• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

Heb ze zelfs in mn classic zitten.. :P (op t moment niet, is eentje stuk)

15102009356.jpg

Ze zijn ook te koop bij Halfords, maar wel voor hoofdprijs.

Ik had ze in mn astra bij 'ketkim-trading' vandaan, die zijn wat blauwer als de meeste ledjes,

65575590263j3y.jpg

origineel gepost door ronald1981

origineel gepost door Lusajoda

origineel gepost door ColinH

Misschien is het ook mooi om led-bolletjes in je stadslicht te doen, dat heeft dezelfde tint als xenon. Geen kritiek, maar gewoon een tip :D

Oh... kan dat dan???

Ik erger me altijd dood aan het gele stadslicht!

Net als het idee grootlicht, als je die aan doet, dan is alles ook weer gelig, is het wit ook meteen weg!

Bedankt voor het compliment overigens!

Saïma

hallo!! ik heb sinds kort ook mijn stadlichten vervangen (met hulp van "how to" echt super fijn!!!!!) zodat het er veel mooier uitziet dan dat gele, alleen is mijn vraag ook of er een soort neon verlichting is voor het grote licht en niet te vergeten de mistlampen?:D

groetjes ronald!!

Er zijn H4 en H7 bollen, met blauwtint. Deze geven het zelfde effect.

Ook kan je een xenon setje in je mistlampen zetten, maar weet niet hoe de wet hierover staat.

Kennis heeft in zij Hyundai bus een xenon set in zn mistlampen, maar die gebruikt het als werklamp.

Hier hebben ze H4 en H7 'xenonlook' bollen.

Dit heb ik in de zomer eens gehaald... maar was NIET op volle snelheid, dus hij kan nog iets harder...

Foto-WM6H6DRT.jpg

En hier de km standen... van 23-10-2009:

Foto-63ZAOQW4.jpg

Foto-FDG6WQXB.jpg

Foto-LZEKRSZH.jpg

Foto-4Q7HGT44.jpg

Foto-PNEWSV8R.jpg

wow ongeveer 4000toeren bij 200km/u.

220km/u haalt hij nog zeker.

jullie maken flink wat kms, nu op naar de 4ton met de omega.

Ik zit nog 11.000km verwijdert van de 4ton.:P

SP_A0623.jpg

origineel gepost door astraTD

wow ongeveer 4000toeren bij 200km/u.

220km/u haalt hij nog zeker.

Goh, ja.. nu je het zegt.... die toeren vallen idd ook nog reuze mee!

Maar ik voelde ook wel dat hij wel harder kon, maar de verkeersveiligheid was me net iets belangrijker... waardoor ik niet harder heb gereden dan de 200... Er doemde in de verte wel ineens iets te veel auto's op, waardoor het niet meer verantwoordelijk was om daar met 200 langs te scheuren...

Welja, als de auto 100% in orde is, dan ga ik het zeker nog eens proberen....

Maar goed, een geintje op z'n tijd is leuk, zolang het maar veilig is! Ik wil nog langer dan vandaag van mijn gezin genieten!

En al aan de led?

Nee, helaas nog niet, maar goed, eerst andere prioriteiten want ...

Gisteren (ehm... gezien het tijdstip inmiddels eer-gisteren) heeft Spoelie uit Friesland er bij mij 4 nieuwe banden onder gelegd!

Ook kon hij wel het een en ander zien wat nou onze problemen met de remmen waren... wat een :swear bedrijven zeg, dat ze dat gewoon niet meteen zien, hebben wel wat vervangen, maar 't is en blijft baggerwerk... of van de sloop gehaald of zo...

Volgende week eens kijken hoe we verhaal kunnen gaan halen, helaas zijn mijn man en ik niet zo mondig naar mensen toe en moeten we toch eens kijken hoe we het gaan aanpakken, want de autoverkoper had al zoiets van:... ja eh... alweer?.... ehm... dan moeten we wel in de kosten gaan delen...

Goh... die vraag hadden we hem ook gesteld bij de banden, ging hij ook niet op in...

Dus... ja, we zijn nog aan het bedenken hoe we dit gaan aanpakken, wij zijn helaas niet zo mondig en nemen al vaak genoegen met ja en amen... :hmmz niet handig, maar goed, niet iedereen durft meteen een grote duidelijke toch niet brutale bek te geven...

