• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problematiek bij de grandland wagens

fabricagefout die door opel garage foutief hersteld wordt en niet meer opgelost achteraf door die garage....

service, onkunde..... ???? Het zal uw wagen maar zijn.....

Ik blijf hier toch wel een beetje om lachen, al je energie die je in deze onzin stopt had je in de auto moeten stoppen.

Elk topic op je eigen problemen betrekken!

En natuurlijk komen er weer excuses en krijgt een ander de schuld.

Ik heb de Grandland (diesel) bijna 4 jaar gereden, waarom de diesel vraag je je af.

Nou ik doe meestal men huiswerk als ik een andere auto koop, en de driecilinder stond toen al niet bekend als heeeel betrouwbaar.

En helemaal niet als trekauto!

Maar goed, dus bijna 4 jaar gereden en NOOIT problemen gehad.

Altijd tevreden, nee natuurlijk niet. Ik ben ook van mening dat de kwaliteit geen Opel meer is.

Maar om nou continue een Forum daar mee lastig te vallen.

Succes, ik blijf wel meelezen natuurlijk.

Er zal zo wel een reactie komen en dan wordt ik ipv Schipper, Schiphol genoemd waarschijnlijk. (zo kinderachtig)

Ik ben hier al jaren lid maar kom helaas niet meer in men oude gegevens. (Ook niet via de Moderator)

:bye: :yes:

Leuk dat je kan lachen....

Blij dat je volgt

graag on topic blijven.... het gaat hier om problemen met de wagen

Maar, lees eens goed na. Ook diesels hebben electronica en dus ook problemen

grtn

@Schipper : ook ik rijd de 1.6 diesel, bouwjaar '17, nieuw gekocht en in 11-2017 geleverd gekregen.

Daar we zo nu en dan (1x in de 4 a 5 jaar) toch weer aan een andere koets toe zijn, heb ik mijn Grandland X maar eens ingeruild. Ik kreeg 10 dagen geleden bericht dat de opvolger 'geboren' is en bij de fabriek staat. Aflevering zal over een week of 4 gaan plaatsvinden al verwacht de dealer dat er wel een week of 2 bij kan komen omdat er tijdens de Coronaperikelen heel erg veel vrachtautochauffeurs zijn ontslagen, zodat het transport nu niet direct helemaal soepeltjes verloopt.

En ja, ik onderschrijf hetgeen jij constateert : ook ik heb, zoals vele andere duizenden bezitters, ruim 5,5 jaar met heel veel plezier in de 1.6 diesel rondgereden.

De grote grap is natuurlijk ook wel een beetje dat je op forums veelal de ontevredenen tegenkomt. Tevreden bezitters zullen maar zelden op forums uitgebreid gaan posten. Maar, da's oud nieuws, je komt het bij allerlei produkten tegen, niet alleen bij auto's. En idd. sommige mensen willen dan nog wel eens in de Calimero rol schieten.

weinig trotse bezitters over hier op dit forum blijkbaar..... velen trapten het moedeloos af door onopgeloste problemen.

Maar goed dat jullie tevreden zijn. Dat bewijst dat er toch enkele degelijk werkende rondrijden. Gelukkig horen jullie tot die krans.

Het moge jullie en jullie probleemloze wagen goed gaan.

Veel anderen klaarblijkelijk niet.

Maar enfin, terug on topic en naar de vele geregistreerde problemen door veel verschillende eigenaars dan maar ??

En die problemen gaan veel verder dan een lekke band............

Waar jij de "grap" ziet dat er veel ontevreden eigenaars zijn is me een raadsel.

citaat :

"Opel Grandland
In maart een Opel Grandland gekocht waarvan de bumper al na 1 week begon te bladeren. Na vijf maanden wachten en veel aandringen werd de bumper eindelijk vervangen.Na 3 maanden werd een ratelend geluid in de versnellingsbak waargenomen. Opel heeft de auto 2 weken ter reparatie ingenomen en gaf aan diverse onderdelen vervangen te hebben. Het probleem was echter niet verholpen, waarna Opel aangaf dat ermee geleefd moest worden omdat het geluid bij de Grandland hoort.
Inmiddels zijn er al 8 overige Grandland eigenaren die aangeven dat dit kul is, want zij herkennen het gebrek totaal niet. Verder hebben reeds 4 erkende bovag garages te kennen gegeven dat het defect in de versnellingsbak zit en zeker niet bij de auto kan horen.
Op basis daarvan is Opel in gebreke gesteld, maar hebben deze brief totaal genegeerd. Vier weken later is er nog steeds geen reactie.
De stappen om er een zaak via de rechter van te maken zijn daarom helaas in gang gezet.
Zeer slechte ervaring met Opel"

Datum van ervaring: 03 november 2020

wat een service............

https://nl-be.trustpilot.com/review/opel.nl (van service gesproken........)

Gisteren start mijn vrouw de wagen, na enkele seconden branden de lampjes van de airbag, gordelspanners en elektronische handrem. De ruitenwissers beginnen ook van zelf te werken (niet uit te zetten). Na enkele keren uit te zetten en terug in te schakelen is het probleem nog niet weg. Dan zo maar naar huis gereden en in de garage geparkeerd, uitgestapt en de wagen gesloten, de ruitenwissers bleven werken...
Uiteindelijk zijn ze vanzelf gestopt, wel niet in de normale positie. Toen ik terug kwam van het werk nog eens geprobeerd, alles terug normaal.
Overmorgen eens laten uitlezen in de garage... ben benieuwd! :negative:

Beste BaertenF

uitlezen zal weinig helpen vermoed ik. Niet alles (lees : weinig) kan door de dealer uitgelezen worden. Iets meer door OPEL Nederland en alles door de fabriek waar hij gemaakt werd. Dat werd mij toch zo uitgelegd.

