• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

raam gaat stroef omhoog.

@kaneelschep wrote:ga nou maar naar de action en koop voor die drie euro n bus siliconespray. ff de rubbers lekker inspuiten en je raam 10 keer op n neer en dan doen ze t weer prima. wel waarschijnlijk erna raam even schoon maken weer. 5 minuten werk. en dan kan je altyd nog klooien met die rfottige deurpanelen ;)

Ik weet niet of je het hierboven gelezen hebt, maar een Astra Coupé heeft stijlloze ramen. Die lopen dus niet in de raamrubbers, maar erlangs. Je kan dus heel gemakkelijk testen of het aan je raamrubbers ligt of niet. En omdat ze er langs lopen, kan ik me niet voorstellen dat het door wat vaseline stroever gaat lopen, je raammotor moet daar met gemak sterk genoeg voor zijn.

En "rottige deurpanelen"? Bij de Astra G heb je ze er binnen vijf minuten uit, veel makkelijker kan niet toch?

@dion87 wrote:mijn ramen van me coupe hebben enkel af en toe een huipie stuipie dat die opeens weer terug naar benee gaat als ik em omhoog druk..

Dit had ik dus ook, alleen elke keer als ik het passagiers raam openhad, terug naar de garage gegaan ivm de garantie, die heeft de boel gesmeerd en schoongemaakt en nu al een week geen problemen meer gehad!

@dion87 wrote:mijn ramen van me coupe hebben enkel af en toe een huipie stuipie dat die opeens weer terug naar benee gaat als ik em omhoog druk..

Dit had ik dus ook, alleen elke keer als ik het passagiers raam openhad, terug naar de garage gegaan ivm de garantie, die heeft de boel gesmeerd en schoongemaakt en nu al een week geen problemen meer gehad!

idd insmeren. de tip voor in de winter" babipoeder gebruiken:) nooit geen last van vast gevroren deuren, klinken etc

even zwaar offtopic. bij mijn f het zelfde probleem, is dat paneel er net zo makkelijk af te halen als bij een g?

@topic starter: deurpaneel gaat er heel makkelijk af.

doe jezelf alleen een lol, en haal een paar witte drukdopjes op bij de dealer (5ct de stuk)

idd insmeren. de tip voor in de winter" babipoeder gebruiken:) nooit geen last van vast gevroren deuren, klinken etc

even zwaar offtopic. bij mijn f het zelfde probleem, is dat paneel er net zo makkelijk af te halen als bij een g?

@topic starter: deurpaneel gaat er heel makkelijk af.

doe jezelf alleen een lol, en haal een paar witte drukdopjes op bij de dealer (5ct de stuk)

Ja, inderdaad, die drukkers gaan gemakkelijk kapot. Vaak krijg je ze zelfs gratis bij een autoshop of dealer als je er af en toe komt. :)

Goeie tip van Robert :thumb

Ja, inderdaad, die drukkers gaan gemakkelijk kapot. Vaak krijg je ze zelfs gratis bij een autoshop of dealer als je er af en toe komt. :)

Goeie tip van Robert :thumb

Als het raam in stapjes omhoog gaat en dan weer even terug dan is de inklembeveiliging geactiveerd: Motor voelt teveel weerstand en stopt even/gaat terug, dit is beveiliging dat je vingers niet klem kunnen komen te zitten. Dus teveel weerstand ofwel door stroeve rubbers ofwel raamuitlijning. Ik zou inderdaad beginnen met flink siliconenspray, dat deurpaneel kan er altijd nog af.

Als het raam in stapjes omhoog gaat en dan weer even terug dan is de inklembeveiliging geactiveerd: Motor voelt teveel weerstand en stopt even/gaat terug, dit is beveiliging dat je vingers niet klem kunnen komen te zitten. Dus teveel weerstand ofwel door stroeve rubbers ofwel raamuitlijning. Ik zou inderdaad beginnen met flink siliconenspray, dat deurpaneel kan er altijd nog af.

@ RISL als ik me deur open houd en hem dan omhoog of omlaag doe is er niks aan de hand.

het is dus alleen als me deur dicht is.

verder iedereen zowizo bedankt voor de reacties en zal ook een keer silicone spray proberen.

mocht dit niet helpen word het toch het deur paneel er maar eventjes afhalen??

groeten ivo

@ RISL als ik me deur open houd en hem dan omhoog of omlaag doe is er niks aan de hand.

het is dus alleen als me deur dicht is.

verder iedereen zowizo bedankt voor de reacties en zal ook een keer silicone spray proberen.

mocht dit niet helpen word het toch het deur paneel er maar eventjes afhalen??

groeten ivo

Dan zal het inderdaad in je deurrubers te vinden zijn (geheel tegen de verwachtingen in, normaal heeft de Coupé daar amper last van).

Siliconenspray kan dan inderdaad helpen, paar keer op en neer en dan je raam schoonmaken ja.

Dan zal het inderdaad in je deurrubers te vinden zijn (geheel tegen de verwachtingen in, normaal heeft de Coupé daar amper last van).

Siliconenspray kan dan inderdaad helpen, paar keer op en neer en dan je raam schoonmaken ja.

Terug
Naar boven