• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

probleem 1400 8V slecht stationair koud

corsa14slow

Post vaak
Hallo allemaal,

~deleted~

maar nu het probleem:

De motor heeft Stationair problemen bij koude motor. s'ochtends na een lange nacht starten geen probleem, maar naar +/-1km

bij een stoplicht begint me motor in te kakken en valt regelmatig stil/uit...

ook na bijv. 2uur stil staan en weer willen weg rijden direct stationair problemen (uitvallen) en

blijf het gas vaak hangen bij schakelen of bij meteen weg rijden teveel gas, kan zelfs regelmatig zonder gas te geven 30km "rollen"

- het is een C14NZ motor

al gedaan:

- Stappenmotor

- ECU

- Temp sensor motormanagement

- div. keren uitgelezen en telkens foutcode 35 (vervang Ecu), storingslampje brand NIET.

- inlaat spruitstuk met remcleaner getest

- vacuüm slangen gecheckt.

- ontsteking gecheckt

Wat ik nog ga doen:

- ECU torderen tijdensbedrijf (schijnd te werken)

- ECU spanning en massa controleren

- nog een keer uitlezen

- Distr. riem vervangen

wie-o-wie weet de oplossing? wordt er nu wel een beetje gek van...

P.S: nog even een totale andere vraag: kan je op een swing/joy zonder problemen er GSI Vering onder plaatsen? (ivm: aanlopende wielen, etc)

MVG,

aii, de injector... die vond ik ook al verdacht. nu nog hopen dat een sloop deze heeft liggen (in apeldoorn niet)

ik zal binnenkort ff kijken wanneer ik dit doe, moet nu eerst de distributie met koelvl, pomp en thermostaat. (beetje over de tijd heen)

Ik zal binnen kort wel ff laten weten of het gelukt is...

nu nog even de vraag over de GSI vering: past dit zonder problemen? (aanlopende wielen met 5 personen in de auto?)

MVG,

aii, de injector... die vond ik ook al verdacht. nu nog hopen dat een sloop deze heeft liggen (in apeldoorn niet)

ik zal binnenkort ff kijken wanneer ik dit doe, moet nu eerst de distributie met koelvl, pomp en thermostaat. (beetje over de tijd heen)

Ik zal binnen kort wel ff laten weten of het gelukt is...

nu nog even de vraag over de GSI vering: past dit zonder problemen? (aanlopende wielen met 5 personen in de auto?)

MVG,

Injector, die heeft IEDERE sloop.

Hoeft niet per see uit een 1.4 motor te komen.

je kan m pakken uit alle Singlepoint motoren van 1.2 t/m 1.8, zijn allen gelijk. van Corsa tot Vectra

Willem

Injector, die heeft IEDERE sloop.

Hoeft niet per see uit een 1.4 motor te komen.

je kan m pakken uit alle Singlepoint motoren van 1.2 t/m 1.8, zijn allen gelijk. van Corsa tot Vectra

Willem

oke, dat wist ik nog niet, had ik toch maar een maand geleden die 1.2 kaal geplukt :swear

dan ga ik mooi morgen weer bij de sloop langs ;)

Thanks willem :thumbup

oke, dat wist ik nog niet, had ik toch maar een maand geleden die 1.2 kaal geplukt :swear

dan ga ik mooi morgen weer bij de sloop langs ;)

Thanks willem :thumbup

huh? de ecu ook? ik dacht dat je bij de ecu's moet kijken naar de laatste 4cijfers... :shock:

ga eerst de injector vervangen en ff de kabelboom helemaal inspecteren, (zie dat er nogal veel isolatietape is gebruikt) en dan de ecu.

helaas zijn deze 2 componenten niet de goedkoopste op de sloop :(

huh? de ecu ook? ik dacht dat je bij de ecu's moet kijken naar de laatste 4cijfers... :shock:

ga eerst de injector vervangen en ff de kabelboom helemaal inspecteren, (zie dat er nogal veel isolatietape is gebruikt) en dan de ecu.

helaas zijn deze 2 componenten niet de goedkoopste op de sloop :(

als ie maar van een C12NZ of C14NZ pakt.

Systeem is hetzelfde. let wel even op de ontsteking, die moet van een gelijk type zijn.

ik heb ooit aan iemand met een C14NZ een computer verkocht van een C12NZ, en t apparaat rijdt nog steeds prima.

Willem

als ie maar van een C12NZ of C14NZ pakt.

Systeem is hetzelfde. let wel even op de ontsteking, die moet van een gelijk type zijn.

ik heb ooit aan iemand met een C14NZ een computer verkocht van een C12NZ, en t apparaat rijdt nog steeds prima.

Willem

nee niet de DIS, die is noot geleverd op de C##NZ motoren

ne er zijn 2 systemen geleverd, namelijk Delco/Delfi en bosch.

De Bruine verdeel kap is bosch, en de Zwarte is Delco/Delfi

Bosch:

TOERENTALgeverC14NZ.jpg

Delco Delfi:

C14NZDelcoontsteking.jpg

Willem

nee niet de DIS, die is noot geleverd op de C##NZ motoren

ne er zijn 2 systemen geleverd, namelijk Delco/Delfi en bosch.

De Bruine verdeel kap is bosch, en de Zwarte is Delco/Delfi

Bosch:

TOERENTALgeverC14NZ.jpg

Delco Delfi:

C14NZDelcoontsteking.jpg

Willem

Ik had bij mijn corsa swing ook als achter 2 pesonen zaten, en ik over een drempel of de stoep opreed de wielen in de kuip aankwamen.

Heb toen de schokdempers vernieuwd, en probleem was opgelost.

Waren allebei naar de knoppes.

Terug
Naar boven