CommoCruiser
Post vaak
Een paar weken terug heb ik van een forumlid een D-Kadett 16V (C20XE) uit 1985 gekocht.
De auto liep heel slecht, en hij deed 'm weg omdat hij wat anders wil.
Vorig weekend ben ik al flink met de auto bezig geweest.
De kabelboom wat netter aangesloten en de wielen van m'n oude D erop gezet, zodat er weer wat profiel op de banden zit.
Afgelopen week de brief van de belastingdienst gekregen dat ik vanaf 20-3-2010 geen wegenbelasting meer hoef te betalen voor deze auto.
Eerst even wat foto's:

Gisteren en vandaag weer met de auto bezig geweest.
Uitlaatrubber gemonteerd, zodat de einddemper weer vast zit.
Verder weer met de motor bezig.
Hij loopt nu wel redelijk, alleen het stationair schommelt nog als een gek.
Ik heb nog een 20XE staan, waar ik onderdelen vanaf kan halen om uit te wisselen.
Ik heb het volgende al vervangen :
Omloopluchtklep (schoongemaakt en ook nog een andere gemonteerd), geen verbepaasei.
Luchtmeter gewisseld, geen verbepaasei.
Gasklepschakelaar doorgemeten, is in orde.
Bobine gewisseld, geen verbepaasei.
Bougieskabels, verdelerkap en rotor uitgewisseld, geen verbepaasei.
Injectoren gewisseld, loopt iets beter (denk dat de oude lekken) Stationair nog steeds niet goed.
Naast dat de motor onrustig stationair loopt, liep hij ook veel te rijk. De bougies waren pikzwart.
Daarom:
Lambdasonde gewisseld, geen verbepaasei
Brandstofleidingen van injectorengalerij op losse brandstofpomp en jerrycan aangesloten.
Stationair nog steeds slecht, maar de motor loopt niet nu te rijk meer. Bougies blijven nu mooi schoon, eerder waren ze na 10 minuten lopen weer pikzwart.
Ik heb het vermoeden dat de retourleiding verstopt zit (niet goed doorstroomt, bedoel ik dan, ik weet dat hij onder de auto zit !
), waardoor de brandstofdruk te hoog oploopt.
Daarom ben ik op zoek naar een paar stalen brandstofleidingen van een D GTE of E GSi, zodat ik dat ook maar meteen netjes voor elkaar heb.
Als ik er weer mee bezig ga, ga ik de kabelboom maar uitwisselen, misschien dat daar toch nog draadbreuken in zitten.
Verder ben ik dit nog van plan :
- APK erop
- digitaal dashboard verder aansluiten. Nu werken alleen km-teller, motortemperatuur en oliedruklampje. Ik wil proberen alles van het dashboard en de check control te laten werken.
- CV goed aansluiten en netjes wegwerken.
- optisch opknappen (voorspoiler en kleine lakschades bijwerken)
- A-Corsa spiegels in kleur spuiten en erop zetten.
- motor en kleur op kenteken laten zetten bij de RDW.
- Bekleding van de achterbank proberen over te zetten.
De auto liep heel slecht, en hij deed 'm weg omdat hij wat anders wil.
Vorig weekend ben ik al flink met de auto bezig geweest.
De kabelboom wat netter aangesloten en de wielen van m'n oude D erop gezet, zodat er weer wat profiel op de banden zit.
Afgelopen week de brief van de belastingdienst gekregen dat ik vanaf 20-3-2010 geen wegenbelasting meer hoef te betalen voor deze auto.
Eerst even wat foto's:

Gisteren en vandaag weer met de auto bezig geweest.
Uitlaatrubber gemonteerd, zodat de einddemper weer vast zit.
Verder weer met de motor bezig.
Hij loopt nu wel redelijk, alleen het stationair schommelt nog als een gek.
Ik heb nog een 20XE staan, waar ik onderdelen vanaf kan halen om uit te wisselen.
Ik heb het volgende al vervangen :
Omloopluchtklep (schoongemaakt en ook nog een andere gemonteerd), geen verbepaasei.
Luchtmeter gewisseld, geen verbepaasei.
Gasklepschakelaar doorgemeten, is in orde.
Bobine gewisseld, geen verbepaasei.
Bougieskabels, verdelerkap en rotor uitgewisseld, geen verbepaasei.
Injectoren gewisseld, loopt iets beter (denk dat de oude lekken) Stationair nog steeds niet goed.
Naast dat de motor onrustig stationair loopt, liep hij ook veel te rijk. De bougies waren pikzwart.
Daarom:
Lambdasonde gewisseld, geen verbepaasei
Brandstofleidingen van injectorengalerij op losse brandstofpomp en jerrycan aangesloten.
Stationair nog steeds slecht, maar de motor loopt niet nu te rijk meer. Bougies blijven nu mooi schoon, eerder waren ze na 10 minuten lopen weer pikzwart.
Ik heb het vermoeden dat de retourleiding verstopt zit (niet goed doorstroomt, bedoel ik dan, ik weet dat hij onder de auto zit !
Daarom ben ik op zoek naar een paar stalen brandstofleidingen van een D GTE of E GSi, zodat ik dat ook maar meteen netjes voor elkaar heb.
Als ik er weer mee bezig ga, ga ik de kabelboom maar uitwisselen, misschien dat daar toch nog draadbreuken in zitten.
Verder ben ik dit nog van plan :
- APK erop
- digitaal dashboard verder aansluiten. Nu werken alleen km-teller, motortemperatuur en oliedruklampje. Ik wil proberen alles van het dashboard en de check control te laten werken.
- CV goed aansluiten en netjes wegwerken.
- optisch opknappen (voorspoiler en kleine lakschades bijwerken)
- A-Corsa spiegels in kleur spuiten en erop zetten.
- motor en kleur op kenteken laten zetten bij de RDW.
- Bekleding van de achterbank proberen over te zetten.