Maar we zijn uitermate te spreken over de monteur Spoelie! Yes... daar rij ik echt nog wel vaker voor naar Friesland (vanuit Arnhem) 't kost een dag, halve tank en je krijgt er vakwerk voor terug!

jullie maken flink wat kms, nu op naar de 4ton met de omega.

Ik zit nog 11.000km verwijdert van de 4ton

Wow! Dat willen we zeker ook gaan halen! Hij staat nu alweer op 3001300 km... (geen foto hoor), dus we gaan de goede kant op...

Alhoewel we dit aankomende jaar heel wat minder gaan rijden door dat mijn man in maart 4 mnd naar het buitenland (ik noem ivm veiligheid geen landsnaam, zó is het niet te googlen) gaat en voordat hij naar dat bekende buitenland gaat, is hij nog ter voorbereiding nog enkele losse weken van huis en ik dan de auto voor de deur heb. Ik rij niet zóveel km als hij... Ach en ik geniet al van het feit dat ie voor de deur staat!

Groetjes Saïma

he saima,

woont die spoelie in de buurt van joure, heb evt. ook nog dingen die gedaan dienen te worden.

groeten hessel,

Hey Saima,

Wat was het dan?(dat trilllen?)

Je zegt wel iets met de remmen gedaan te hebben, maar wat dan?

gr,

Aart

Dit was het probleem

Omschreven door Spoelie:

ze hadden de remschijven wel vervangen maar de blokken niet tevens zit er in de rechter remslang een verstopping zodat de remklauw blijft hangen.de rechterdraagarm liggen de bussen uit en met de banden was het net al zo erg voor winterbanden in de maat 215/55/16 en achter de maat 225/55/16 en waren allemaal scheef afgesleten en zat er giga veel hoogteslag in

Dus... duidelijk nu?

Fijn dat hij het even omschreef, want ik heb er nog geen 10e deel van onthouden...

Zow... je al Spoelie wel dankbaar zijn, en dat reed zeker wel lekker naar huis zonder

dat gebibber als je remde.:thumbup

Bij de gagare waar je eerst kwam zijn het dan wel klunsen zeg!!!!!!:cry

Als je remschijven vervangen worden horen daar ook nieuwe blokken bij en dan de rest wat je

opnoemde phoeeeeeee.

Maar goed jullie zijn weer geholpen, en nu genieten he?

gr

Aart

Even een winters plaatje van onze auto.... op 17-12-2009 :o

De eerste paar centimeters sneeuw waren toen net gevallen... later kregen we nog meer sneeuw!

Foto-OY6ROHRQ.jpg

Foto-LLVY7QOB.jpg

Zo, ik zag dat we op 23 oktober de 300.000 hebben gehaald... Iets meer dan een half jaar later kan ik je deze foto posten:

Dit was op 08-05-2010:

Foto-KIJC6TPE.jpg

En dan te bedenken dat we nu helemaal niet veel rijden....

We hebben een probleem met de auto...

Afgelopen dagen rook ik al een sterke uitlaat geur in de auto, met name bij starten en ook kwam het binnen als we stilstonden voor verkeerslicht. We konden er niks aan zien.

Vanmorgen bleek de auto niet meer te starten en na het zovaak geprobeerd te hebben dat de accu leeg was, heeft een buurman hem opgestart.

Hij startte daardoor meteen, maar meteen kwam er ontiegelijk veel rook (uitlaat) uit de de motor, rechtsboven van het motorblok...

De auto sloeg na die rook ook meteen af....

Daarna hebben we de wegenwacht maar gebeld en die heeft het volgende geconstateerd:

- Er blijkt diesel in de motorolie te zitten... (Zou dat er al in hebben gezeten of is dat er vanmorgen bijgekomen doordat we zovaak hebben geprobeerd te starten?)

- En hij gaf aan of de motor nog los zit d.m.v. de krukas te verdraaien...

- Mogelijke oorzaken konden zijn: Lekkages bij de verstuivers of erger

Onze vraag is: Kennen jullie dit probleem en ook vooral, hoe komt er nou eigenlijk diesel in de motorolie??

En wat zullen de eventuele gevolgen/kosten zijn voor dit probleem?

Tevens... verliezen we ook al een paar weken koelvloeistof.... We vullen dit bij en dan gaat het goed.... MAAR zodra ik een paar keer flink optrek, blijk ik daarna weer mijn koelvloeistof kwijt te zijn.

