• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Radio in Manta gebouwd + kofferbakverlichting. (update12-07)

mantaboy1976

Post weinig
Gisteren heb ik mijn oude Philips autoradio vervangen voor een Grundig Opel radio

Aangezien het mij stoorde dat de afwerkrand niet mooi aansloot op het klokje

heb ik op internet gezocht naar een Opel radio met de goeie afwerkrand.

Na wat zoekwerk heb ik er één weten te bemachtigen en ben gisteren begonnen met het

vervangen van de oude radio voor de nieuwe.

Alles zit nu mooi op z'n plaats en het werkt zoals het moet zijn maar ik ben nog niet tevreden.

Bij de oude radio had ik 2 luidsprekers aangesloten, werkt goed maar de luidsprekers zitten op

een plek waar origineel geen luidsprekers horen te zitten.

manta-b3-1.jpg

Nu heb ik de originele afdekplaten nog liggen maar de dopjes waarmee je ze vast zet, ben ik kwijt.

Afdekplaatvoetenruimtemetpijltjes.jpg

Hoe kan ik aan die dopjes komen, kun je ze nog nieuw kopen of moet ik geluk hebben als ik ze ergens kan vinden.

Als straks de luidsprekers bij de voetenruimte weg zijn, moet er natuurlijk wel ergens anders weer een luidspreker terug komen

en natuurlijk moet deze onder het dashboard komen.

Nou denk ik zelf, dat daar een ovale speaker moet komen maar ik heb geen idee wat voor maat dat moet zijn en hoe ik hem

vast moet zetten.

Nu heb ik met het monteren van de nieuwe radio het hele onderste gedeelte van het dashboard los gehad om de radio in de beugels

vast te zetten in het radiovak maar als ik die speaker op de juiste plek vast wil zetten, moet ik dan nog meer losschroeven?

mantadashboard.jpg

Ik heb nu tijdelijk alles weer dicht gebouwd totdat ik alle delen verzameld heb en dan maak ik het verder af.

Nog een paar foto's van oude situatie naar de nieuwe situatie.

oude radio:

oudephilipsradio.jpg

nieuwe radio:

Opelradioindashboard1.jpg

Filmpje van de nieuwe radio:

[youtube:159ajgw6]

Tevens zoek ik ook nog een afdekplaatje dat over een schroef zit van de midden-console, is daar nog aan te komen?

of is dat hetzelfde geval als met de eerder genoemde dopjes voor de zijpanelen in de voetenruimte.

afdekplaatjevoorschroefjemetpijltje.jpg

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik zet het hier maar neer want in het forumgedeelte "gezocht" kijken niet zoveel mensen.

M.v.g.

Mantaboy1976

kweet da de eerder genoemde dopjes :) in praktisch elke opel zitten :)

kadetjes corsatje vectra's noem maar op bijna allen interieur delen zitten ermee vast :)

alleen zwarte worden iets moeilijker te vinden ma zijn nog genoeg auto's waar ze inzitte :)

kweet da de eerder genoemde dopjes :) in praktisch elke opel zitten :)

kadetjes corsatje vectra's noem maar op bijna allen interieur delen zitten ermee vast :)

alleen zwarte worden iets moeilijker te vinden ma zijn nog genoeg auto's waar ze inzitte :)

Ik heb ook nog een paar van die dopjes nodig voor de voetpanelen. Die radio is zeker een verbetering! Is een originele of niet?

Ik heb ook nog een paar van die dopjes nodig voor de voetpanelen. Die radio is zeker een verbetering! Is een originele of niet?

Hey, die dopjes zoek ik ook nog! Mooie radio btw.

Ik hou dit topic even in de gaten voor het evt. adres of uit welke auto ik ze moet rausen :P

Hey, die dopjes zoek ik ook nog! Mooie radio btw.

Ik hou dit topic even in de gaten voor het evt. adres of uit welke auto ik ze moet rausen :P

@Stender wrote:Ik heb ook nog een paar van die dopjes nodig voor de voetpanelen. Die radio is zeker een verbetering! Is een originele of niet?

Ja, dit is een originele Opel radio.

Deze radio komt uit een Ascona van 1977.

Voor die dopjes, zou ik op de sloop moeten zoeken?

en het afdekplaatje, heeft iemand die nog liggen?

Het luidsprekertje dat onder het dashboard moet komen, kan iemand mij vertellen hoe die bevestigd moet worden

en wat de maat van dat speakertje moet zijn?

Mantaboy1976.

