock: Heb weinig zin om een ander as te laten maken terwijl deze perfect is :wtf

ik heb een cm gewonnen, stukje weg geslepen, dus alleen het kachel probleem blijft over. Komt ook wel goed, ventilator heeft al ruimte genoeg, nu alle kappen nog die er om heen zitten.

Het zit weer is tegen. Nadat ik de kachel had omgebouwd loop ik weer tegen iets anders aan. Het was toch wel erg lastig om het spruitstuk overal langs te krijgen. Nadat ik de stuurkolom, motorsteun, motorrubbers verwijderd had, en de gehele 16v 20 cm naar voren had gehaald, wilde het spruitstuk er eindelijk in. Maar nu wil de stuurkolom er niet langs :swear Er zit 2 cm van het spruitstuk in de weg. Nu heb ik 3 opties: Of een verzet/schuin stuk in het spruitstuk lassen om ruimte te creeren, dit heeft niet de voorkeur want dat gaat te koste van de flow.

Of de flens van het spruitstuk 3mm scheef laten vlakken zodat hij wat meer naar de linkerkant gaat, dit is voor mijn gevoel de beste optie, alleen vraag ik me af of dit gaat lukken, het inklemmen in een freesbank zal wel erg lastig worden.

Of de motor uit het midden plaatsen, alleen is hier het probleem dat het om 1,5 a 2 cm gaat, en dat is wat veel. Het zit nu exact in het midden, en perfect waterpas, en dat wil ik eigenlijk zo houden.

Het kloterige van dit alles is dat ik weer vastloop, de hele 16v moet weer los, alles moet er weer af, en als het spruitstuk probleem is opgelost dan pas kan ik verder met aansluiten.

Lastig!

Ik baal er ongelofelijk van, ik koop geen spruitstuk van 450 euro en dat het dan niet past :swear Ik heb er een deuk in geslagen, maar ook dat is niet genoeg. Ik ga na de pinksterdagen op zoek naar een bedrijf die de flens schuin kan frezen....ik vrees het ergste :(

Terug
Naar boven