Ja, ben wat meer afwezig... komt omdat ik ook weer fanatiek mijn andere hobby heb opgepakt...
Geboortekaartjesverzamelen! Dat is nou echt een VROUWENhobby.. (
www.geboortekaartjesverzameling.nl)
We zijn maar al te blij met de Omega en ook met het feit dat we er APK en garantie bij hebben gekocht voor 495 euro... want...
Tijdens de APK moesten er al 2 nieuwe achterbanden op... *zucht* dat scheelt weer...
Nu moet de auto nog steeds terug voor de remschijven en vandaag zagen we, met toeval, ook dat de binnenkant van de voorbanden compleet ver versleten waren!!! OEPS......... Onbegrijpelijk dat die banden nog goed zijn gekeurd!! En we hebben er nu zo'n RUIM 2000, bijna 3000 km al mee gereden en we kunnen ons niet voorstellen dat dat in die ruim 2000 km is gebeurd!
Welja, dit nemen we dus ook mee naar de garantie.
Verder... de AUTOTELEFOON............ die werkte eerst fantastisch, maar de laatste tijd zetten we hem niet eens meer aan, want... de verbinding wordt steeds verbroken! En soms na 5 seconden, soms na 2 minuten.... Echt BAGGER! Geen idee wat de oorzaak daarvan is! Iemand enig idee?
Verder... ooo wat is hij fantastisch, ben ook al naar Duitsland gereden om hem even te testen op de Autobahn... (tja, handig als je in Arnhem woont) en helaas kon ik maar NET even snel de 200 aantikken, langer en harder was niet verantwoord gezien de verkeersveiligheid (mijn gezin gaat toch voor...) Maar zelfs ff op 180... wat relaxed! De oude Omega had het dan echt zwaar...
We hebben het idee dat deze auto minder brandstof verbruikt dan de vorige! Beter dus!
Het enige waar ik nog mee zit, er zitten natuurlijk wel allerlei kleine krasjes op, gebruikerssporen. En ook is hij nog niet schoon genoeg, maar ... ondanks alle adviezen heb ik geen zin om er tientallen euro's aan poetsmiddelen uit te geven, maar ben ik toch op zoek naar een huis-tuin-keuken waxje... Tja, kan ik hier natuurlijk niet zeggen, maar voor mij is dat even genoeg. Maar goed... WELKE... welke is betaalbaar, en toch wel goed. Al die proffesionele merken... zou mijn auto wel leuk vinden, maar mijn bankrekening momenteel niet!
Ook trof ik een paar blaasjes aan op 1 van de velgen, dit heb ik niet echt eerder gezien...
En de achterruit rubbertje onder lijkt niet helemaal vast te zitten, ik kan zó het hoekje van het glas zien! Beetje raar!
En het alarm blijft spoken!!! Zeer irritant! Al hebben we 1 ding al ontdekt! Als we hem open maken en we willen eerst wat dingen in de auto leggen en reageren niet meer, en we willen daarna instappen, dan gaat ie hard gillen... Dus... wat doen we, auto open, sleutel vast in contact en dan spullen in de achterbak (de boodschappenkratten of wat dan ook). Het is niet veilig, je kan dus nu zo weg rijden, maar goed, we weten ook geen andere oplossing met dat kl*te alarm!!! Van mij mag dat héle alarm er vanaf... heb er nog geen plezier van gehad en helaas al veel te vaak gehoord! Enige voordeel is; Iedereen kijkt wel ineens naar onze MOOIE AUTO! En die mag (als ik hem weer heb gepoetst) zeker gezien worden!
Want verder is het echt een TOP auto en we hebben er nog iedere dag veel plezier van en nog geen moment spijt van deze aankoop en ook helemaal geen spijt van het feit dat we er garantie bij hebben gekocht, want we waren vast al meer kwijt anders dan nu de garantie, gezien het probleem met de remschijven!
Wat betreft het zwarte leer, heb bij Halfords zwarte badstof stoelhoezen gekocht! Die passen perfect en het ziet er zeker netjes uit!
Tot zover maar weer!
Saïma