@Stender wrote:Ik heb ook nog een paar van die dopjes nodig voor de voetpanelen. Die radio is zeker een verbetering! Is een originele of niet?

Ja, dit is een originele Opel radio.

Deze radio komt uit een Ascona van 1977.

Voor die dopjes, zou ik op de sloop moeten zoeken?

en het afdekplaatje, heeft iemand die nog liggen?

Het luidsprekertje dat onder het dashboard moet komen, kan iemand mij vertellen hoe die bevestigd moet worden

en wat de maat van dat speakertje moet zijn?

Mantaboy1976.

:shock:

laat ik nu ook niet met een soortgelijke radio bezig zijn.

heb m ook in een manta gemonteerd, enkel zit deze niet vast.....

wat heb jij erbij gebruikt om de radio er vast in te krijgen???

mogelijk heb je daar nog een foto van ofzo

:shock:

laat ik nu ook niet met een soortgelijke radio bezig zijn.

heb m ook in een manta gemonteerd, enkel zit deze niet vast.....

wat heb jij erbij gebruikt om de radio er vast in te krijgen???

mogelijk heb je daar nog een foto van ofzo

Ik heb daar helaas geen detail foto van gemaakt, maar zodra ik meer weet over hoe ik

de luidspreker vast moet zetten onder het dashboard en wat de maat van het speakertje is

dan zal ik er gelijk foto's van maken.

wel weet ik ongeveer hoe het er uit moet zien en heb daar een tekening van gemaakt

met een paar maten er bij. (die maten wist ik omdat ik schroefjes moest kopen om het vast te draaien)

Radiosteunvoormanta-asconadashboard.jpg

en die steunen moeten bevestigd worden op 4 punten boven en onder de radio.

op de onderstaande foto zie je met rode pijl aangegeven, 2 van de 4 bevestigingspunten.

blauwe pijltjes spreken voorzich denk ik. (daar gaat de radio naar binnen)

dashboardmetpijltjes.jpg

als die steunen er eenmaal zitten, dan moet je de radio via de achterkant van het dashboard, de radio aan de steunen vast zetten

maar dat merk je vanzelf wel als die steunen op z'n plek zitten.

Hopenlijk heb je hier iets aan.

Ik heb daar helaas geen detail foto van gemaakt, maar zodra ik meer weet over hoe ik

de luidspreker vast moet zetten onder het dashboard en wat de maat van het speakertje is

dan zal ik er gelijk foto's van maken.

wel weet ik ongeveer hoe het er uit moet zien en heb daar een tekening van gemaakt

met een paar maten er bij. (die maten wist ik omdat ik schroefjes moest kopen om het vast te draaien)

Radiosteunvoormanta-asconadashboard.jpg

en die steunen moeten bevestigd worden op 4 punten boven en onder de radio.

op de onderstaande foto zie je met rode pijl aangegeven, 2 van de 4 bevestigingspunten.

blauwe pijltjes spreken voorzich denk ik. (daar gaat de radio naar binnen)

dashboardmetpijltjes.jpg

als die steunen er eenmaal zitten, dan moet je de radio via de achterkant van het dashboard, de radio aan de steunen vast zetten

maar dat merk je vanzelf wel als die steunen op z'n plek zitten.

Hopenlijk heb je hier iets aan.

heeft er nooit iemand een corsatje ofzo afgebroken of eender get :) zitten deze stopjes zat in :) heb er nog wel een heel deel liggen ma voor eigen gebruik helaas :) maar ja vind ze echt in elke opel rond de jaren 90 en eronder :)

heeft er nooit iemand een corsatje ofzo afgebroken of eender get :) zitten deze stopjes zat in :) heb er nog wel een heel deel liggen ma voor eigen gebruik helaas :) maar ja vind ze echt in elke opel rond de jaren 90 en eronder :)

@BlitzKicker wrote:Hey, die dopjes zoek ik ook nog! Mooie radio btw.

Ik ben vanmiddag bij de v.o.d. in Tiel geweest en als het goed is, kan ik van de week

een telefoontje verwachten om de gevinde druknagels (zo heten ze schijnbaar) op te halen

voor 3,60 euro en dan heb ik een zakje van 10 stuks. hopenlijk zijn het de goeie.

Als ik ze heb, zal ik er een foto van maken en het bestelnummer er bij zetten.

Misschien kun je ze dan ook bestellen bij de v.o.d. bij jou in de buurt.

mantaboy1976.

Terug
Naar boven