• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Raluph: SR Carburateurs

startmotor is niet helemaal top meer....nu had ons pap er nog een liggen maar weet niet of die op mijn 1.2sc past...er zal hier vast wel iemand zijn die dat weet (en het ook wil vertellen ;)). Anders moet ik een andere zoeken of hem laten reviseren.....

Omdat ik nu exames heb (nu nog 2 te gaan) is er maar weinig gebeurt.

Heb van een collega van ons pap nog een v-snaar gekregen, heb er nu 4 dus er zal heus wel een tussen zitten die past ;).

Verder heeft ons pap olie gehaald bij de Action, stuk goedkoper dan andere olie en goed zat voor mijn dettje.

Verder een andere rubbere dop in de bodem gedaan (andere was gescheurt), was van een astra H en bleek ook te passen.

Hoop zaterdag weer wat aan mijn dettje te doen want dan zitten de exames erop.

Zo moeten de luchtroosters schoongemaakt worden dus die eruit halen en in een sopje leggen, verdermoet de roest bij het raam van de achterklep nog aangepakt worden en er gaat nog een schakelaar inkomen zodat ik de ventilator eerder kan aanzetten dan dat hij normaal uit zich zelf doet. Heeft ons pap en mijn broer ook en is best handig, zo weet je zeker dat hij nie te heet word.

En dan weer verder met de motor.....

Dus stiekem nog zat te doen maarja daar is het dan vakantie voor ;)

Omdat ik nu exames heb (nu nog 2 te gaan) is er maar weinig gebeurt.

Heb van een collega van ons pap nog een v-snaar gekregen, heb er nu 4 dus er zal heus wel een tussen zitten die past ;).

Verder heeft ons pap olie gehaald bij de Action, stuk goedkoper dan andere olie en goed zat voor mijn dettje.

Verder een andere rubbere dop in de bodem gedaan (andere was gescheurt), was van een astra H en bleek ook te passen.

Hoop zaterdag weer wat aan mijn dettje te doen want dan zitten de exames erop.

Zo moeten de luchtroosters schoongemaakt worden dus die eruit halen en in een sopje leggen, verdermoet de roest bij het raam van de achterklep nog aangepakt worden en er gaat nog een schakelaar inkomen zodat ik de ventilator eerder kan aanzetten dan dat hij normaal uit zich zelf doet. Heeft ons pap en mijn broer ook en is best handig, zo weet je zeker dat hij nie te heet word.

En dan weer verder met de motor.....

Dus stiekem nog zat te doen maarja daar is het dan vakantie voor ;)

Ik zou gewoon de vloerbedekking in zijn totaliteit weghalen,zodat je de hele bodem kan bekijken.Heb ik ook gedaan.

De twee stoelen er uit de bank eruit,het onderste deel van je tunnelbak verwijderen,vloerbedekking eruit en je isolatiemat eruit.

Dan heb je de kale bodem(of vloer) en dan kun je bepalen hoe de stand van zaken is.

Je kan toch nog niet rijden,dus waarom zou je het niet goed doen?

Kijk maar in mijn topic wat ik gedaan heb.

succes.

Gr Marcel.

@saluma, ik zou dat wel willen doen. Maar er is nog een 2de persoon die me helpt...ons pap en die wordt daar nie zo blij van.....en aangezien dat hij me helpt.....maar een paar keer goed zuren en smeken en dan misschien wel ;)

En ik heb het bij jou gezien....hoop werk maar ja dan heb je ook wat en anders staat de dett ook alleen maar te staan en stof te happen ;)

Maar zal kijken of het gaat gebeuren en dan horen jullie het wel.

Ik zou gewoon de vloerbedekking in zijn totaliteit weghalen,zodat je de hele bodem kan bekijken.Heb ik ook gedaan.

De twee stoelen er uit de bank eruit,het onderste deel van je tunnelbak verwijderen,vloerbedekking eruit en je isolatiemat eruit.

Dan heb je de kale bodem(of vloer) en dan kun je bepalen hoe de stand van zaken is.

Je kan toch nog niet rijden,dus waarom zou je het niet goed doen?

Kijk maar in mijn topic wat ik gedaan heb.

succes.

Gr Marcel.

Helaas, ons pap vindt het onzin om het te doen. Vloerdelen voor de stoelen kijken we wel en de rest zal we goed zijn want de dorpels en onderkant is ook helemaal hard dus da ook wel ;).

