Dag vrienden
trollen, bannen ? Ik ben er nog...... Ik post hier een allegaartje van problemen met deze wagen......... Daar er enkele die-harders precies niks geloven van wat ik meld, dan maar deze bloemlezing van problemen.... Mocht je daarvoor gebannen worden dan zou dat eigenlijk wel even lachwekkend zijn als het ontkennen van mechanische en elektronische problemen bij een deel van deze wagens
Ik probeer deze die-harders te overtuigen van wat anderen meemaken (net zoals ikzelf)......... Misschien geloven ze het nu ondertussen wel. Blijkbaar is dat ook zo want ze lijken niet meer te ontkennen door deze opsomming van door anderen gemelde problemen.
Nu noemen ze me geen fantast of leugenaar meer maar een trol................ Vreemd.
Laat me toestaan om te melden dat ik niet gebannen werd. Ik kreeg een opmerkingetje, maar was niet alleen... Mag ik erop wijzen dat die andere persoon niet meer met zijn gegevens op dit forum kon en dan maar een ander account aanmaakte........
Als je met modder gooit mag je zeker af en toe wat modder terug verwachten, toch? Als het over meer dan 40000 euro gaat kan het frustrerend worden. Ik weet wel dat er (zoals hierboven te lezen) mensen zijn die het geld voor het oprapen hebben als ik de prijs van hun nieuwe wagen van een ander merk!!!! lees. Nu, bij mij groeit het geld niet op mijn rug anders zou ik heel de dag staan plukken en laten plukken... Ik hoop dat je dit begrijpt.
De vergelijking van deze wagen met strijkijzers en ander klein electro hierboven kan ik wel begrijpen. De wagen is, zoals uit uw vergelijk blijkt, blijkbaar veel minder waard dan je zou verwachten.
Laat me nu eens het nut van dit topic uitleggen. Als mensen deze wagen willen aanschaffen gaan ze hier een opsomming vinden van heel wat problemen gemeld door heel wat verschillende personen. Van garagehouders die zaken melden tot particulieren en onderzoekers en technisch geschoolde mensen. In 1 topic ziet men dus wat men KAN verwachten (niet wat men MOET) verwachten. Ga nu niet zeuren dat ik roep (deze hoofdletters geven in dit geval accentuering weer)
Wanneer potentiële kopers hier misschien toevallig terechtkomen gaan ze kennismaken met (veel) voorkomende problemen en mankementen, niet enkel met ophemelende gezangen van tevreden eigenaars. De mankementen (als ze voorkomen) zijn niet mals.
Ik bespaar die personen hier zoektijd (als is het maar enkele minuten want de problemen swingen de pan uit ).
En ja !!!!!! Voor de zoveelste keer : Ik weet dat er goede exemplaren zijn. Nogmaals, Is het veel gevraagd dat ik voor mijn geld er ook zo eentje wil net zoals enkele anderen hier ? Dat is normaal volgens mij.
Welke wagen u gaat rijden interesseert me geen zier. Het gaat hier over de Grandland X. Misschien naamsverandering naar "Grandland" om zijn negatieve imago toch iets te verdoezelen ? Pas op. Dat is geen statement. Ik hoor het jullie al denken....... Het is een vraagje, niet naar jullie toe, maar eentje die ik me stel. Kan verkeerd zijn hoor.
Kort dan nog : als ik jullie goed begrijp kunnen hier enkel maar ophemelende en leuke gezangen gemeld worden. Doe ik niet aan mee. Dat is niet fair en eerlijk tegenover potentiële kopers. Mocht ik tevreden zijn had ik dat gemeld. Net zoals ik deed over mijn motor op het bijhorende forum. Daar zijn heel wat meer personen actief dan hier. Daar worden problemen gedeeld en zoekt men oplossingen en worden eigenaars met problemen geholpen (zelfs daadwerkelijk geholpen) door andere eigenaars. Een super aangenaam Nederlands forum waar we met eigenaars al enkele keren in het verleden afspraken, een rit deden en gezellig tafelden. Ja hoor, gezellige Nederlanders en toffe Belgen, en omgekeerd.
