• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder

@GOGOGO_1555 wrote:@ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT

Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker - heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wub

erg leuk speelgoed! king:

ben er ook bekend mee :D

ik heb nog een setje irhmscher 5 deurs sideskirts met deurplaten liggen dat zal ook mooi op mijn f staan kijkend naar de gsi je ziet ze ook nooit :thumb :D

ik heb 5 x c20xe staan en toch vind ik het leuk om mijn isuzu te boosten gewoon omdat het wat anders is als weer een let blok er is niets mis mee maar een auto tunen op de basis waar hij mee geboren is is ook grappig ik droom over de tijd dat mijn dieseltje 140 pk ophoest :thumb king:

Nou ben vdg weer een stap verder

heb de kleppen deels ontdaan van de Koolafzetting

bezig geweest met de tol Scotch-Brite en wd40

moet t nog wel een keer over doen heb er niet alles af :???:

en die spikkels ok de klepzitting ?? krijg ik die eruit als ik m in gaat slijpen of worden dat nieuwe ??

maar heb wel alvast een setje besteld om die kleppen in te slijpen

of weet iemand nog een aggresief spulletje voor die koolstof???

Gaat met slijpen er af :thumb

ik had een staalborstel om mn bankslijper en daarmee zeer goed resultaat geboekt.

ik zet de kleppen altijd in de boormachine

stukje waterproof schuurpapier tussen de vingers

als het heet wordt weet je dat je goed bezig bent :jerry

Wel effe goed de klepsteel intapen trashmetal :D Dat niet vergeten te zeggen ;)

Scotchbrite werkt ook goed ipv schuurpapier, word minder warm :P

Als je toch uit bent naar vermogen zou ik de grootst mogelijke kleppen pakken kosten rond 30€ per stuk schat ik 8x30=240 en dan nog nieuwe geharde zittingen laten maken en derin zetten.

Scheelt weer een paar pk,misschien is je klepsteel van deze kleppen teveel gesleten en zijn ze niet meer bruikbaar zou der een revisie bedrijf zich over laten buigen...

En die koolstof aanslag gebruik je een staalborstel voor en wat je niet deraf krijgt maakt niks uit dit is zo minimaal,je het nl niet en het lever geen vermogen op.

Heb zelf ooit 2 dagen in de week een half jaar lang stage gelopen tijdens mijn monteurs opleiding bij het motor revisie bedrijf in Venlo en ik raad je aan om zo,m spul als kleppen koppen enz weg te brengen,voor die paar centen waar een revisie bedrijf je kop op orde maakt:

kleppen nakijken-geleiders nakijken-kleppen slijpen-zittingen nakijken-kop vlakken-afpersen enz kun je zelf niet liggen te klooien.

Bij een 16v geef ik je helemaal gelijk

maar een 8v kun je makkelijk zelf

heb er inmiddels een handjevol gedaan de afgelopen 10 jaar

en lopen naar mijn weten allemaal nog als een speer

een aantal zelfs niet laten vlakken c14nz en x16sz

dat zou ik in dit geval wel doen

Zelf kun je niks aan zo,n koppen 2 3 4 5 kleppen egaal hoeveel..

Je kunt thuis geen geleiders maken en derin persen,kleppen slijpen en zittingen op maat draaien..

Maargoed,iedereen zijn keus,als ik een kop los trek breng ik um altijd weg,en klepsteel rubbers worden altijd vervangen en altijd gevlakt,of de kleppen gammel zijn in de geleider merk je zelf wel,maar verder kun je 0.0 niks als los halen en opbouwen maar kwa revisie kun je niks.

Maar nogmaals...Als de knommel los is duw der de grootst mogelijke kleppen in met een 3 vlaks klep,nu het toch los is kun je dit net zogoed doen zo pak je weer wat meer vemogen.

Knap dat je vanaf je stoel kunt bepalen wat ik wel of niet kan

en weet wat er in mijn en mn sleutelmaat onze schuren aan materiaal gereedschap en machines staat

om dit mogelijk te maken :D

geleiders zijn kant en klaar te koop en we hebben een 10 tons pers met diverse plunjers

kleppen slijpen kun je makkelijk zelf, zoals al omschreven

kleppen inslijpen is ook een leuk werkje

kop op schoot voor de tv potje slijppasta zuignappie aan een stokkie

beetje pasta op de klepzitting, klep er in en draaien maar

klepsteelrubbers :hmmz dat is het makkelijkste van allemaal

beste GSE, ik sleutel al bijna 20 jaar aan opel ohc blokken

en weet echt wel waar ik het over heb ;)

ik denk dat jou ervaring meer bij de cih's ligt

daar weet ik dan weer weinig van

Wat ik bedoel is als je praat van motor tunen 140pk uit een 1,6 halen N/A of een turbo plaatsen dat je de zaken goed op orde moet hebben en misschien kun je een paar dingen maar dingen als:

Kop vlakken klep/zittingen draaien/zittingen plaatsen dmv vloeibaar stikstof/kleppen slijpen (en niet met die pasta meer echt afdraaien en bv een 3 zit behandeling geven) enz enz enz kunnen de meeste niet.

En als je het echt goed wilt doen pak je alles fatsoenlijk aan en maak je alles goed op orde...

Ik zou als je toch voor een motor kiest die zwaar belast gaat worden geen cent sparen op de houdbaarheid...

als je 180 pk of hoger wilt bereiken heb je helemaal gelijk

maar 140 a 150 pk kunnen de 1.6jes goed hebben

zonder er financieel op leeg te lopen

Uit een stock motor kun je om en nabij de 200 pk halen als je er een geblazen motor van maak. Met orignele koppakking enz.

Is eigen ervaring, en die decompressie platen en dikker koppakkingen werken juist allemaal nadelig! Zeker omdat je niet meer fatsoenlijk de aanhaalmomenten kunt handteren zoals ze zouden moeten zijn.

Nou t is ff stil geweest,

heb er even niet veel tijd aan kunnen besteden.

heb gewacht op wat onderdelen en gereedschap,

Zuigerveren compressie klem

zuigerveren tang

ander nokkenas huis

spul om de kleppen in te slijpen

heb afgelopen vrijdag maar de cilinderkop en nokkenhuis even weggebracht om te spoelen

heb met de Dremel nog wat restanten weggehaald (alles onder uiteraard).

heb de motorcode gevonden op de Cilinderkop :thumb verder ben ik m nog nergens tegengekomen

binnenkort maar lager schalen bestellen.

maar ... ik was op Autodata aan t kijken voor aanhaalmomenten

en daar staan voor de hoofd lagers nieuwe bouten aangegeven - klopt dat??? (volgens mij zijn t namelijk geen rekbouten en dat dacht die magazijn medewerker namelijk ook) kosten bij de dealer €2,80 pr/stk heb er al even na vraag naar gedaan.

en wat voor pakking moet er eigenlijk tussen t nokkenhuis en cilinderkop ??

Terug
Naar boven