Dit weekend gaat de startonderbreker erin komen, dan wordt het al wat moeilijker voor de dief om hem mee te nemen. En kijken of we dan meteen de bedrading aanleggen om de motor eerder te kunnen koelen door op een knopje te drukken.

Dus zaterdag avond zal er wel een update komen ;)

@saluma, ik zou dat wel willen doen. Maar er is nog een 2de persoon die me helpt...ons pap en die wordt daar nie zo blij van.....en aangezien dat hij me helpt.....maar een paar keer goed zuren en smeken en dan misschien wel ;)

En ik heb het bij jou gezien....hoop werk maar ja dan heb je ook wat en anders staat de dett ook alleen maar te staan en stof te happen ;)

Maar zal kijken of het gaat gebeuren en dan horen jullie het wel.

Helaas, ons pap vindt het onzin om het te doen. Vloerdelen voor de stoelen kijken we wel en de rest zal we goed zijn want de dorpels en onderkant is ook helemaal hard dus da ook wel ;).

Dit weekend gaat de startonderbreker erin komen, dan wordt het al wat moeilijker voor de dief om hem mee te nemen. En kijken of we dan meteen de bedrading aanleggen om de motor eerder te kunnen koelen door op een knopje te drukken.

Dus zaterdag avond zal er wel een update komen ;)

@Vinci, er moet toch bedrading gelegt worden voor de startonderbreker. En dan gaat da in een moeite door en het is best fijn. Ons pap heeft het ook (ivm de caravan) en mijn broer ook. En dan wordt ie zeker nie te warm.

We gaan ook bij het voeteneind de mat optillen en kijken hoe het eruit ziet, weet dat er 2 kleine roestplekjes aan de bestuurderkant zitten en verder aan die kant niks, verder is er nog nooit gelast aan de auto en hij was toen ie nieuw was helemaal getectyleerd. En de auto heeft bijna geen roest. Dus daarom is het een beetje onzin om dat te doen, ook de bak waar het reserve wiel in ligt is geen roestplekje te bekennen. Maar als het voeten eind erger blijkt te zijn dan zal het misschien wel gebeuren. Maar ik verwacht het niet.

En het is geen restauratie project hè ;)

@Vinci, er moet toch bedrading gelegt worden voor de startonderbreker. En dan gaat da in een moeite door en het is best fijn. Ons pap heeft het ook (ivm de caravan) en mijn broer ook. En dan wordt ie zeker nie te warm.

We gaan ook bij het voeteneind de mat optillen en kijken hoe het eruit ziet, weet dat er 2 kleine roestplekjes aan de bestuurderkant zitten en verder aan die kant niks, verder is er nog nooit gelast aan de auto en hij was toen ie nieuw was helemaal getectyleerd. En de auto heeft bijna geen roest. Dus daarom is het een beetje onzin om dat te doen, ook de bak waar het reserve wiel in ligt is geen roestplekje te bekennen. Maar als het voeten eind erger blijkt te zijn dan zal het misschien wel gebeuren. Maar ik verwacht het niet.

En het is geen restauratie project hè ;)

Ik ben het met ralph eens dat het in sommige gevallen inderdaad handig kan zijn als je de fan handmatig aan kan zetten. Ik ben afgelopen jaar met de kadett naar italie geweest en daar zou het zo nu en dan van pas komen (bijvoorbeeld als je na enige bergen beklommen ffe gaat tanken) Heb daar een paak keer gehad dat de wijzer buiten het rode wees als ik weer instapte. Durfte het daar niet aan om de motor te laten lopen.

Onder de matten controleren is best snel gedaan alleen onderbak los (handrem en versnellingspook/hendel), plastic instapranden los en de voorstoelen eruit controle duurt ongveer een uur en dat weet je zeker wat je in huis heb. Ik zou het persoonlijk controleren. Als je het overslaat en het blijk daar te roesten heb je er later spijt van.

Zo vandaag is het lekker opgeschoten. De V-snaar is vervangen en na 4 maanden gestart (eerste paar keer wilde ie nie maar naar een paar keer startte hij deed ie het).

http://imageshack.us/clip/my-videos/10/bun.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;

(Het luchthuis (of hoe je het wil noemen) zit er nog los op, daarom beweegt ie zo)

Verder is er de startonderbreker eringekomen en volgende week komt de schakelaar erin voor de fan handmatig te kunnen bedienen.

