• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

radio VDO CDR 500

haan

Post weinig
Hallo allemaal ik ben Haan en woon in Roemenie vandaag een opel astra combi gekocht van 2002 nette auto komt uit Holland toen ik hem kocht zat er geen accu in ,nu wel en de code van de radio was weg en was niet bekend na zoeken op het net ben ik er wel achter hoe ik de code in moet voeren maar ik kan niet zien of de radio aan is of uit is als ik op aan zetten druk brand er geen lampje of wat dan ook.

nu las ik ergens in het Duits over zundschloslogik moet je weer aan zetten.

Ik snap het niet en kom er niet uit.

Wie kan mij helpen .

alvast bedankt.:wors

Kan je je display niet zien veranderen boeven in de midden console?

Bij mij is het zo (zelfde radio) dat als hij aan staat en de code niet is ingevoerd er "SAFE" in het display staat.

Als de radio uit staat staat de datum er...

Klopt dat?

Zo ja, dan kan ik je de procedure wel vertellen om de code in te voeren, maar dan moet je wel de code zelf hebben

Kan je je display niet zien veranderen boeven in de midden console?

Bij mij is het zo (zelfde radio) dat als hij aan staat en de code niet is ingevoerd er "SAFE" in het display staat.

Als de radio uit staat staat de datum er...

Klopt dat?

Zo ja, dan kan ik je de procedure wel vertellen om de code in te voeren, maar dan moet je wel de code zelf hebben

Op mijn display gebeurd niets als ik op aan knop druk de datum op het display blijft staan mijn code weet ik wel en dat is 2868

als ik op de knop druk om de radio aan te zetten gebeurd er niets ook geen melding op het display

vandaar dacht ik aan zundschloslogik en dat wil zeggen dat de brug naar de radio is verbroken.

Op mijn display gebeurd niets als ik op aan knop druk de datum op het display blijft staan mijn code weet ik wel en dat is 2868

als ik op de knop druk om de radio aan te zetten gebeurd er niets ook geen melding op het display

vandaar dacht ik aan zundschloslogik en dat wil zeggen dat de brug naar de radio is verbroken.

De radio moet altijd met de knop in te schakelen zijn.

zundschloslogik is hier niet van toepassing.

Lukt het niet om de radio in te schakelen (dan moet ook de verlichting van de radio aangaan) dan is er waarschijnlijk een zekering defect. De radio krijgt 2 spanningen nl: een constante spanning en een geschakelde spanning.

Dat de verlichting rond de volume knop wel aan gaat komt omdat de verlichtingschakelaar ook op de radio is aangesloten.

De radio moet altijd met de knop in te schakelen zijn.

zundschloslogik is hier niet van toepassing.

Lukt het niet om de radio in te schakelen (dan moet ook de verlichting van de radio aangaan) dan is er waarschijnlijk een zekering defect. De radio krijgt 2 spanningen nl: een constante spanning en een geschakelde spanning.

Dat de verlichting rond de volume knop wel aan gaat komt omdat de verlichtingschakelaar ook op de radio is aangesloten.

Vandaag ga ik zoeken en je hoort nog van mij.

Alvast bedankt voor je hulp.

groeten uit het koude Roemenie.

Vandaag ga ik zoeken en je hoort nog van mij.

Alvast bedankt voor je hulp.

groeten uit het koude Roemenie.

nog een vraag over de radio heb hem eruit gehaald en de zekering achter de radio is goed

mijn vraag is nu ik de code nog niet heb ingevoerd kun je dan zien op het display als je de radio aan zet of uit zet.

Ik heb een boekje van de radio en daar staat ook in hoe het moet ook heb ik de code.

Maar ik moet de radio aan zetten en ook de AS knop maar ik zie nergens als ik de radio nu aan heb of uit heb.

alvast bedankt.

nog een vraag over de radio heb hem eruit gehaald en de zekering achter de radio is goed

mijn vraag is nu ik de code nog niet heb ingevoerd kun je dan zien op het display als je de radio aan zet of uit zet.

Ik heb een boekje van de radio en daar staat ook in hoe het moet ook heb ik de code.

Maar ik moet de radio aan zetten en ook de AS knop maar ik zie nergens als ik de radio nu aan heb of uit heb.

alvast bedankt.

Vraag 1:

brand de verlichting van de overige knoppen als je op de ronde knop drukt??

Vraag 2:

komt er op het display Safe te staan als je m aan drukt??

Willem

Terug
Naar boven