• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

protest aktie tegen regeerakkoord ivm oldtimer regeling.?

of langzaam aan aktie op verschillende plekken in het land.

lekker met z'n allen cruisen richting den haag met 60 per uur

heb zelf ook nog een paar motorfietsen a 100 per jaar.

sommigen rijden niet eens in een jaar

john

@opelforever wrote:en dan zien ze al die mooie oldtimers in groote getale op het binnenhof staan [zoveel dat het zelfs niet past]

en dan kijken de haagse graaiers elkaar aan en denken , dus dit lopen we allemaal mis aan wegenbelasting :hmmz :hmmz :hmmz als we ervan afzien om weer belasting te heffen

ik weet het antwoord al denk ik :puke

ja, dat zij dan het antwoord wel weten, wat te doen. lijkt mij ook wel duidelijk.

quote="soepkiepe"]zo hey, wat dwaalt dit topic af zeg, begint al heel erg op het topic te lijken waar in staat dat het belastingvrije er af gaat.

heb ik zeker verkeerd gelezen dat ganz in de begin post zegt dat we de discussie maar in dat topic moeten verder gaan, en hier over het onderwerp van het topic zelf gaan hebben :hmmz :hmmz[/quote]

@trashmetal wrote:en hij vroeg of we met een opel naar den haag willen komen die flink olie verstookt, dus... :jerry

gezien de reactie van opel4ever.. zo zag ik het eingelijk zelf ook.

het maakt niet uit.. met een aantal pracht exemplaren is de gedachtengang..

" als ze het geld hebben om een oude wagen zo op te knappen, kunnen ze de wegenbelasting ook wel betalen."

en met een olie verstokend hok is de gedachtengang:

" kijk, dat is nu slecht voor het milieu, laat ze er maar voor boeten, en gewoon betalen"

hoe je het went of keert... je trekt toch aan het korste eind.

als je het mij vraagt zijn het gewoon geld wolven, en is er domweg niks aan te doen.

of... volkert van de G moet nog wat tijd hebben ;)

inderdaad, soepkiepe.. een discussie wat hier niet mijn idee.. gaan we zo door..

tja dan zal een slotje wel volgen.

jammer :agent

het zou wel is leuk zijn als we is met een meerendeel van de nederlanders in actie komen.

dat we het er niet mee eens zijn wat ze aan het doen zijn in den haag.

ik zeg laten we met zijn allen een voorbeeld nemen aan de franse als ze het ergens niet mee eens zijn.

en niet alleen maar praatje maar daden!

en dan komt mevrouw beatrix ff kijken....

24760244985209171943817.jpg

@Kano wrote:@trashmetal wrote:@Kano wrote:Wat mij betreft mogen oldtimers gewoon meebetalen.

Dat ze weinig gebruikt worden is toch geen argument? Voor een moderne auto (cabriotje) die maar een paar kilometers per jaar maakt moet je ook gewoon betalen.

:jerry

dat er al minimaal 25 jaar belasting voor is betaald wel

en dat het onderhoud nu eenmaal duurder is ook

wat dus btw opbrengsten betekend

mogen we dan aub belastingvoordeel om het betaalbaar te houden

anders is een oldtimertje wel een stukje duurder rijden als dat cabriootje wat weinig km's maakt

Er is inderdaad 25 jaar betaald. Dus? Het onderhoud en herstel van wegen staat ook niet stil na 25 jaar.

Dat het onderhoud duurder is. Dus? Daar heeft de rest van Nederland toch geen boodschap aan?

De extra BTW is verwaarloosbaar, mede omdat de meeste oldtimers worden onderhouden door de eigenaar ipv garage.

Het kostenargument blijf ik onzin vinden. Tenslotte rijdt een Ferrari ook duurder dan een Alto. Moeten we de Ferrari-eigenaar ook maar een voordeeltje gunnen? Die betaald ook al extra BTW enzo... (dure onderdelen, banden etc).

Ik snap best dat het erg sneu is voor mensen met een leuke klassieker. Maar niet iedere belastingvrije auto is een klassieker! Het meerendeel van '70'ers en '80'ers is niks bijzonders aan.

