• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raam gaat stroef omhoog.

hallo allemaal.

ik heb me wijs laten maken van de winter dat ik me raam rubbers in moest smeren met vaseline tegen het vast vriezen van de ruiten.

ik heb ze dus netjes ingesmeerd ging allemaal goed ...

maar nu als ik me raam open wil doen of dicht gaat dit heel stroef.

soms wilt hij dan ook niet verder gaan en moet ik hem in stappen omhoog doen met veel gepiep.

ik heb al geprobeerd met wat WD40 om het uit te poetsen ofzo maar dat heeft niet geholpen.

zeep heb ik ook al geprobeerd maar helaas.

of het werkt maar voor een korte tijd.

heeft iemand nog tips of hints?

het gaat om een astra G coupe trouwens.

Mvg ivo

Inderdaad siliconenspray proberen. WD40 is helaas niet overal goed voor, talkpoeder schijnt ook te werken tegen vastvriezen.

Inderdaad siliconenspray proberen. WD40 is helaas niet overal goed voor, talkpoeder schijnt ook te werken tegen vastvriezen.

mijn ramen van me coupe hebben enkel af en toe een huipie stuipie dat die opeens weer terug naar benee gaat als ik em omhoog druk..

mijn ramen van me coupe hebben enkel af en toe een huipie stuipie dat die opeens weer terug naar benee gaat als ik em omhoog druk..

Wat mij niet duidelijk is, is of je dit probleem hebt sinds het insmeren met vaseline of dat je het nu pas hebt en je het linkt aan de vaseline? En gaat het nog steeds stroef als je je deur open hebt en je beweegt 'm dan op en neer? Want dan komt je raam niet meer tegen de raamrubbers aan. Ik verwacht eerder dat het in de geleidingsblokken van je raam zit.

Als het weer een beetje mee zit, ga ik komend weekend de geleiding van mijn raam nakijken, bij mij tikt het raam aan passagierszijde bij het zakken met koud weer. Ik zal dan foto's maken.

Wat mij niet duidelijk is, is of je dit probleem hebt sinds het insmeren met vaseline of dat je het nu pas hebt en je het linkt aan de vaseline? En gaat het nog steeds stroef als je je deur open hebt en je beweegt 'm dan op en neer? Want dan komt je raam niet meer tegen de raamrubbers aan. Ik verwacht eerder dat het in de geleidingsblokken van je raam zit.

Als het weer een beetje mee zit, ga ik komend weekend de geleiding van mijn raam nakijken, bij mij tikt het raam aan passagierszijde bij het zakken met koud weer. Ik zal dan foto's maken.

bedankt alvast voor de snelle reacties!

het is gekomen nadat ik ze heb ingesmeerd (2 dagen erna ongeveer)

en het is nog steeds helaas.

omlaag is vrijwel geen probleem gaat alleen iets minder makkelijk als me passagiers zeiden.

omhoog is een ander verhaal dat gaat redelijk stroef.

en soms gaat hij weer naar beneden zeg maar zodat ik hem in stappen omhoog moet doen.

en het deurpaneel eraf halen is dit een vervelend of moeilijk werk.

bij me vorige auto (renault megane coupe) was dit namelijk een vervelend klusje vandaar)

Mvg ivo

bedankt alvast voor de snelle reacties!

het is gekomen nadat ik ze heb ingesmeerd (2 dagen erna ongeveer)

en het is nog steeds helaas.

omlaag is vrijwel geen probleem gaat alleen iets minder makkelijk als me passagiers zeiden.

omhoog is een ander verhaal dat gaat redelijk stroef.

en soms gaat hij weer naar beneden zeg maar zodat ik hem in stappen omhoog moet doen.

en het deurpaneel eraf halen is dit een vervelend of moeilijk werk.

bij me vorige auto (renault megane coupe) was dit namelijk een vervelend klusje vandaar)

Mvg ivo

Bij de Astra's heb je je deurpaneel er zo af.

Maar je hebt het raam zelf toch niet ingesmeerd, alleen de raamrubbers rond de deuropening?

Bij de Astra's heb je je deurpaneel er zo af.

Maar je hebt het raam zelf toch niet ingesmeerd, alleen de raamrubbers rond de deuropening?

En zet dan je deur eens wagenwijd open en laat het raam dan nog eens op en neer bewegen?

Als het dan nog stroef gaat, heeft het dus niets met je raamrubbers te maken.

Want het komt op mij over alsof je raamgeleiding ff opnieuw gesmeerd moet worden.

En zet dan je deur eens wagenwijd open en laat het raam dan nog eens op en neer bewegen?

Als het dan nog stroef gaat, heeft het dus niets met je raamrubbers te maken.

Want het komt op mij over alsof je raamgeleiding ff opnieuw gesmeerd moet worden.

ga nou maar naar de action en koop voor die drie euro n bus siliconespray. ff de rubbers lekker inspuiten en je raam 10 keer op n neer en dan doen ze t weer prima. wel waarschijnlijk erna raam even schoon maken weer. 5 minuten werk. en dan kan je altyd nog klooien met die rfottige deurpanelen ;)

ga nou maar naar de action en koop voor die drie euro n bus siliconespray. ff de rubbers lekker inspuiten en je raam 10 keer op n neer en dan doen ze t weer prima. wel waarschijnlijk erna raam even schoon maken weer. 5 minuten werk. en dan kan je altyd nog klooien met die rfottige deurpanelen ;)

@kaneelschep wrote:ga nou maar naar de action en koop voor die drie euro n bus siliconespray. ff de rubbers lekker inspuiten en je raam 10 keer op n neer en dan doen ze t weer prima. wel waarschijnlijk erna raam even schoon maken weer. 5 minuten werk. en dan kan je altyd nog klooien met die rfottige deurpanelen ;)

Ik weet niet of je het hierboven gelezen hebt, maar een Astra Coupé heeft stijlloze ramen. Die lopen dus niet in de raamrubbers, maar erlangs. Je kan dus heel gemakkelijk testen of het aan je raamrubbers ligt of niet. En omdat ze er langs lopen, kan ik me niet voorstellen dat het door wat vaseline stroever gaat lopen, je raammotor moet daar met gemak sterk genoeg voor zijn.

En "rottige deurpanelen"? Bij de Astra G heb je ze er binnen vijf minuten uit, veel makkelijker kan niet toch?

Terug
Naar boven