• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

problemen opel vectra B 1996

ik heb nog klein vraagje, ik heb in 1 koplamp een barst zitten en me knipperlicht is de schroefgat afgebroken ik heb zeg maar 2 losse lampen.

nou ben ik op de site van sloperij kijken en zie ik een koplamp en knipperlicht in 1 geheel maar ik zie dat die van bouwjaar 99 is en ik heb 96,

passen die gewoon erop of ben ik verplicht om weer 2 losse te nemen

Ik rijdt naar volle tevredenheid met Bosch schijven met TRW remblokken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

weet iemand of die lampen echt xenon lampen zijn of de xenon H7 lampen ik zie namelijk nu dat dat ook mogelijk is

het betrefd om deze achterkant

nog ff vraagje ik ben aan het kijken voor nieuwe remmen rondom. Nu loop ik vast op voorremmen(schijf+blokken),

allerlei merken en soorten

welke merken raden jullie aan ik heb keuze op deze site voor:

-Zimmerman

-Bosch

-TRW

-Metzger

-Brembo

-Delphi

-Febi Bilstein

-Vaico

-ATE

-ABE

-Barum

-LPR

etc etc. nog veel meer.

maar ik zie remblokken met anti kreukplaat en zonder anti kreukplaat en ook over met of zonder slijtage waarschuwingscontact.

nou lijkt het mij sterk dat ik slijtage waarschuwingscontact in me 1,6 uit 96 heb maar kan ik deze blokken gewoon nemen of

moet ik echt specifiek die zonder nemen ik ben op dit forum al wezen snuffelen ook via zoekfunctie maar niet het gewenste antwoord

gekregen

wie kan mij uit deze remmenhel helpen

Antie kreuk zal een antie piep plaatje zijn., of zo'n slijtage plaatje dat gaat piepen wanneer de blokken op zijn.

Slijtage sensor is voor modellen met uitgebreide verbruikscomputer met check computer

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

maar kan ik dan gewoon kiezen voor die anti kreukplaat of moet speciaal zonder zijn want ik ben best kieskeurig qua merken die ik wil en dan zit ik vast op die slijtage ding of die kreukplaat

ff update tot nu toe.

Gisteravond toen ik thuiskwam viel me op dat toen ik de auto van slot haalde dat de pennen in de deuren een millimeter omhoog kwamen, nou lijkt het mij dat de motortjes niet stuk zijn maar waarschijnlijk vol en verstopt zitten met vuiligheid.

dus vanmiddag ff een multimeter gekocht(nadat de oude gesloopt te hebben) , contactspray, schuurpapier en staalborstel( messing versie), nou was de bedoeling vanavond even de deurpaneel te demonteren achter en de motortje vol te storten met wd40 en de stekkertjes een contactspray beurt te geven en eventueel ff borsteltje erlangs te halen maar helaas heb ik 45 minuten lopen kl*te om de borgclip van de raamslinger te verwijderen na een tijdje klote en met behulp van een kromme punttang is het eindelijk gelukt.

Helaas werd het te donker om verder te gaan aangezien ik geen lamp had die ik tijdelijk kon plaatsen om verder te gaan in het donker..

nou gaan we morgen weer een poging wagen om het motortje vol te spuiten en hopen op resultaat.

maar nu rest mij nog een vraagje het deurpaneel hoort normaal(wat ik las) simpel los te komen, ik moest met aardig wat kracht losrukken(zonder de bevestigingsclippen te slopen) is dit normaal of is het verstandig dat ook ff een wd40 beurtje te geven??

Clipje van de ruitenzwengel los en dan moet je het paneel omhoog duwen.. Dat zou makkelijk moeten gaan overigens.. Ik weet niet hoe je bezig geweest bent...

Terug
Naar boven