En ik vind die nieuwe hokken niks aan zoals de jouwe :D

En mijn jaren 80 kadett vind ik wel mooi.

Wat ik bedoel is smaken verschillen ;)

ik heb zelf een mercedes oldtimer. ik zie veel forums die actie willen laten wij dit doen in samenwerking. Ik zal er zijn met mijn oldtimer als een datum bekend is!

heb die laatste ook ff gedaan, die andere kon ik niet doen, die laad niet echt.

wel een beetje raar dat formulier, hebben ze niet heel diep bij nagedacht :P

hoeveel oldtimers heeft u.

0

U gebruikt uw oldtimer(s) *

Als dagelijkse auto

als Hobby auto

Als de afschaffing doorgaat zou u dan uw oldtimer(s) verkopen? *

Ja

Nee

Weet ik nog niet

*Vereist

als ik 0 oldtimers in vul, dan kan ik die andere 2 toch niet invullen? :jerry :jerry

heb maar gezegd dat ik hem voor de hobby heb en dat ik nog niet weet als hij weg gaat..

Ja, vreemd dat je alleen voor 0 of 2 oldtimers kan kiezen. Toch maar getekend en voor 2 oldtimers gekozen. Ik tel die ene Kadett in mijn vitrinekast ook mee. :jerry

Larry83: Ik hoop dan dat je een liefhebber bent en geen "goedkope" belastingvrije diesel van 1985 rijdt. Als al dat "moderne" spul in den Haag verschijnt zou dat wel eens averechts kunnen werken.

Ontopic, het is al eerder gezegd, hier in Nederland wordt wel geklaagt, maar alles wordt gewoon geslikt. Niemand is meer bereid om zijn stem echt te laten klinken. Ik kan me nog goed de massale protest acties van eind jaren 70 en begin jaren 80 herinneren waar duizenden mensen actie voerden op een serieuze manier, dus geen relschoppers e.d. Stemmen tijdens de verkiezingen is niet je stem laten horen, het is eigenlijk meer een blinde gok doen. Met zijn allen de straat op om rutje en samsonnetje te laten weten wat wij van ze denken is wel je stem laten horen.

Het is jammer dat onze maatschappij zo geworden is, niemand heeft meer iets voor een ander over. Er worden wel vaak goede acties gepland op de verschillende fora (niet alleen protest acties) maar als dan puntje bij paaltje komt, dan gebeurd er niks. Vroegâ was dat wel anders. Nu kruipt iedereen in zijn schulp en steekt zijn kop in het zand, na eerst even geklaagd te hebben.

@bastiaan1981 wrote:@Kano wrote:@trashmetal wrote:@Kano wrote:

Wat ik bedoel te zeggen is dat het meerendeel van de belastingvrije 'oldtimers' bepaald nog geen cultureel erfgoed is. Je zult ongetwijfeld een prachtige Kadett hebben, maar daarvan bestaan er nog wel 1000'en, misschien wel meer.

Overigens las ik ergens een idee van iemand. Laat de huidige regeling in stand, maar alleen voor mensen die er ook een 'gewone' auto naast hebben. De liefhebbers die een oldtimer voor de hobby hebben raak je daarmee niet. De belastingontwijkers wel.

Iets heel anders. We gaan door een diepe diepe crisis. We moeten bezuinigen daar is iedereen het over eens, maar niemand wil er voor betalen. Een beetje krom.

Kano; misschien moeten we maar een topic over politiek beginnen in slap geouwehoer zodat dit topic niet teveel offtopic gaat.

