• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Prachtige C kadett gekocht! Extra kadett gekocht!

Wat een dompert!

Die gasleidingen verwijderen zal toch niet zo`n probleem zijn?

en vraag bij rutte gewoon even een kentekentje, die heeft nog een aantal wagens staan met C20XE :)

Ben toevallig bij rutten geweest, die werkt daar niet aan mee, voor het zelfde geld is de c20xe wel gestolen en dan heeft hij een probleem. Komt wel goed hoor. ;)

@2000 wrote:Heb ik weer, de kadett is afgekeurd op 2 punten. Tot mijn verbazing hadden de punten niets te maken met de ombouw.......De oude gasleidingen die nog onder de auto zitten moeten weg, en de vulaansluiting achter het nummerbord ook. Hij zei: je zal niet de eerste zijn die de auto uit leent en dat die persoon de kofferbak vol gooit met gas. Tja, wat moet ik daar mee. Tevens willen ze een verklaring van de gene waar ik het blok van gekocht heb. Nu had ik al zoiets geregeld, maar het kenteken van de gesloopte auto stond er niet bij :swear

Ongelofelijk, de gehele auto is omgebouwd, en dan vallen ze over zoiets. :fy1

Dat bedoel ik dus!!!!!!

Zij beoordelen de auto op de technische staat en dit zijn idd punten waar ze dan over kunnen vallen. Toevallig tref jij er eentje die zijn werk goed doet. ;)

Overigens hoort dat bij een APK keuring ook naar voren te komen... Vuldop van de lpg installatie moet afgekit zijn bv. als de installatie verder er niet meer in zit.

Dat ze een verklaring willen is vaak bij auto's/blokken die relatief veel gestolen worden, als je net als mij Alfa's gaat omkeuren heb je daar geen last van. :hmmz

:hmmz snap er helemaal niets meer van bij die gasten ik heb ze gebeld en gevraagd wat ze doen zeggen ze dat ze alleen de ombouw nakijken of het netjes zit en dan de papieren en veder niets dit is gewoon een komplete apk die je krijgt [als je er een dop in lijmt is het al goed voor de apk hoeft niet verwijderd te worden zolang je maar niet gas kan tanken] en het ene rdw is makkelijker dan de ander je hoort verschillende verhalen raar :fy1 .

heeft er nog iemand een vrijwaarding of vernietegings verklaring van een astra of kadett 16v moet er ook nog een regelen voor de keuring :(

De oude gasleidingen (die overigens niet eens meer in de auto zaten) mogen alleen op de vlakke stukken van de bodem blijven zitten. En de gasaansluiting mocht inderdaad ook onklaar worden gemaakt, maar ik heb hem verwijderd.

En inderdaad, er zit verschil in de diverse rdw stations, das wel zeker. Een collega van me heeft 2 weken terug een motorswap gedaan, en daar moest wel een aankoopverklaring bij, maar niet een kenteken of vin nummer. En dat was ook in Amsterdam.

Maar goed, morgen weer een verse poging doen, komt wel goed, ben alleen 55 euro extra kwijt.

Und? Of ben je weer 55 euro extra kwijt :D

(Aansich valt 55 euro natuurlijk wel mee als je de prijzen van vroeger vergelijkt :P)

Hij is goedgekeurd! Natuurlijk ging het óók vandaag weer niet vanzelf, maar uiteindelijk toch de goedkeuring gekregen. 2e bezoek kostte overigens 26 euro :-)

Morgen apk, en dan lekker weer 2 jaar onbezorgt knallen!

top man ik ga binnen kort ook heb papieren binnen van de auto als bewijs zou nu moeten lukken hadden ze veder nog iets of moet ik nog ergens op letten ik ben zelf apk keurmeester dus gaat denk ik wel goed :thumb

Ze kijken zowat alleen naar de ombouw zelf. mptorsteunen, baksteun, etc. De rest van de auto doet er niet toe. Het BLOKNUMMER wel.

Als ik geen nummer gezeik had gehad dan was het zowat een formaliteit geweest. Ik heb wel alles erg netjes ingebouwd, dat wel.

@RISL wrote:Gefeliciteerd met de goedkeur :thumb

Dank je, nu de apk nog, ze hadden een paar kleine dingetjes gevonden, maar waar ik me wel zorgen over maak is de co, die is te hoog. Wel een foutcode gevonden viewtopic.php?f=18&t=166683

Kun je er dan niet tijdelijk een katalysator onder hangen?

Dan dring je de CO-uitstoot behoorlijk terug.

Nee, ten eerste heb ik geen ruimte, ten 2e moet de kadett aan de regels voldoen van 1977, en dat moet makkelijk kunnen zonder kat. Het is niet alleen het co probleem, heb er ook een foutcode van en het rijd vervelend.

Okay, ja, ik ben niet zo bekend met de c20xe (of heb je er carburateurs op gebouwd?). Want anders zou ik niet weten hoe je het CO omlaag zou kunnen krijgen. Misschien een keer wat injectiereiniger aan de benzine toevoegen?

Ik heb zelf jaren aan Kevertjes gesleuteld, en speciaal voor de APK stelden we die ff anders af met de stroboscoop tot het CO daalde (we hadden toen een eigen CO-meter). En vaak wisselden we ook ff de carburateur (enkelvoudig ipv tweevoudig, tweetraps of zelfs viervoudige carb).

@louwe 16 klepper wrote:heb t met een c20xe ook gehad dat t co wat hoog was

ik trok dan de stekker van de luchtweger er af

liep die wel wat raar onregelmatig

maar co was goed

m,n keurmeester vond dat best genoeg

wel stekker nog net ff op de luchtweger laten hangen

enkel ff losklikken

jaaren zo goedgekeurd ;)

zelfs n x met steekproef ;)

En als je je luchtweger nu wat omlaag zou drukken?

Want dan gaat de motor armer lopen toch? Dus minder CO?

Of is dat wat te kort door de bocht?

Terug
Naar boven