Ook is het klokje erin gekoken. Zat eerst een gat in, gelukkig lagen de draden er dus da was aansluiten en klaar.

Verder wat delen van het dashboard eruit gehaald en in een sopje gedaan. Zien er nu weer als nieuw uit, ipv de plakzooi die er eerst opzat ;)

en lekker in het zonnetje willen laten drogen, ging het zonnetje weg :swear

Dus die gaan volgende week er weer in en dan de vloer checken en dan is hij bijna klaar ;)

Ik ben het met ralph eens dat het in sommige gevallen inderdaad handig kan zijn als je de fan handmatig aan kan zetten. Ik ben afgelopen jaar met de kadett naar italie geweest en daar zou het zo nu en dan van pas komen (bijvoorbeeld als je na enige bergen beklommen ffe gaat tanken) Heb daar een paak keer gehad dat de wijzer buiten het rode wees als ik weer instapte. Durfte het daar niet aan om de motor te laten lopen.

Onder de matten controleren is best snel gedaan alleen onderbak los (handrem en versnellingspook/hendel), plastic instapranden los en de voorstoelen eruit controle duurt ongveer een uur en dat weet je zeker wat je in huis heb. Ik zou het persoonlijk controleren. Als je het overslaat en het blijk daar te roesten heb je er later spijt van.

Zo, genoeg ruimte onder de motorkap om nog één iemand extra mee te nemen! ;)

Wat ziet dat er allemaal nog netjes uit zeg!! :wub

Zo vandaag is het lekker opgeschoten. De V-snaar is vervangen en na 4 maanden gestart (eerste paar keer wilde ie nie maar naar een paar keer startte hij deed ie het).

http://imageshack.us/clip/my-videos/10/bun.mp4/" onclick="window.open(this.href);return false;

(Het luchthuis (of hoe je het wil noemen) zit er nog los op, daarom beweegt ie zo)

Verder is er de startonderbreker eringekomen en volgende week komt de schakelaar erin voor de fan handmatig te kunnen bedienen.

Ook is het klokje erin gekoken. Zat eerst een gat in, gelukkig lagen de draden er dus da was aansluiten en klaar.

Verder wat delen van het dashboard eruit gehaald en in een sopje gedaan. Zien er nu weer als nieuw uit, ipv de plakzooi die er eerst opzat ;)

en lekker in het zonnetje willen laten drogen, ging het zonnetje weg :swear

Dus die gaan volgende week er weer in en dan de vloer checken en dan is hij bijna klaar ;)

Zo, heerlijk weertje vandaag (in zuid-oost brabant te minste) en dus weer lekker bezig geweest. Vandaag had ik ff hulp van mijn broer maar hij had last van zijn rug dus tillen ging die echt maar alle kleine beetjes helpen.

Eerst gingen de voorstoelen eruit en het voorste deel van de vloerbedekking...

(broertje helpt......hij is ouder maar ik ben groter dus daarom broertje ;))

Daarna ff een stop in de vloer vervangen....was gescheurt en toen een van een astra G erin gedaan maar ons pap vond er nog een van een kadett dus die er maar ingedaan.

Daarna 3 roestplekjes van 1 bij 1 cm gevonden en behandeld en wat vliegroest in de rechterhoek...

En toen moest ik het alleen doen. De bank ging eruit...hij wild niet echt mee werken dus da duurde ff.

(geen zitting maar wel 2 rugleuningen, lowsitting style....daar doen we het voor ;))

Toen ging de rest eruit en raad eens....verder geen roestplekje te vinden. Is het nog wel een echte kadett?? :P

(mooi wit in niet lelijk)

Wilde eigelijk de stickers van de achterklep halen maarja dan zie je de kleurverschil en een sticker is nog van de dealer waar hij nieuw geleverd was in 86 dus haal ik ze er toch nie van af (zijn er maar 2 trouwens, sticker van de dealer en een NL sticker).

Vond nog was bitjes voor een boormachine en ook een steeksleutel 22 onder de bank....en die kwam ook nog van pas...met een dopsleutel 22 lukte het niet om de bout los te maken van de reling waar de gordel aan de onderkant vast zit en met die steeksleuteel wel... dus had weer eens mazzel ;)

Zo, genoeg ruimte onder de motorkap om nog één iemand extra mee te nemen! ;)

Wat ziet dat er allemaal nog netjes uit zeg!! :wub

Terug
Naar boven