• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio + boordcomputer vectra c

zit zeker verschil in, heb dit kunstje ook met Taner geprobeerd omdat mijn stuur versleten was, werkt dus niet, deed hele rare dingen wanneer je aan bijv. een wieltje draaide.

zou kunnen dat je dat via de dealer kan omzetten maar dat kost natuurlijk weer xtra :swear :thumbdown

ik heb toen het stuur gewisseld voor dezelfde met knopjes

@ Kimmie:

Bj de Vectra-C1 versie 1, word normaal de Boardcomputer bediend met de knoppen op de ruitenwisserhendel.

Echter als je een NCDR / NCDC radio hebt, word de Boardcomputer dus met de Radio Bediend.. (deze is atijd in combi met Grafisch (GID) of kleurenscherm (CID)

nu wil de Vraagsteller, Ronnie Opel Boy weten of, en zo ja met welke aanpassingen het mogenlijk is, om de boardcomputer te bedienen met de knoppen op de RW hendel.

Meer stelt deze vraag niet voor.

Willem

ja wel de pioneer avr-8400bt zit er in de stuurbediening werkt alleen werk mij bc niet meer heb er al een andere ruitwisserschakelaar in maar ze kunnen niet aan de praat krijgen

Ik heb het ook nog niet opgelost, ze gaan maandag de dealer bellen. Mijn BC werkt ook niet meer, middels de stuurbediening anders gaat de radio retour ik wil wel mijn boordcomputer blijven gebruiken.

hoi

ik heb dus het zelfde probleem

ik heb ook een andere radio ingebouwd maar kan dus ook niet meer in mijn bc komen

bij mij zat er een ccrt2008 dus mijn bc gaat via mijn radio heb dus ook geen knopen op mijn hendel rechts zitten

maar is deze hendel opnieuw te programmeren met een die wel knoppen heeft

heb nu deze hendel

maar ik wil dus deze hendel dan werkt het wel maar hoe kan ik dit doen dat het werkt

Je kunt je originele radio weg werken in je dashboard kastje of kofferbak zodat je de boardcomputer behoud en verder niet veel aanpassingen moet doen.

Of enkel DIN onderin plaatsen en je gewone radio behouden voor enkel BC.

Foto550-N3CMM6RP.jpg

@C00kie wrote:Of enkel DIN onderin plaatsen en je gewone radio behouden voor enkel BC.

Foto550-N3CMM6RP.jpg

in mijn geval ook het zelfde beste en goedkoopste oplossing!

Grotefoto-VWLTJB8C.jpg

Dat is ook een mooie oplossing maar ik heb dus een andere dubbel din gekocht i.v.m

navigatie

ik weet dat nieuwe dubbel din radios voor de vectra van 2007 dan kan je wel in je bc komen

maar omdat de mijne een andere kabelboom heeft en geen full can bus is

ik weet niet of dat dat ook mogelijk is om alleen mijn kabelboom radio stekker

te verranderen dus dat de nieuwe radios wel werken

Deze gast uit Engeland heeft een ook dubbel din, dezelfde die ik ook wil bestellen.

Hier werkt de bc nog wel. Is dat een kwestie van extra kabel er bijkopen?

bij een c1 blijft het niet werken ik zit met het zelfde probleem ben er al een lange tijd mee bezig, zolang dat ik de moed heb opgegeven en opzoek ben naar een ncdc2013 om die erin tezetten zodat ik de bc weer heb

mvg marcel

Nee bij mij niet heb er nu een 2013 in waar geen code bij tekrijgen is, dus heb wel muziek en cd maar hij kan niet geconnect worden met de computer dus mijn display blijft op display safe staan.is mooi klote zo

Terug
Naar boven