Ik noteerde zelf zelfs bepaalde verschijnselen (onder andere zoals wat u beschrijft) met dag en uur en minuut.... bij het uitlezen werd nergens gewag van gemaakt ook al had men de tijdsgegevens van mij doorgekregen.

Maar dit maakt me wel blij dat eindelijk nog iemand deze bizarre verschijnselen wil en durft delen...... Uiteraard ben ik niet blij met dit fenomeen bij uw wagen... Hopelijk blijft het hier bij..

@JanDriebeen onze GLX is een innovation van het bouwjaar 2018

Zoals gepland vandaag naar de dealer geweest en idd zoals ik verwachtte hebben ze niets gevonden/kunnen loggen.
Wel stellen ze voor om de laatste nieuwe software in te laden, zoals ze zelf aanhalen zal deze geen verbetering zijn voor onze problemen, een pleister op de wonde dus "Als hij nog eens kuren heeft komt u maar terug naar de garage gaan, dan moeten we verder zoeken" :scratch:
Ga de update wel laten uitvoeren.

Eerder had ik hier al een post geplaatst ivm de krakende binnenbekleding en bestuurderszetel, toen opgelost, nu weer terug een probleem.

Jammer...

heeeel herkenbaar...........

"als ie nog eens kuren heeft komt u maar terug..........." opgelost dus :negative: Dat is de service waarvan reeds meerdere personen klaagden.

Ze zouden moeten zoeken tot ze het probleem vinden. Anders........terugnemen of ruil.

Ik vrees voor het verder verloop maar hoop voor u het beste

begint op SPAM te lijken, plopsa jopsa, je beseft je blijkbaar ondanks je tirades niet!!! dit dit forum geheel los staat van de fabrikant en een particulier zelfbetaald initatief is van en voor liefhebbers??

Al een donatie over gemaakt na zoveel berichten spam of ben je daar gewoon te gierig voor???

gewoon negeren dit topic dan toch.........

toch blij dat je meeleest over problemen met deze wagen en opel in het algemeen. Misschien steek je er iets van op.

Wil je aub uw eerste regel hierboven eens vertalen ?

@Corsaliefhebber : ik begrijp je volkomen en onderschrijf hetgeen je schrijft.
Het goede nieuws is wellicht dat Jopsa al een keer een formele forumwaarschuwing heeft gehad.
Een ban is dus mogelijk naderende.
Misschien is spam niet helemaal de juiste bewoording? Wellicht is trollen beter beschreven?

@Grandsteef : als iemand een slechte auto heeft dan is dat heel vervelend voor betrokkene. Maar, ieder produkt (televisies, strijkijzers, stofzuigers en ja, óók auto's) heeft in zijn range slechte exemplaren. Dit melden is oké en er op reageren als er een reactie komt is ook oké, maar steeds maar weer blijven zeuren, klagen, linkjes opzoeken van andere probleemhouders en ook niet misselijk, élk topic aanwenden / projecteren op de eigen auto-problemen is wat op het WWW simpelweg 'trollen' wordt genoemd.

Dat een moderator van een forum daar op enig moment wel zijn buik vol van heeft is dientengevolge héél begrijpelijk.

Ik zit niet echt te wachten op onzinberichten van een (niet nader te noemen) forumlid, dus ik houd het gekochte merk en type even voor mijzelf. Ik wil wel kwijt dat 'ie tot een andere klasse behoort (ik mag er 55K) voor neertellen.
Waarom geen GLX meer? Ik vind de looks van de nieuwe niet geweldig en daarnaast ben ik niet echt tevreden over de berichten die ik lees omtrent de range van de accu's. Ik wilde namelijk een PHEV en op dat punt zijn sommige andere auto's net even wat verder dan het PSA concern.

De gemiddelde Jap / Koreaan sprak mij qua buitenlijnen en binnenafwerking ook niet echt aan. Twee voorbeeldjes ? Ik ben gaan proefrijden in een Kia Sportage, maar de binnenkant van de door mij geambieerde uitvoering 'wemelt' van met zwarte pianolak afgewerkte onderdelen en da's niet mijn 'ding'.
Daarnaast waren de buitenspiegels niet inklapbaar tijdens het rijden en omdat mijn vrouw naar haar werk nogal eens op smalle weggetjes rijdt, is het voor ons van belang dat de buitenspiegels op elke snelheid rijdende elektrisch inklapbaar zijn en dat kon dus niet bij de Sportage.

Daarnaast heb ik eens kritisch gekeken naar bijv. de RAV4 PHEV, maar (en smaken verschillen, daar kunnen we imho niet over discussieren) hoe krijgt een ontwerper het voor elkaar een auto van dergelijke bijzondere / potsierlijke / bizarre en in mijn ogen gruwelijke lijnen te ontwerpen?

Idd. dat is een heel fraaie auto maar aangezien wij hier thuis helemaal verslingerd zijn geraakt en de wat hogere instap, is die Mercedes geen optie.

Daarnaast, als een hogere instap geen keiharde eis zou zijn voor ons, dan kan ik nog wel een stuk of 20 a 30 andere auto's bedenken die ik ook bijzonder fraai vind.

Terug
Naar boven