Tenslotte heb ik wederom een "schrijnende anekdote" van de manier waarmee opel met hun klanten omgaat en tegelijk de gebrekkige dossierkennis en kennis van hun type wagens......... Buckle up, hier komt het...... (ongelooflijk maar waar dus he) :
Enkele weken terug reageerde Opel Belgium via hun advocaat dat "het onmogelijk is dat de wagen in stuurslot gaat na het stilvallen tijdens het rijden daar de contactsleutel in het stuurslot dat verhindert............zolang de contactsleutel in het slot zit kan de wagen niet in stuurslot gaan meldden ze. Ze hebben 100% gelijk !!!! Laat nu wel wezen dat deze wagen een start-stopfunctie heeft, dus een start-stopknop en geen sleutelgaatje aan het stuur" Het volgende wat ze opmerkten was dat deze wagen geen automaat is en het dus een schakelfout kan zijn van de bestuurder... :wacko: Van paling-gehalte gesproken... Zo glad als een paling zijn ze daar. Problemen projecteren naar anderen...
Dus Grandsteef.... het ligt volgens opel niet aan uw wagen dat deze aan 100 per uur stilvalt, maar wel aan u (tenzij je automaat rijdt......)
Waar zijn ze bij opel nu eigenlijk mee bezig ! Is dat niet lachwekkend maar tegelijk zorgelijk, triest en bedroevend ? Wat is jullie opinie hierover ?
Mag ik nu vragen om dit probleem-gerelateerde topic niet te vervuilen ????
Er is hier geen nood om over andere wagenmerken te gaan opscheppen want straks verkoopt Opel helemaal niks meer door jullie reclame.
Kan de moderator hier iets aan doen ? Je kan bovenaan een nieuw onderwerp starten heren. Hier gaat het over effectieve problemen met de GRANDLAND X waar opel weinig aan verhelpt.
Dank je wel Opel voor het niet herstellen van de wagen. Dank je wel Opel voor het negeren van talloze video's en andere getuigenissen. Dank je wel Opel om gezinnen met uiterst gevaarlijke en onveilige wagens de baan op te laten gaan. (julliee weten dat ze kunnen stilvallen tijdens het rijden)
Als laatste een citaat van een geacht forumlid hierboven :
"De gemiddelde Jap / Koreaan sprak mij qua buitenlijnen en binnenafwerking ook niet echt aan. Twee voorbeeldjes ? Ik ben gaan proefrijden in een Kia Sportage, maar de binnenkant van de door mij geambieerde uitvoering ‘wemelt’ van met zwarte pianolak afgewerkte onderdelen en da’s niet mijn ‘ding’."
Wel,daar kan ik niet van meespreken maar waarschijnlijk kraken de deuren van deze wagens niet als de beesten en raken voor en achterdeur elkaar ook niet tijdens het gelijktijdig sluiten waardoor er lak van de deuren kan springen. Waarschijnlijk hangt de kofferklep bij deze wagens wel recht ?? enz... Dat is een feit, toch ?
Pianolak heeft niks te maken met mechanische of elektronische werking van een wagen. Pianolak bepaalt niet of een wagen veilig de baan op kan of niet. Gewoon een mening hoor. Kan verkeerd zijn natuurlijk (volgens jullie) Pianolak gaat om smaak, niet over techniek.
Allerlaatst wil ik nog eens verwijzen naar een eerder forumlid die hier de keet al geruime tijd verliet. Hij had een correct werkende GLX. Hij had wat commentaar.... Hij werd voor alles en nog wat verweten... Waarom ???? Zeg nu niet dat ik het forum moet nalezen want ik volg al heel lang. Wie tegengas geeft is hier trol, fantast, spammer en noem maar op. Laat dat nu toch wel vreemd zijn.
PS
rechtszaak uitgesteld tot 6 juni 2023 En dat vind ik nu echt ook weer ongelooflijk..... Maar het is nu zo... Ben ik het beu ? Ja ! Kan ik er iets aan doen ? Nee ! Is het belachelijk geworden ? Ja ! Kan ik er iets aan verhelpen ? Nee ! Wacht ik af ? Ja! Hoop ik op een oplossing ? Ja! Mogen ze de wagen in orde brengen zodat ik er mee verder kan ? Ja ! Willen ze dat ? Geprobeerd ! Kunnen ze dat? Nee ! Vind ik dat jammer ? Ja! Ondertussen enkele keren uit nieuwsgierigheid contact gehad met "wij kopen auto's". 2 dagen later een mail dat ze de wagen toch niet hoeven omdat er geen vraag meer is naar de Grandland. Vreemd toch voor zo een goeie wagen ?