We hadden er de eerste keer van dat anti-lek spul ingegooid.... Dat hielp, tot ik na een paar weken dus weer eens haast had en vlug optrok met warme motor. Toen kreeg ik dus weer die melding.

Nu blijft die melding weer, dus zullen we wel weer het anti-lekspul er in moeten doen. Maar... hoe kan het dat als je even paar keer pittig optrekt, dat dat je dan je koelvloeistof verliest?

En al eerdere problemen zijn:

- Slippende geleiderol (dus altijd het gegil van de V-snaar)

- Soms het idee hebben alsof je over ribbels rijdt op de weg! We dachten eerst ook dat het aan de weg lag, maar... dat blijkt dus aan onze auto te liggen! Net of je over een klein stukje afgeschaafd wegdek rijdt, of met kleine ribbels er op...) Geen idee wat DAT zou kunnen zijn...

Maar goed, het eerste punt, waar de wegenwacht voor kwam, is belangrijker!

Hopelijk heeft iemand enig idee en ook hoe we het moeten aanpakken...

Groetjes Ludwig en Saïma

Model Omega: Opel Omega B2 Caravan 2002 Y2.5DT Automaat Executive edition Leer

Met ruim 389.000 op de teller...En we rijden er doordeweeks dagelijks ritten van 160 km mee... (2x 80 km)

1750,- voor een blok? die zijn gek.

Kms zegt niks als je nou een auto koopt met 1ton of 2ton kun je binnen 5000km ook van alles eraan krijgen door slijtage.

Nou... het verlossende antwoord is er...

De motor is vastgeslagen en de VOD zei dat reparatie het niet meer waard zal zijn......................

Tja... wat nu?

We hoorden het zojuist, dus ja, kan nog niet echt goed er op reageren, moet het eerst even laten bezinken.

Onze opties die we in gedachten hebben zijn:

* Auto in onderdelen verkopen (o.a. interieur, leder en die navigatie etc (ff naam kwijt)

* We hebben op MP een andere auto gezien (Als die er nog op staat) , waar turbo van stuk zou zijn. Zou deze te vervangen zijn met onze huidige turbo als donor??? Deze auto: http://link.marktplaats.nl/506675710" onclick="window.open(this.href);return false; (Als de link plaatsen NIET mag, verwijder hem dan maar...en mijn excuses)

* Tijdelijk een kleinere auto kopen en sparen voor een andere Omega ergens in het voorjaar/zomer met vakantie/belastingteruggave....

Tot die tijd hebben we veel minder autokosten wbt wegenbelasting en verbruik.....

Maar goed, onze huidige auto.... Wat zou ik er nog voor kunnen krijgen als ik het in onderdelen zou gaan verkopen????

Iemand enig idee??

Helaas moet ik om 10u met de bus mee naar een afspraak en ben ik pas eind van de middag weer online en hopelijk hebben we dan wat meer ideetjes en jullie mogen maar al te graag met ons meedenken!

Ook mag je met ons mee rondkijken voor een andere Omega B2 Station Diesel (tja, mijn man moet 160 km per dag rijden, Arnhem-Eindhoven... of is gas nog een optie??? ) dus heb je nog een tip... GRAAG

Of een ander klein tijdelijk autootje... merk maakt niet uit, wel graag LPG of Diesel.....

Enne... een vastgeslagen motor... is die dan ècht overleden???

Groetjes Saïma en ook van Ludwig!

Hai, hai,

Volg met veel plezier al een tijdje je post's.... :D

Kan je enthousiasme zeker waarderen, rij zelf alweer een tijdje met een 3.0 v6 sport '2000.

Heerlijk.

Wat vervelend voor je (jullie) deze laatste problemen, persoonlijk zeg ik een gescheurde kop....

Rook/damp, diesel in de olie....oei.

Zit er ook olie/diesel in de koelvloeistof?

Mocht de kop gescheurd zijn is denk ik de goedkoopste oplossing een goede kop ergens op de kop te tikken.

Wel even rekening houden met olie/koelvloeistof spoelen/verversen incl filters en natuurlijk pakkingen/kopbouten ivm het vervangen van de kop.

De geleiderol pak je gelijk mee, de ribbels moet je echt zoeken in je ophanging/voortrein, spoort de auto nog goed? Geen gerammel als je bv een drempel op rijd?

Hopelijk komt het goed!!! :D

Terug
Naar boven