Mijn mening over deze crisis en wat daartegen gedaan moet worden is investeren voor later, niet overal de stekker uit halen of uitkleden. Het enigste wat den Haag wil is tegemoet komen aan de eisen van Europa, korte termijn politiek. Verder offtopic wil ik niet gaan voordat dit topic te ver afdwaald.

in ons land is het nemen inplaats van geven en nemen, bezuinigen, dat ze niet zoveel geld het buitenland induwen, en de mesne hier ook een beetje ondersteunen, nee ze pakken alles , voor mensen met 2 goede stabiele inkomens gaat het nog, maar mensen met 1 inkomen, of die wat beperkingen in hun leven hebben die pissen helemaal naast de pot

@Kano wrote:@bastiaan1981 wrote:@Kano wrote:@trashmetal wrote:@Kano wrote:

Wat ik bedoel te zeggen is dat het meerendeel van de belastingvrije 'oldtimers' bepaald nog geen cultureel erfgoed is. Je zult ongetwijfeld een prachtige Kadett hebben, maar daarvan bestaan er nog wel 1000'en, misschien wel meer.

Overigens las ik ergens een idee van iemand. Laat de huidige regeling in stand, maar alleen voor mensen die er ook een 'gewone' auto naast hebben. De liefhebbers die een oldtimer voor de hobby hebben raak je daarmee niet. De belastingontwijkers wel.

Iets heel anders. We gaan door een diepe diepe crisis. We moeten bezuinigen daar is iedereen het over eens, maar niemand wil er voor betalen. Een beetje krom.

En dat vind ik een goed idee dat je oldtimer je 2de auto moet zijn :thumb

Ik snap dat we moeten bezuinigen maar laat ze zelf het goede voorbeeld geven door de helft van hun salaris in te leveren verdienen ze nog meer dan zat in de regering.

Hun merken het niet echt in de portomonnee wij als normale werkende nederlanders wel.

Dan krijg je mensen met goedkope altotjes die liever voor zon ding wegenbelasting betalen dan voor hun 1000+kg weegende sloep...terwijl de alto ergens in opslag staat en enkel voor de apk er uit gehaald word.

Dr is een hoop gezeur omtrent de wegenbelasting op oldtimers, ik wacht het mooi af. Ik verkoop niks, ik hou het lekker zelf. Wil best betalen, maar ga niet extra betalen voor de lpg(de schoonste bransdstof die dr is) dan laat ik m mooi alleen op benzine rijden.

@Fearless wrote:Dan krijg je mensen met goedkope altotjes die liever voor zon ding wegenbelasting betalen dan voor hun 1000+kg weegende sloep...terwijl de alto ergens in opslag staat en enkel voor de apk er uit gehaald word.

Dr is een hoop gezeur omtrent de wegenbelasting op oldtimers, ik wacht het mooi af. Ik verkoop niks, ik hou het lekker zelf. Wil best betalen, maar ga niet extra betalen voor de lpg(de schoonste bransdstof die dr is) dan laat ik m mooi alleen op benzine rijden.

Dan maar een 60-rittenkaart, zoals vroeger. ;)

@wizardnl wrote:@Senatorman wrote:Hoort, zegt het voort !!

De KNAC is een petitie gestart http://www.knac.nl/petitie" onclick="window.open(this.href);return false; . Momenteel ligt de site plat, waarschijnlijk overbelast

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/21101/knac-bovag-hekelen-opheffing-mrb-vrijstelling" onclick="window.open(this.href);return false;

naast de Knac is er nog een initiatief http://www.oldtimerbelastingvrij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik krijg een blanco scherm als ik op Insturen klik.

@Kano wrote:@bastiaan1981 wrote:@Kano wrote:@trashmetal wrote:@Kano wrote:

Weet je wat ik een beetje vreemd vind

Je wilt betalen, en hoe het rijk het geld uitgeeft laat je aan hun

als je geld te veel hebt, dan heb ik nog wel een paar rekeningen voor je :jerry

@wizardnl wrote:@Senatorman wrote:Hoort, zegt het voort !!

De KNAC is een petitie gestart http://www.knac.nl/petitie" onclick="window.open(this.href);return false; . Momenteel ligt de site plat, waarschijnlijk overbelast

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/21101/knac-bovag-hekelen-opheffing-mrb-vrijstelling" onclick="window.open(this.href);return false;

naast de Knac is er nog een initiatief http://www.oldtimerbelastingvrij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingevuld!

Heb nog netjes kunne inhouden! ;)

Terug
Naar boven