Weinig te melden, natuurlijk wel weer aardig wat geëmmer, (storing in alarm, richtingaanwijzers die dienst weigerden, olielekkage, etc....)
Maar wel een splinternieuwe rvs groep A uitlaat gemonteerd:
Tevens wat stukken pijp gehaald om het stuk tussen tussendemper en spruitstuk te vernieuwen.
Zo zat de oude uitlaat. Maar de versnellingsbaksteun was een obstakel waar de pijp eigenlijk nauwelijks langs kon, dit was ook het laagste punt van de uitlaat.
De nieuwe uitlaat anders gedaan: Ik heb een andere versnellingsbaksteun gemaakt zodat de tussen pijp een stuk hoger kan. Hierna de uitlaat geplaatst en vervolgens het tussenstuk tussen tussendemper en spruitstuk weer opnieuw gemaakt.
De steun ben ik nog niet helemaal uit, ondanks dat ie niet al te veel draagt ben ik er niet van overtuigd dat het sterk genoeg is, van de week even brainstromen.
Ik heb er zowiezo nog aardig wat werk aan: er staat net wat te veel spanning op de uitlaat, hierdoor schuift hij (bijna) uit het rubber van de einddemper, en het spruitstuk lekt (weer :swear ). Dit betekent dat de c20xe er bijna helemaal uit moet om het spruitstuk te kunnen verwijderen. Baal als een stekker, maar het is niet anders. Kan ik gelijk de hap die ik erin gemaakt heb voor het stuurhuis iets verplaatsen zodat het niet meer rammelt.
Misschien ook nog even kijken voor een oplossing voor de herrie. De oude rvs pijp maakte erg veel herrie en ik hoopte dat een nieuwe dit minder had....nee dus, klinkt wel een stuk mooier, maar maakt nog steeds een pleuris herrie. Reed van de week door de velsertunnel met ramen open en aardig wat gas: dit resulteerde in piepende oren :shock:
Btw nog één vraag: ik heb een andere (complete) kabelboom er in gebouwd en zou nu een interval moeten hebben. Nu heb ik de interval aan de praat gehad (geen idee meer hoe) maar toen had ik geen ruitenwisser pomp meer. Dit zou tegelijk moeten kunnen, iemand enig idee? Het zou een extra doorverbinding binnen deze stekkers moeten zijn :hmmz